آموزش رفع خطای «کارت SD شناسایی نشده است» در گوشی‌های اندروید

آیا در دسترسی به کارت ذخیره خارجی مشکل دارید؟ با استفاده از این راهنما، خواهیم گفت چگونه اخطار SD card not detected (کارت SD شناسایی نشده است) را رفع کنید. کارت میکرو اس‌دی بهترین جایگرین برای فضای بیشتر برای کاربران اندروید هستند. در هر صورت، ممکن است با شرایطی مواجه شوید که دستگاه کارت SD را شناسایی نکند. این یک مشکل معمولی است و متاسفانه اکثر کاربران با آن مواجه می شوند. خوشبختانه، ما برخی مراحل را ترتیب داده ایم تا بتوانید مشکل اخطار “کارت SD شناسایی نشده است” را حل کنید.

هنگامی که دستگاهی یک کارت SD را رد می‌کند، کمبودهای بسیاری وجود دارد. اگر تنظیم کرده اید که تصاویر دوربین مستقیما به کارت حافظه خارجی منتقل شوند، اکنون به حافظه داخلی تغییر خواهند کرد. درحالی که کارت SD بدون استفاده باقی می ماند، حافظه داخلی همچنان کمتر و کمتر می‌شود. نصب یک کارت میکرو اس‌دی یکی از بهترین راه ها برای حل مشکل ذخیره سازی نامناسب در اندروید می باشد و به وسیله این کارت می توانید اطمینان حاصل کنید برای همه رسانه ها و فایل ها جای کافی دارید. با این حال، حتی با توانایی انجام اینکار، بسیاری از کاربران در معرض مشکل کارت SD در دستگاه اندروید خود قرار گرفته اند. برای بررسی راه حل کامل همراه ما باشید.

در صورتی که مشکلی دارید و فکر می کنید تعویض SD کارت بهترین راه است، بهتر می باشد قبل از انجام اینکار برخی روش هایی که می تواند مشکل شما را حل کند بررسی کنید.

برای نجات اطلاعات در صورت مشکل برای کارت حافظه در این لینک همراه ما باشید.

رفع اخطار کارت SD شناسایی نشده است

در ادامه دو روش اساسی برای شما بررسی شده اند، با هرکدام که راحت ترید کار را پیش ببرید. البته اگر راه حل اول جواب نداد از روش دوم استفاده کنید.

پاک کردن کارت SD با تمام داده‌ها

پاک کردن داده ها برای برخی که شیفته اطلاعات خود هستند سخت است ولی همیشه می توانید قبل از پاک کردن داده ها آنها را در رایانه کپی کنید.

مرحله1- در ابتدا تنظیمات دستگاه اندروید خود را باز کنید. حال به قسمت مدیریت دستگاه بروید.

مرحله2- محل ذخیره را انتخاب کرده و سپس روی منو سه نقطه که در بالا سمت چپ صفحه قرار دارد ضربه بزنید.

مرحله3- در منو ظاهر شده، روی تنظیمات مکان ذخیره ضربه بزنید و برای پاک کردن همه داده ها روی فرمت (Format) ضربه بزنید.

استفاده از رایانه برای تشخیص خطای کارت SD

برای تشخیص خطای کارت SD شما باید ویندوز 10 داشته باشید، زیرا در آن ابزارهای مناسب به طور پیش فرض نصب شده است.

مرحله1- به وسیله یک رم ریدر کارت SD را به رایانه متصل کنید.

مرحله2- اکنون Windows Explorer را راه اندازی کرده و روی درایو کارت SD راست کلیک کنید.

مرحله3- ابتدا روی Properties ضربه بزنید، Tools را انتخاب کرده و وارد بخش Error Checking شوید. اکنون صبر کنید تا ویندوز همه خطاها را تشخیص داده و حل کند.

مرحله4- حالا SD را از رایانه خارج کرده و دوباره آن را دستگاه اندروید قرار دهید.

اینها روش هایی هستند که می توانید به کمک آنها در دستگاه اندروید خطای “کارت SD شناسایی نشده است” (SD Card not detected) را رفع کنید. در صورت ادامه مشکل در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید