آموزش بازگردانی آیفون های مدل xs و پایین تر به تنظیمات کارخانه

بازگشت به حالت اولیه در زندگی بسیار ایده آل است، مخصوصا در مورد دستگاه هایی مانند ایفون که به صورت روزانه استفاده می کنیم بسیار لذت بخش است. اگرچه بازگردانی به تنظیمات کارخانه ایده آل و عالی به نظر می رسد اما از سمت دیگر همه تنظیمات شخصی  و داده های موجود روی تلفن همراه شما که طی سال ها جمع آوری کرده بودید را پاک می کند. این مورد برای مواقعی که گوشی شما با خطاهای نرم افزاری مواجه شده است بسیار مفید است.

به نظر می رسد فرایند بازگردانی به تنظیمات کارخانه بسیار سخت و طاقت فرسا باشد اما بازگردانی هر مدل آیفون به تنظیمات کارخانه مخصوص خودش، خواه

iPhone XS،  iPhone XS Max یا iPhone SE یک فرایند بسیار ساده است که تنها به گوشی شما و پنج دقیقه زمان نیاز دارد. پس از پایان فرایند، متوجه خواهید شد که همه داده های گوشی شما از جمله آهنگ ها، مخاطبین، تصاویر، تقویم و موارد دیگر حذف شده اند.  در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه بازگردانی گوشی های آیفون به تنظیمات کارخانه را توضیح دهیم.

بازگردانی آیفون به تنظیمات کارخانه با استفاده از ICLOUD

اگر مدل گوشی شما iPhone XS،  iPhone 8 ، iPhone SE، iPhone 7 یا ۷ Plus یا حتی قدیمی تر است، ساده ترین راه برای بازگردانی به تنظیمات کارخانه استفاده از

iCloud است.

گام اول: آماده سازی آیفون برای بازگردانی به تنظیمات کارخانه

اگر سیستم عامل آیفون شما،  iOS 11.2 یا جدیدتر است، به منو تنظیمات بروید: Settings menu — Settings > [Your Name] > iCloud یا برای نسخه های قدیمی تر ios، به Settings > iCloud بروید و آیتم هایی که می خواهید از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنید را فعال کنید. ما به شما توصیه می کنیم که تقریبا از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کنید مخصوصا تصاویر، یادداشت ها، ایمیل و مخاطبین. پس از انتخاب موارد دلخواه برای تهیه نسخه پشتیبان، به پایین صفحه بیایید تا دکمه Backup  را که آیکون سبز دارد را پیدا کنید. حال روی آن ضربه بزنید و iCloud Backup را فعال کنید. سپس اگر به اینترنت متصل بودید می توانید روی Back Up Now ضربه بزنید. در نظر داشته باشید که این فرایند چند دقیقه طول می کشد.

البته شما می توانید از کامپیوتر یا لپ تاپ خود هم استفاده کنید. برای این کار کافی است آیفون خود را به کامپیوتر به وسیله USB متصل کنید و روی دکمه طوسی رنگ Back Up Now button هنگام مشاهده سربرگ Summary برای دستگاه داده شده در iTunes ضربه بزنید.

گام دوم : دسترسی به منو RESET

روی آیکون اصلی تنظیمات هنگام مشاهده صفحه Home ضربه بزنید، از منو نتیجه General را انتخاب کنید و روی دکمه Reset در پایین صفحه کلیک کنید.

گام سوم: ریست کردن آیفون

روی دکمه آبی Erase All Content and Settings نزدیک بالا که به دنبال علامت پاک کن قرمز Erase iPhone در پنجره pop-up نتیجه می آید، برای تایید تصمیم خود ضربه بزنید.

گام چهارم: بازگردانی آیفون

پس از اینکه فرایند ریست آیفون کامل شد، فرایندی که ممکن است چند دقیقه طول بکشد، مطمئن شوید که گوشی شما به تنظیمات کارخانه بازگردانی شده است. اگر این مورد به درستی انجام شده بود، در هنگام آغاز به کار گوشی، یکبار دیگر با  iOS Setup Assistant مواجه خواهید شد. حال شما باید لاگین کنید و گوشی آیفون خود را کاملا از اول تنظیم کنید. پنجره هایی که باز می شوند از شما می پرسند که آیا می خواهید از حساب iCloud  بازیابی انجام دهید. حال آیفون شما بدون هیچکدام از تنظیمات پیشین بارگذاری می شود و می توانید با استفاده از iCloud ، یا در مدل های قدیمی تر با استفاده از iTunes و یا لپ تاپ خود محتوای قبلی خود را به گوشی آیفونتان بازگردانید.

روش قدیمی تر: چگونه با استفاده از iTunes ، گوشی آیفون را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم؟

بازگردانی آیفون های مدل پایین تر به تنظیمات کارخانه، هنگامی که از iCLOUD استفاده می کنید و مستقیما از دستگاه بازیابی را انجام می دهید بسیار ساده تر است.اما شما هم چنان می توانید از  iTune با یک PC استفاده کنید.

گام اول: آماده سازی آیفون برای بازگردانی

در ابتدا، iTunes را  مانند همیشه باز کنید. اگر از مک استفاده می کنید، روی منو iTunes  در سمت چپ نوارابزار اصلی کلیک کنید و در صورتی که از ویندوز استفاده می کنید، روی منو Help در سمت راست کلیک کنید. گزینه Check for Updates را از منو کشویی نتیجه انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که از آخرین نسخه iTunes استفاده می کنید. در غیر اینصورت آخرین نسخه آن را دانلود کنید.  سپس آیفون خود را با USB به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید و روی آیکون طوسی رنگ Back Up Now هنگام مشاهده سربرگ Summary  برای دستگاه خود انتخاب کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان می توانید از iCloud هم استفاده کنید.

اگر آیفون مورد استفاده شما iPhone 4S یا جدیدتر است، باید Find My iPhone را غیر فعال کنید. برای انجام این کار روی آیکون اصلی Settings هنگام مشاهده صفحه HOME ضربه بزنید، iCloud را انتخاب کنید و روی Find My iPhone ضربه بزنید. سپس اسلایدر را به بالا بکشید تا این گزینه غیر فعال شود.

گام دوم: بازیابی آیفون

پس از پایان فرایند تهیه نسخه پشتیبان، روی آیکون خاکستری رنگ Restore iPhone هنگام مشاهده سربرگ Summary برای دستگاه داده شده کلیک کنید. روی دکمه  Restore  در پنجره نتیجه برای تایید تصمیم خود کلیک کنید و در صورت هشدار دادن روی Agree برای قبول توافق نامه لایسنس نرم افزار و آغاز دانلود فایل نرم افزاری مورد نیاز iOS پیش از بازیابی کلیک کنید.

گام سوم: از تکمیل فرایند ریست اطمینان حاصل کنید.

پس از اینکه فرایند ریست آیفون کامل شد، فرایندی که ممکن است چند دقیقه طول بکشد، مطمئن شوید که گوشی شما به تنظیمات کارخانه بازگردانی شده است. اگر این مورد به درستی انجام شده بود، در هنگام آغاز به کار گوشی، یکبار دیگر با  iOS Setup Assistant مواجه خواهید شد. حال شما باید لاگین کنید و گوشی آیفون خود را کاملا از اول تنظیم کنید. پنجره هایی که باز می شوند از شما می پرسند که آیا می خواهید از حساب iCloud  بازیابی انجام دهید. حال آیفون شما بدون هیچکدام از تنظیمات پیشین بارگذاری می شود و می توانید با استفاده از iCloud ، یا در مدل های قدیمی تر با استفاده از iTunes و یا لپ تاپ خود محتوای قبلی خود را به گوشی آیفونتان بازگردانید.

معنای حقیقی هر قسمت در فرایند بازگردانی چیست؟

وقتی آیفون خود راریست می کنید، iOS گزینه های مختلفی را به شما نمایش می دهد و انتخاب از میان آن ها سخت و دشوار خواهد بود. معمولا انتخاب افراد بازگردانی کارخانه است اما در ادامه توضیحی از گزینه های مختلف و معنی آن ها را ارائه می دهیم بنابراین شما می توانید بر اساس نیاز خود بهترین ریست را انتخاب نمایید.

ریست کردن همه تنظیمات

با انتخاب این گزینه، همه اطلاعات و پسورد وای فای خود را از دست نمی دهید. تنظیمات دستی مخفی می شوند اما تصاویر، اپلیکیشن ها و سایر محتوای پیشین شما در دسترس خواهند بود.

Erase All Content and Settings

این گزینه ای است که ما در ابتدای این پست توصیف کردیم، که همه چیز را از دستگاه شما پاک می کند. تنظیمات، تصاویر، برنامه ها و دیگر داده ها برای همیشه ناپدید خواهند شد – مگر اینکه از محتوای خود نسخه پشتیبانی تهیه کرده باشید.

Reset Network Settings

گاهی اوقات شما فقط باید تنظیمات شبکه خود را رفرش کنید تا یک ارتباط بهتر ایجاد کنید. انتخاب این گزینه تنظیمات شبکه را ریست می کند، حافظه نهان را روشن کرده، و هر فایل موقتی که در دستگاه خود ذخیره کرده اید را پاک می کند. این برای کسانی که با اتصالات Wi – Fi مختلفی مشکل دارند، عالی است.

Reset Keyboard Dictionary

گاهی اوقات autocorrect (تصحیح خودکار) می تواند آسیب بیشتری نسبت به فایده داشته باشد. اگر احساس می کنید که iPhone تان همیشه اشتباه ات املائی دارد و کلمات اشتباه را بر پایه پیغام های قبلی خود بیان می کند، همیشه می توانید فرهنگ لغت صفحه کلید را ریست کنید.

Reset Home Screen Layout

اگرچه اغلب افراد دوست دارند صفحه خانگی گوشی هوشمند خود را با برنامه های مورد علاقه خود تنظیم کنند، گاهی اوقات خوب است که چیزها را کمی تغییر دهید. اگر می خواهید به چیدمان اصلی که با گوشی همراه است برگردید، می توانید این گزینه راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

Reset Location and Privacy

گاهی اوقات وقتی شروع به ضربه زدن به تمام تنظیمات خود می کنید، می توانید همه چیز را خراب کنید. اگر می خواهید به حریم خصوصی تان و تنظیمات محل تان مراجعه کنید، این ریست برایتان مناسب است. تمام اطلاعات دیگر دست نخورده باقی خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید