آخرین نسخه macOS چیست؟ آموزش بروزرسانی به آخرین نسخه مک

آخرین ورژن macOS 10.13 High Sierra،macOS می باشد که در تاریخ 25 سپتامبر 2017 منتشر شد. اپل تقریبا سالانه یک بار یک ورژن جدید اصلی را منتشر می‌کند. این آپدیت ها رایگان بوده و در Mac Apple Store موجود هستند.

آخرین ورژن High Sierra macOS است

جدیدترین سیستم عامل Mac اپل macOS 10.13 است که macOS High Sierra نیز نام دارد. این ورژن چهاردهمین انتشار اصلی سیستم عامل Mac می باشد. macOS 10.13 High Sierra احتیاجات سخت افزاری مشابهی با macOS 10.12 Sierra دارد. برای نصب این ورژن باید یا یک MacBook (اواخر 2009 یا جدیدتر)، MacBookPro (اواسط 2010 یا جدیدتر)،MacBookAir (اواخر 2010 یا جدیتر)، Macmini (اواسط 2010 یا جدیدتر)، iMac (اواخر 2009 یا جدیدتر) و یا Mac Pro (اواسط 2010 یا جدیدتر) داشته باشید.

High Sierra حاوی ویژگی های جالب توجهی است. Safari اکنون ویدیوهای پخش خودکار و تبلیغات را که باعث مزاحمت در حین وب گردی می شوند را مسدود می‌کند. جستجوی Powerful Spotlight در برنامه Mail موجود است و برنامه Photos قابلیت های ویرایش قوی تری را عرضه می‌کند. اپل در حال حاضر توسط پیش فرض از Apple File System (APFS) استفاده می‌کند. اپل از نظر گرافیکی نیز به دستگاه های خود بهبود بخشیده است. Mac اکنون از کارت های گرافیک خارجی پشتیبانی می‌کند. Metal 2 عملکرد گرافیکی را بهبود بخشیده و Metal از واقعیت مجازی پیشرفته برای Mac پشتیبانی می‌کند.

چگونه بررسی کنیم که آیا آخرین ورژن را داریم یا خیر؟

برای بررسی این که کدام ورژن macOS را نصب کرده اید روی آیکون منوی اپل در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، سپس About This Mac را انتخاب کنید. نام و عدد ورژن سیستم عامل Mac شما بر روی برگه Overview در پنجره About This ظاهر می‌شود.

نحوه آپدیت کردن

اگر هنوز macOS High Sierra را نصب نکرده اید، می توانید به آسانی از Mac Apple Store ورژن خود را به آن ارتقا دهید. می توانید Apple Store را باز کنید و به دنبال High Sierra بگردید.

بر روی دکمه Download در صفحه macOS High Sierra کلیک کنید تا High Sierra را دانلود و آن را روی Mac خود نصب کنید. حجم دانلود بیش از 5GB می باشد. بنابراین اندکی زمان بر است. پس از این که دانلود به اتمام رسید نصب کننده به طور خودکار آن را باز می‌کند.

نکته:توصیه ما به شما این است که  قبل از آپدیت سیستم عامل خود از Mac خود با استفاده از Time Machine پشتیبانی بگیرید. پس از آپدیت تمامی داده ها سرجای خود باقی می مانند اما لازم است جوانب احتیاط را هم رعایت کنید. اپل از سه ورژن جدید macOS با آپدیت های امنیتی پشتیبانی می‌کند. بنا براین باید سیستم عامل خود را مرتبا آپدیت کنید تا از پچ های امنیتی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید