۵ اپلیکیشن سریع و رایگان برای انتقال فایل ها به صورت آنلاین

وقتی نیاز به انتقال فایل بزرگ و با حجم زیاد در بستر اینترنت، داشته باشید، می توانید از وب سایت ها و اپلیکیشن های زیر استفاده کنید. . از انتقال موقت تا انتقال هیبریدی مبتنی بر cloud ، کمی تفاوت در بین بین آن ها وجود دارد.

اپلیکیشن های انتقال فایل اغلب بهتر از استفاده از ایمیل یا فضای ذخیره سازی ابری  مانند گوگل درایو هستند. شما می توانید به سادگی یک لینک بسازید و بدون نگرانی از مجوزها، در اخیار قرار دادن اطلاعات شخصی خود با نگرانی از محدودیت اندازه فایل ها ، آن ها را با سایر افراد به اشتراک بگذارید. علاوه بر این شما می توانید فایل ها را به صورت همزمان، با افرادی که در نزدیکی شما هستند به اشتراک بگذارید یا فایل های واقعا حجیم را بسیار سریعتر از تکنولوژی peer-to-peer اشتراک گذاری نمایید.

۱٫ Sharefast.me (نسخه وب): انتقال سریع و موقت با آدرس های اینترنتی URL

آپلود یک فایل به صورت آنلاین، همواره نگرانی اینکه به دست شخص دیگری بیفتد را به همراه دارد. ممکن است لینک به صورت اشتباهی برای آن شخص ارسال شود یا داده به بخشی از یک هک بزرگ تبدیل شود. Sharefast.me سریع ترین وب سایت برای اشتراک فایل ها برای یک مدت زمان موقت است.

این سایت محدودیت خاصی را به صورت واضح و روشن برای تعداد یا اندازه فایل هایی که می خواهید آپلود کنید، تعیین نمی کند. اما شما باید مدت زمان فعال بودن فایل ها را مشخص کنید: ۱۰ دقیقه، یک ساعت یا یک روز. پس از آن، فایل ها برای همیشه پاک می شوند تا حریم شخصی شما حفظ شود. در حقیقت، Sharefast.me مشخص می کند که در حال حاضر چند فایل روی سرورهایشان ذخیره شده اند.

برخلاف سایر سرویس های اشتراک گذاری، Sharefast.me آدرس های URL دو کاراکتری می سازد که به خاطر سپردن آن ها بسیار ساده تر از سایر سایت ها است. در واقع شما حتی می توانید آدرس های URL خودتان را به صورت سفارشی بسازید. اما توجه داشته باشید که آن ها حداقل به ۴ کاراکتر نیاز دارند.

۲٫ Dropbox Transfer (نسخه وب): به اشتراک گذاری فایل های Dropbox مانند ایمیل

Dropbox به شما این امکان را می دهد که فایل ها و پوشه های بزرگتر را به اشتراک بگذارید، اما شما باید پس از آن نگران مجوز، ظرفیت گیرنده Dropbox‌ و اینکه چه مدت زمانی فایل را نگه می دارند، باشید. انتقال، مسیر جدید شرکت بینذخیره سازی ابری و ایمیل است.

با انتقال Dropbox، شما می توانید از طریق حسای کاربری ساده، فایل های تا ۱۰۰ مگابایت را به اشتراک بگذارید. کاربران ساده می توانند فایل های تا ۲ گیگابایت را ارسال کنند، این در حالی است که کاربران ویژه می توانند ۱۰۰ گیگیابایت را انتقال دهند. کارکرد آن مشابه ایمیل است، به این صورت که فایل اصلی شما در فضای ذخیره سازی Dropbox تغییری نمی کند و گیرنده یک کپی از آن را دریافت می کنید. اگر گیرنده تغییری در آن ایجاد کند، فایل شما بدون تغییر باقی می ماند.

فایل های انتقالی به صورت خودکار پس از ۷ روز منقضی شده و از بین می روند، دلیل آن حفظ امنیت و حریم شخصی شما است. شما می توانید فایل های مورد نظرتان را از فضای ذخیره سازی Dropbox موجود انتخاب کنید یا فایل های جدیدی را از کامپیوتر خود انتخاب کنید. انتقال Dropbox  هم چنین قابلیت ردیابی خودکار هم دارد، بنابراین هرگاه شخصی فایل های شما را دانلود کند، برای شما یک نوتیفیکیشن ارسال می شود.

انتقال Dropbox هنوز در مرحله آزمایشی (بتا) قرار دارد و کمک کم به همه حساب ها افزوده می شود.

۳٫ Pixeldrain (نسخه وب): ۱۰۰TB انتقال فایل

Pixeldrain بیشترین میزان قضاس ذخیره سازی فایل را برای استفاده کامل از قابلیت های آن ارائه می دهد. در مجموع، شما می توانید ۱۰۰ ترابایت فضای ذخیره سازی را به صورت رایگان استفاده کنید. هم چنین می توانید این فضا را با سایر افراد به اشتراک بگذارید تا بتوانند آن را دانلود کنند.

Pixeldrain امکان آپلود فایل ها تا ۱۰ گیگابایت را فراهم می کند. این محدودیت اندازه برای یک فایل است. اگرچه، شما می توانید فایل های بیشتری را آپلود کنید و آن ها رادر قالب یک لیست به اشتراک بگذارید. لیست تفاوت خاصی ندارد اما همان پوشه یا مجموعه با نامی متفاوت است. محدودیت ماکزیمم لیست، ۱۰ هزار است بنابراین شما می توانید ۱۰*۱۰۰۰۰ گیگابایت را در یک زمان به اشتراک بگذارید.

اما شما باید از مدت زمانی که Pixeldrain  این فایل ها را نگه می دارد، مطلع باشید.

از روزی که داده ها را آپلود کرده اید، تا ۱۰۰ روز بعد می توانید آن ها را داشته باشید. هر زمانی که شخصی از آدرس URL اشتراک گذاری شما بازدید می کند، خواه برای بازدید یا دانلود آن ها، داده ها به مدت ۱۰۰ روز دیگر باقی خواهند ماند. یک فایل آپلود شده، در صورتی که لینک آن روی بستر اینترنت باشد، ممکن است پاک نشود. بنابراین در مورد چیزی که در Pixeldrain به اشتراک می گذارید مواظب باشید.

Pixeldrain یکی از وب سایت های کاربردی بدون نیاز به ثبت نام است کهشما می توانید بدون نیاز به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، فایل ها را انتقال دهید. البته، در صورتی که ثبت نام کنید، می توانید به سادگی در هر جا به فایل های خود دسترسی داشته باشید و آن ها را دنبال کنید.

در نهایت، Pixeldrain ابزاری برای اشتراک متن مانند Pastebin هم دارد. کافی است متن را کپی کرده و در آن بچسبانید سپس آدرس URL ایجاد شده جدید را به اشتراک بگذارید.

۴٫ Dropcorn (نسخه وب): اشتراک گذاری همه چیز با دستگاه ها

Dropcorn ساده ترین راه برای اشتراک فایل ها با افرادی است که از نظر فیزیکی به شما نزدیک هستند. کافی است وب سایت اپلیکیشن را روی دسکتاپ یا گوشی خود مشاهده کنید، فایل ها را اضافه کنید و به افرادی که در فاصله ۱۰۰ فیت از شما قرار دارند، انتقال دهید و آن ها به راحتی می توانند آن ها را دانلود نمایند. البته برای اینکه این برنامه به موقعیت شما دسترسی داشته باشد به آن اجازه بدهید.

در حال حاضر، شما می توانید فایل ها، تصاویر و یا لینک ها را به اشتراک بگذارید. این فرایند به اشتراک گذاری می تواند از طریق ذخیره سازی محلی یا فضاهای ذخیره سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive و Evernote  انجام شود. پس از انجام این کار، روی Drop  کلیک کنید تا تا یک فضا با نام منحصر به فرد ایجاد شود.

این فضا برای هرفردی که در ۱۰۰ فیتی از شما قرار دارد، تا یک دقیقه قابل شناسایی خواهد بود. پس از آن، آن فضا و داده هایش ناپدید خواهند شد. هم چنین شما می توانید به صورت دستی هم آن فضا را از بین ببرید.

اگر کاربر موفق به یافتن فضا نشد یا خواستید فایل هایی را با افرادی که در نزدیکی شما نیستند، به اشتراک بگذارید،می توانید این کار را هم انجام دهید. به هر فضا یک کد ۴ رنگی اختصاص داده می شود. در جعبه “Find Something” روی “Find by color” کلیک کنید و کد را وارد نمایید. حال، به فضا متصل شوید و فایل ها و پوشه ها را دانلود نمایید.

۵٫ TeraShare (ویندوز, macOS, و لینوکس)

TeraShare برنامه جدیدی است که بهترین قسمت های اشتراک فایل BitTorrent نظیر به نظیر و اشتراک گذاری فایل ابری مبتنی بر سرور را به هم متصل می کند. این برنامه هم چنین هیچ محدودیتی برای اندازه فایل ها تعیین نمی کند.

برای کار کردن با آن کافی است آن را دانلود کنید و برنامه TeraShare را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. یک فایل را برای اشتراک گذاری اضافه کنید که با افزودن آن یک لینک منحصر به فرد تولید می شود. این لینک را می توانی با دوستانتان به اشتراک بگذارید، پس از این کار، می توانند دانلود فایل ها را آغاز کنید.

از آنجایی که اشتراک گذاری به صورت نظیر به نظیر است، آپلود و دانلود به صورت بلافاصله آغاز می شود. در حقیقت، دوستان شما هم چنین قطعه هایی از فایل را از کامپیوترهای دیگران دانلود کنید، بنابراین سرعت آن بسیار افزایش می یابد. البته این امر نیازمند این است که هنگام دانلود کامپیوتر شما روشن باشد.

قسمت “hybrid technology” با سرورهایTeraShare مدیریت می شود. فایل های کوچکتر از ۱۰۰گیگابایت به سرورهای TeraShare آپلود می شوند، بنابراین گیرندگان می توانند حتی مواقعی که در کامپیوترشان در دسترس نیست هم دانلود را انجام دهند.

اثر ترکیبی TeraShare برای هر گروهی که نیاز به اشتراک گذاری فایل های بزرگ دارند مناسب است.

دانلود: TeraShare برای Windows | macOS | Linux (رایگان)

دیدگاهتان را بنویسید