معرفی ۳ روش برتر همگام سازی مخاطبان آیفون با Gmail

یکی از معمول ترین دلایل همگام سازی مخاطبان آیفون با gamail  این است که بخواهیم از آیفون به اندروید تغییر کاربری دهیم. اما این تنها دلیل نیست. ممکن است بخواهید از مخاطبان خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و نخواهید که فقط روی گوشی شما باشند. یا احتمال دارد که بخواهید تامین کنندگان ایمیل خود را تغییر دهید و نیاز به یک روش سریع برای انتقال مخاطبان خود به Gmail نیاز داشته باشید.

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی همگام سازی مخاطبان از آیفون به Gmail را بررسی کنیم.

۱. تنظیم موقعیت پیش فرض مخاطبان آیفون

با درنظر گرفتن این موضوع که هر روز از مخاطبان خود استفاده می کنیم، چگونگی همگام سازی مخاطبان از آیفون به Gmail‌می تواند جذاب باشد. در آغاز، بررسی اینکه برای مخاطبین جدید چه اتفاقی می افتد بسیار مهم است.

به صورت پیش فرض، آیفون شما همه مخاطبان جدید را در حساب کاربری iCloud  ذخیره می کند. اگر چه، شما می توانید تنظیمات را به گونه ای تغییر دهید که در عوض ، مخاطبان جدید را با حساب کاربری گوگل شما همگام سازی کند.

اگر تاب ه حال چنین کاری را انجام نداده اید، ابتدا اطمینان حاصل کنید که حساب کاربری گوگل خود را اضافه کرده اید:

Settings > Passwords and Accounts > Add Account > Google

هم چنین باید اطمینان حاصل کنید که Google Contacts را به گونه ای تنظیم کرده اید که با آیفون شما همگام باشد(روی Google account ضربه بزنید و مطمئن شوید که دکمه کنار Contacts، فعال باشد).

سپس به Settings > Contacts > Default Account رفته و روی Google ضربه بزنید. با انجام تغییرات، هر مخاطب به صورت خودکار در حساب کاربری شما ذخیره می شود.

۲. همگام سازی مخاطبان قدیمی آیفون با Gmail‌به صورت دستی

دو روش مختلف برای همگام سازی مخاطبان قدیمی آیفون با گوگل وجود دارد. اگرچه، اگر نخواهید از هیچ اپلیکیشن ثالث یا ابزار دیگری استفاده کنید، باید همه این فرایند را به صورت دستی پیش ببرید. اما نگران نباشید زیرا فرایند سختی نیست.

در ابتدا باید مطمئن شوید که همه مخاطبان با iCloud همگام شده اند. برای بررسی این موضوع، به Settings > [Username] > iCloud بروید. مطمئن شوید که کلید کنار Contacts فعال است. اگر این کلید خاموش باشد، به فرایند همگام سازی اجازه دهید در طول چند دقیقه کامل شود سپس به مرحله بعد بروید.

حال، باید حساب  iCloud خود را از یک مرورگر وب بررسی کنید. برای این کار کافی است، در نوار آدرس مرورگر عبارت  icloud.com را تایپ کنید و سپس اطلاعات عبور خود را وارد نمایید. اکنون باید لیستی از اپلیکیشن های مختلف iCloud را مشاهده کنید. برای ادامه روی Contacts کلیک کنید.
در صفحه بعدی، باید انتخاب کنید که کدام یک از مخاطبان آیفون شما با Gmail همگام شوند. می توانید هرتعداد که خواستید را انتخاب کنید. برای انتخاب همه موارد، Ctrl + A (ویندوز) or Cmd + A(مک) را با هم فشار دهید.
نهایتا، در گوشه سمت راست پایین، باید یک آیکون چرخ دنده را مشاهده کنید. روی آن کلیک کرده و Export vCard را انتخاب کنید.
حال باید به Gmail address book بروید. از مرورگر وب سایت خود به contacts.google.com بروید و اطلاعات لاگین خود را وارد کنید.
با باز شدن صفحه جدید، از پنل سمت چپ،  Import را انتخاب کنید. در پنجره popup، گزینه Select file  را انتخاب کنید سپس به فایل vCard ای که از iCloud دانلود کرده اید بروید و آن را آپلود کنید. بسته به تعداد مخاطبانی که همگام سازی می کنید، فرایند همگام سازی ممکن است چند دقیقه طول بکشد.
پس از پایان فرایند، باید ببینید که همه مخاطبان آیفون شما به صورت موفقیت آمیز با حساب Gmail شما همگام شده اند. از همین روش می توانید در صورت نیاز برای ارسال مخاطبان Gmail‌خود وارد کردن آن ها به iCloud‌ استفاده کنید.

۳. استفاده از یک اپلیکیشن ثالث

اگر مراحل بالا باعث سردرگمی شما شدند یا به نظر می رسد که کار زیادی لازم دارند، اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند همه فرایند را برای شما اتوماتیک و خودکار سازند. البته استفاده از یک اپلیکیشن ثالث به این معنا است که شما اجازه دسترسی به حساب های  iCloud و Google را به آن بدهید. اگر با این موضوع راحت نیستید، باید از روش دستی که پیش از این توضیح دادیم استفاده کنید.

مزیت بزرگ اپلیکیشن های ثالث نسبت به روش دستی این است که همگام سازی آن در background ادامه پیدا می کند. اگر از رویکرد vCard استفاده کنید و پوشه مخطبان پیش فرض خود را همانطور که در گام اول بیان کردیم تغییر ندهید، لازم است که فرایند export/import را هر بار که می خواهید مخاطبان آیفون را با Gmail همگام کنید تکرار کنید. این کار بسیار زمان بر است و موارد تکراری بسیاری را برایتان تولید می کند.

اپلیکیشن های ثالث، که می توانند کار همگام سازی مخاطبان آیفون با Gmail را انجام دهند به این معنا هستند که شما می توانید iCloud  را به عنوان پوشه پیش فرض مخاطبان خود در نظر بگیرید اما همچنان مخاطبان را با گوگل همگام نگه دارید.

Contact Mover and Account Sync

یکی از اپلیکیشن هایی که در این زمینه بسیار استفاده می شود، Contact Mover and Account Sync است. علاوه بر iCloud و Gmail شما می توانید آن را برای همگام سازی مخاطبان بین حساب های مختلف Yahoo, Outlook, Facebook, CardDAV, و حتی فضای ذخیره سازی آیفون خود استفاده کنید.

پشتیبانی از تعداد زیاد سرویس ها و مخاطبان شخصی به این معنا است که شما می توانید بدون توجه به اپلیکیشنی که در یک زمان مشخص در حال استفاده از آن هستید، یک کتاب آدرس پیوسته بسازید. هم چنین این موضوع به این معنا است که شما می توانید مخاطبان کاری و مخاطبان شخصی خود را در یک لیست خالی تنها قرار دهید. همگام سازی های یک طرفه و دو طرفه در همه حساب ها در دسترس هستند.

این اپلیکیشن بسیاری از قابلیت های مفید را به همراه دارد و به شما این امکان را می دهد که کنترل بیشتری روی فرایند همگام سازی داشته باشید. به عنوان مثال، شما می توانید فقط گروه هایی که انتخاب کرده اید را برای همگام سازی علامت دار کنید یا می توانید مخاطبانی که شماره تلفن یا ایمیل ندارند را نادیده بگیرید. هم چنین می توانید انتخاب کنید که فقط فیلد های خاصی را همگام کنید(به عنوان مثال، تولد ها و آدرس خیابان ها ) و سایر فیلدها را نادیده بگیرید.

دانلود و استفاده از Contact Mover and Account Sync is free رایگان است. اگرچه اگر بخواهید تعداد نامحدودی از مخاطبان را همگام سازی کنید و قابلیت همگام سازی خودکار را برای ورودی های جدید فعال کنید، باید نسخه ارتقا یافته آن را فعال کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن از لینک مقابل استفاده نمایید:: Contact Mover and Account Sync (رایگان, پرداخت درون برنامه ای )

تغییر سیستم عامل از iOS‌به اندروید

این روش ها همگام سازی مخاطبین آیفون را آسان می کنند. اگرچه در صورتی که شما تصمیم به انتقال از اندروید به iOS  گرفته اید، مخاطبان تنها یک بخش بسیار کوچکی از آن است باید تصاویر، اپلیکیشن ها، استاد ذخیره شده و سایر جریان های کاری را  هم در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید