روش‌های بازگردانی تصاویر پاک شده در دستگاه‌های اندروید

فرض کنید که تصاویر ارزشمندی را از دستگاه اندروید خود پاک کرده‌اید یا حتی در حالت بدتر، دستگاهتان شکسته یا ریست شده و همه اطلاعات آن پاک شده‌اند. حال باید به دنبال روشی برای بازگردانی تصاویر پاک شده از گوشی اندرویدتان باشید. چندین روش برای انجام این کار وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این روش‌ها از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین بپردازیم.

۱. چگونه با استفاده از cloud تصاویر را بازگردانی کنیم؟

اکثر برنامه های cloud و عکس (از جمله اینستاگرام) پیشنهاد می دهند که از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر این گزینه را فعال کرده باشید، احتمالاً عکس شما حذف نشده است. حذف یک عکس از برنامه گالری تلفن شما آن را از سرویس پشتیبان ابری حذف نمی کند. برای برگرداندن آن ، کافیست وارد برنامه cloud خود شوید و بار دیگر آن را دانلود کنید. در Google Photos ، تصویر را باز کرده و از منو گزینه Save to device را انتخاب کنید. برای Dropbox ، این قسمت در Export> Save to device واقع شده است. اگر تصویر را از نسخه پشتیبان ابری خود حذف کردید ، می توانید آن را از آن جا بازیابی کنید. بیشتر سرویس های ابری از سطل بازیافتی استفاده می کنند که به شما این امکان را می دهد که هر فایل حذف شده را در یک بازه زمانی خاص بازیابی کنید.

چگونه با استفاده از Google Photos تصاویر را بازیابی کنیم؟

در Google Photos ، برنامه را باز کنید و Trash یا Bin را از سایدبار انتخاب کنید. روی هر تصویری که می خواهید بازیابی کنید ، ضربه بزنید و نگه دارید، سپس گزینه Restore را بزنید. فایل های حذف شده به مدت ۶۰ روز در دسترس هستند.

بازگردانی تصاویر از Microsoft OneDrive

برای  Microsoft OneDrive، برنامه را باز کنید و به Me> Recycle Bin بروید. فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی آیکون Restore ضربه بزنید. OneDrive فایل های حذف شده را تا ۳۰ روز نگه می دارد ، اگرچه اگر سطل بازیافت شما بزرگ تر از ۱۰ درصد از کل فضای ذخیره شما باشد ممکن است آن ها را زودتر پاک کند.

 بازگردانی تصاویر از Dropbox

در Dropbox برای بازگردانی تصاویر حذف شده باید به دسکتاپ خود وارد شوید ، زیرا نمی توانید این کار را در برنامه انجام دهید. به Files > Deleted Files بروید ، سپس مواردی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید. آن ها به مدت ۳۰ روز پس از حذف در دسترس هستند. سایر برنامه های ابر به روش های مشابه کار می کنند. شرایط حساب خود را بررسی کنید تا ببینید چه مدت یک سرویس خاص فایل های حذف شده شما را نگه می دارد.

هم چنین بخوانید: بهترین سایت های ارائه دهند فضای ذخیره سازی ابری رایگان

۲. چگونه تصاویر حذف شده از SD Card دستگاه اندرویدی

اگر از عکس های خود در فضای ذخیره سازی ابری نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، باید چه کار کنید؟ اگر لازم است بدانید که چگونه عکس های حذف شده از برنامه گالری خود را بازیابی کنید ، بهترین امید شما این است که آن ها را در کارت SD تلفن خود ذخیره کرده باشید. می توانید کارت خود را به رایانه متصل کرده و از نرم افزار بازیابی ویژه برای بازیابی تصاویر از دست رفته استفاده کنید. تصاویر ، تا زمانی که رمزگذاری نشده باشد، قابل بازیابی هستند اما هیچ تضمینی در مورد این فایل‌ها وجود ندارد. فایل‌های حذف شده فقط تا زمانی که توسط داده های جدید رونویسی نشوند ، روی کارت حافظه باقی می‌مانند. بنابراین ، به محض این که متوجه شدید که عکس ها را به اشتباه پاک کرده اید ، باید کارت حافظه را از تلفن خود جدا کنید تا خطر ذخیره تصاویر جدید روی آن ها از بین برود. نکته این است که این روش روی حافظه داخلی تلفن شما کار نخواهد کرد زیرا Android دیگر از پروتکل قدیمی ذخیره سازی انبوه USB استفاده نمی کند. این به همین دلیل است که بازیابی پیام های متنی حذف شده در Android دشوار است.

بازگردانی تصاویر پاک شده با استفاده از EaseUS Data Recovery Wizard

بهترین نرم افزار رایگان بازیابی تصویر EaseUS Wizard Recovery Wizard است. می توانید آن را هم برای ویندوز و هم برای Mac دانلود کنید. برای این کار در ابتدا کارت حافظه خود را از طریق کارت خوان یا از طریق حافظه کارت SD لپ تاپ خود به رایانه خود متصل کنید. Data Recovery Wizard را نصب و اجرا کنید. پس از راه اندازی ، کلیه درایوهای موجود را نشان می دهد که می توانید داده های آن ها را بازیابی کنید. این باید شامل هارد دیسک شما و کارت حافظه باشد. کارت حافظه را انتخاب کرده و Scan را بزنید. این برنامه در حال حاضر شروع به اسکن برای هر فایلی که می تواند بازیابی کند ، می کند. با نسخه رایگان می توانید حداکثر ۲ گیگابایت داده را بازیابی کنید. بسته به اندازه کارت و میزان اطلاعات آن ، اسکن می تواند تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد. اما لازم نیست منتظر بمانید که اسکن به پایان برسد. در پانل سمت چپ Type را انتخاب کنید. روی فلش کشویی کنار Graphics کلیک کرده و jpg را انتخاب کنید (یا هر نوع فرمت فایل که گوشی شما تصاویر را ذخیره می کند). تمام تصویری که می توانید بازیابی کنید در پنجره اصلی نشان داده می شود. موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون روی Recover Now را کلیک کنید و مکانی را در هارد دیسک خود انتخاب کنید تا تصاویر خود را ذخیره کنید. آنها در پوشه خود صادر و ذخیره می کنند. اکنون می توانید آنها را به گوشی خود کپی کنید.

۳. چگونگی بازگردانی تصاویر پاک شده از گوشی root‌ شده

اگر شما از یک سرویس پشتیبان ابری یا یک کارت حافظه استفاده نمی کنید ، بازیابی عکس های حذف شده از گوشی اندرویدی خود بسیار سخت تر می شود. با وجود ادعاهای برخی برنامه های آنلاین ، هیچ راهی برای اسکن کردن فضای داخلی تلفن برای بازیابی فایل های از دست رفته وجود ندارد ، مگر اینکه تلفن روت شده باشد. اگر ناامید هستید ، می توانید گوشی خود را root کنید. اما این کار ممکن است اطلاعات گوشی شما را از بین ببرد و احتمال اینکه تصاویر حذف شده برای همیشه از بین بروند ، را به طور چشمگیری افزایش می دهد. خوشبختانه ، اگر تلفن شما از قبل روت شده باشد ، این روند ساده است.

بازگردانی تصاویر با DiskDigger

برنامه بازیابی عکس DiskDigger Photo را از Google Play نصب کنید. این برنامه برای بازیابی عکس و فیلم رایگان است. فقط در صورتی که بخواهید انواع فایل های دیگری را بازیابی کنید باید هزینه پرداخت کنید و در صورت درخواست از مجوزهای اصلی استفاده کنید. اکنون گزینه های Basic Scan و Full Scan را مشاهده خواهید کرد. اولین مورد را نادیده بگیرید ، زیرا فقط تصاویر ریز عکس های شما را می تواند پیدا کند. در عوض ، می خواهید از گزینه Full Scan استفاده کنید. حافظه داخلی تلفن خود را پیدا کنید. این به طور معمول پارتیشن داده است. روی آن ضربه بزنید ، سپس نوع فایل مورد نظر خود را جستجو کنید (احتمالاً JPG و / یا PNG). روی OK ضربه بزنید تا شروع شود. برنامه بلافاصله اسکن را شروع می کند و به شما نشان می دهد یک شبکه کوچک از هر آنچه را پیدا می کند. این عکس ها فقط عکس های حذف شده شما را نشان نمی دهند ، بلکه هر تصویر را در فضای داخلی تلفن شما نشان می دهد. بنابراین فرایند کمی طول می کشد. برای فیلتر کردن برخی از یافته ها ، روی نماد Settings ضربه بزنید. شما باید انتخاب کنید Minimum File Sizeرا ۱۰۰۰،۰۰۰ انتخاب کنید، به عنوان مثال ، نتایج خود را به تصاویر بزرگتر از یک مگابایت محدود کنید. هم چنین می توانید تاریخ را در یک زمان نزدیک به هنگام عکس گرفتن محدود کنید. DiskDigger نمی تواند هر عکس حذف شده را پیدا کند و برخی ممکن است خراب شوند. هنگامی که آنهایی را که می خواهید پیدا کرد، آن ها را انتخاب کنید و روی Recover کلیک کنید. حال جایی که می خواهید فایل را ذخیره کنید ، را مشخص کنید. شما می توانید تصاویر را در یک برنامه خاص ذخیره کنید ، یا آنها را مستقیماً درون پوشه دوربین خود قرار دهید. برای این کار پوشه DCIM را انتخاب کنید. برای ذخیره عکس های خود ، روی OK کلیک کنید.

چگونه از پاک شدن تصاویر جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از از بین رفتن عکس های گرانبها در وهله اول ، پشتیبان گیری از آن ها است. ساده ترین راه استفاده از برنامه هایی است که از عکس های اندرویدی شما در فضای ابری استفاده می کنند. این برنامه ها در پس زمینه بی سر و صدا اجرا می شوند و می توانید هنگام آپلود عکس های خود آن ها را کنترل کنید. این برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید تا فقط هنگامی که به Wi-Fi متصل هستید و تلفن شما شارژ می شود کار کنند و به داده ها یا عمر باتری آسیب نرسانند. Google Photos امکان ذخیره عکس نامحدود برای عکس های ۱۶ مگاپیکسلی را به شما می دهد – برای بسیاری ازدوربین های گوشی های هوشمند و ویدیوهای با کیفیت ۱۰۸۰ این میزان به اندازه کافی بزرگ است. Flickr به شما امکان ذخیره نامحدود در یک حساب کاربری حرفه ای را می دهد و تصاویر را در وضوح کامل خود آپلود می کند. عکس ها تنها نوع مهم اطلاعات در دستگاه شما نیستند. شما باید بهترین راه های تهیه نسخه پشتیبان از همه موارد را در گوشی اندرویدخود بدانید. با یک برنامه پشتیبان گیری منظم ، همیشه یک کپی از اطلاعات خود را در اختیار داشته باشید و دیگر هرگز خطر از دست دادن چیزی را نخواهید داشت.

1 دیدگاه دربارهٔ «روش‌های بازگردانی تصاویر پاک شده در دستگاه‌های اندروید;

دیدگاهتان را بنویسید