۱۰ اپلیکیشن برتر مک که حالت تیره را هم پشتیبانی می کنند

یکی از مشهورترین ویژگی های macOS Mojave، دارا بودن حالت تیره (Dark Mode) حقیقی است. در حالی که حالت  تاریک  قبلی در Dock، macOS و نوار منو را از روشن به تیره ، تغییر داد، در macOS Mojave پنجره اپلیکیشن، نوار ابزارها، متن و… تغییر کرده اند. اپلیکیشن های بسیاری با قابلیت پشتیبانی از حالت تیره آپدیت شده اندو به صورت اتوماتیک هنگامی که آن را روشن می کنید برای استفاده به آن حالت تغییر می کنند. بنابراین لازم نیست که برای هر اپلیکیشن به صورت جداگانه آن را فعال کنید. در ادامه تعدادی از اپلیکیشن هایی که از حالت تیره ی macOS Mojave پشتیبانی می کنند آورده ایم:

  • Spark
  • Fantastical 2
  • Bear
  • Ulysses
  • iA Writer
  • Things
  • Day One
  • Agenda
  • Timing
  • Pages

فهرست محتوا

Spark

Spark یک اپلیکیشن بسیار عالی ایمیل از Readdle است که در سیستم عامل iOS کار خود را آغاز کرده است. این اپلیکیشن علاوه بر ایمیل، هم چنین می تواند یادآورها را هم پیگیری کند و به دلیل وجود تقویم کامل که دقیقا زیر جعبه دریافت قرار دارد در صورت تمایل به عنوان تقویم استفاده شود.  به علت وجود قابلیت پشتیبانی از حالت تیره در Spark،macOS Mojave، هم چنین با یکپارچه سازی چندین قابلیت سرویس تماس کنفرانس، از جمله GoToMeeting،Google Hangouts و Zoom اجازه ی افزودن لینک های تماس کنفرانسی به تقویم را به شما می دهد..

برای  دانلود Spark می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Spark 

Fantastical 2

Fantastical یک مورد بسیار خوب برای تقویم استاندارد macOS  است. امکانات این اپلیکیشن به توانمندی های قدرت تفسیر زبان طبیعی می افزایند، به شما اجازه می دهند که رویدادها را روی هر نوع تقویم با نوشتن راهی که به طور معمول می خواهید، بسازید وپس از آن اپلیکیشن اطلاعات مربوط به رویداد را استخراج خواهد کرد و شما می توانید درGoogle، iCloud و سایر تقویم ها رویدادها و یادآورهای خود را پیگیری و مدیریت کنید.

برای  دانلود Fantastical 2 می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Fantastical 2

Bear

Bear یک اپلیکیشن ویرایش متن است که به دلیل تم های زیبایش همواره از حالت تیره پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر هم از حالت تیره جدید سیستم عامل Mac پشتیبانی می‌کند. Bear  هم برای یادداشت ها و هم لیست کارهایی که باید انجام شوند بسیار مناسب است. اما با توجه به پشتیبانی از Markdown، تعداد زیادی از تم ها و یک سازماندهی ساده، به یک ابزار بسیار خوب برای انواع مختلف نوشتن تبدیل شده است. هم چنین شما می توانید با افزودن تصاویر،فایل ها، کدها و موارد دیگر به کار خود جذابیت ببخشید و محتوای بیشتری به آن بدهید.

برای  دانلود Bear می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Bear 

Ulysses

Ulysses هم یک ویرایشگر متن است که مجموعه ی قدرتمندی از قابلیت ها را برای انواع مختلف متن از اخبار کوتاه یا محتوای بلاگ ها تا مقالاتی که تعداد جستجوی بالایی دارند را شامل می‌شود. این اپلیکیشن از Markdown و تعداد زیادی از تم ها پشتیبانی می‌کند و در آخرین آپدیت آن، قابلیت پشتیبانی از حالت تیره در macOS Mojave به همراه تم D14 که برای حالت تیره در Mojave بهینه سازی شده است، اضافه شده است.

برای  دانلود Ulysses می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Ulysses  

 iA Writer

iA Writer هم مانند Ulysses و  Bear یک اپلیکیشن بسیار خوب دیگر برای ویرایش متن در macOS است که با بخش های دیگر مشابه در iOS همگام است واپلیکیشن نسخه ی سیستم عامل مک آن از حالت تیره ی جدید Mojave پشتیانی می‌کند. با اپلیکیشن  iA Writer تجربه ای بسیار خوب از نوشتن خواهید داشت که اسامی، قیدها، افعال،  و صفات را برای کمک به بهبود نویسندگی شما هایلایت می‌کند. علاوه بر حالت تیره، با آخرین آپدیت  iA Writer این امکان را خواهید داشت که پوشه ها را با هشتگ ها گروه بندی کنید، پوشه های هوشمند بسازید و کارهایی  از این دست انجام دهید.

برای  دانلود iA Writer می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید:  iA Writer

 Things

Things یک مدیر وظایف است که همواره از آن با عنوان ‘Reminders+’ یعنی چیزی فراتر از یک اپلیکیشن یادآور یاد می‌شود. این اپلیکیشن برای مدیریت وظایف روزانه کافی است اما بسیار گسترده تر و فراتر از همین وظیفه ی ساده است. ساخت پروژه ها با زیر مجموعه های مربوط به آن ها، یا نواحی مخصوصی برای جداسازی کار و وظایف شخصی که به آن پروژه مربوط نیستند از جمله قابلیت های دیگر این اپلیکیشن هستند.Things هم مانند اپلیکیشن های دیگر از حالت تیره پشتیبانی می‌کند و هنگامی که macOS Mojave در حالت تیره قرار می گیرد باید به صورت خودکار به آن حالت تغییر پیدا کند. البته امکان تغییر حالت آن به صورت دستی هم وجود دارد.

برای  دانلود Things می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Things

 Day One

اگر مایل به پیگیری رویدادهای زندگی و یا سایر فعالیت های خود هستید، ممکن است بخواهید  از Day One استفاده کنید. همه ی کاری که باید انجام بدهید این است که اپلیکیشن را باز کنید و شروع به نوشتن ویا آپلود یک عکس در ویرایشگر متن کامل کنید. از کلیدهای موجود برای اضافه کردن جزئیات جانبی نظیر آب و هوا، موسیقی که به آن گوش می‌دهید، یا موقعیت خود، استفاده کنید.  ورودی های خود را در جدول زمانی، روی یک نقشه، روی یک تقویم، یا در نمای عکس مشاهده کنید. نمای عکس، به طور خاص، با حالت تاریک Mojave همراه است و عکس‌های شما واقعا برجسته‌ تر خواهند شد،و درمقابل پس‌زمینه تاریک که اپلیکیشن استفاده می‌کند ، نمایش داده می شوند .

برای  دانلود Day One می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Day One

 Agenda

Agenda یک اپلیکیشن جدید برای یادداشت برداری است که یادداشت های شما را با تقویم برای رویکرد متمرکز بر داده ترکیب می‌کند و همه چیز  برای برنامه ریزی و مستند سازی ساده تر در قالب یک جدول زمانی قرار می گیرد. Agenda امکان جستجو در یادداشت ها را فراهم می‌کند و یادداشت هایی که در قسمت “On the Agenda” قرار دهید ساده تر هم پیدا می شوند، در صدر لیست جستجو قرار می گیرند و در قسمت خاصی در نوار کنار اپلیکیشن قرار می گیرند.

برای  دانلود Agenda می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Agenda

 Timing
Timing یک اپلیکیشن بسیار قدرتمند برای ردیابی زمان است که از خارج از اپ استور مک می آید. این اپلیکیشن کارهایی که در مک انجام می دهید را پیگیری می‌کند و زمانی را که در هر اپلیکیشن و وب صرف می کنید را نشانه دار می‌کند. شما می‌توانید در مورد این که چقدر زمان خود را در مک صرف می کنید، با جزئیات کامل مطلع شوید. Timing همچنین از خودکارسازی وظایفی مانند علامت‌گذاری زمانی که شما صرف یک پروژه خاصمی‌کنید ، پشتیبانی می‌کند.

برای  دانلود Timing می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Timing

 Pages

البته، اپل با برخی از برنامه‌های خود، ازجملهPages، به صورت سرگرمی در حالت تاریک قرار گرفت. ساخت اسناد متنی غنی، گزارش، و موارد بیشتر باپاسخ Apple به  Microsoft Word است. علاوه بر حالت تاریک، Pages  برای macOS  در حال حاضر به شما اجازه می‌دهد تا در یک سند که بر روی آن کار می‌کنید ، آهنگ را ضبط ، ویرایش و پخش کنید. هم چنین اگر شما macOS Mojave و  iOS 12 را در آی فون یا آی پد دارید ، می توانید آن را نمایش دهید. دوربین آن است که به شما این امکان را می‌دهد که یک تصویر دوربین و اسکنر سند را بر روی دستگاه iOS فعال کنید، که سپس تصویر خود را به طور اتوماتیک به فایل روی دسنگاه مک  ارسال می‌کند.

برای  دانلود Pages  می توانید از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Pages 

 آیا تا به حال از این اپلیکیشن ها استفاده کرده اید؟ آیا اپلیکیشن دیگری را می شناسید که از حالت تیره پشتیبانی کند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در کیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید