سامسونگ اعلام کرد گلکسی S10 از 5G پشتیبانی نخواهد کرد

به زودی دهمین سالگرد عرضه سری گوشی های هوشمند سری S سامسونگ به بازار عرضه خواهد رسید. سامسونگ قرار است این سالگرد را با عرضه گلکسی  S10 جشن بگیرد که ویژگی ها و نوآوری های زیادی در مقایسه با نسخه امسال سری S یعنی گلکسی S9 دارد.

اما متاسفانه، در حالی که قرار است سال 2019 سال روشن شدن شبکه های 5G باشد، قرار نیست گلکسی S10 از استاندارد جدید پشتیبانی کند. این خبر شایعه نیست و به طور مستقیم توسط رئیس داخلی بخش موبایل سامسونگ ارائه شده است.

DJ Koh پس از نشست مطبوعاتی هفته گذشته گلکسی نوت 9 با خبرنگاران صحبت کرد، گزارش ZDNet نشان می دهد سامسونگ همچنان قصد دارد تا به عنوان نخستین شرکت جهان، گوشی هوشمند انعطاف پذیر را معرفی کند.

رئیس بخش تلفن همراه سامسونگ همچنین اعلام کرد که گلکسی S10 اولین گوشی 5G این شرکت نیست و مدل 5G نسخه ای جداگانه خواهد بود. در حال حاضر مشخص نیست که آن دستگاه چه خواهد بود، ولی شانس دو دستگاه بیشتر است. اولین گوشی گلکسی F انعطاف پذیر خواهد بود که قرار است تا نیمه اول سال جاری به نتیجه برسد، پس احتمالا اواخر 2018 یا اوایل 2019 معرفی خواهد شد. گزینه دوم هم گلکسی نوت 10 است که ماه آگوست یا سپتامبر سال بعد معرفی خواهد شد.

Koh به عنوان یک نکته می گوید که تلفن انعطاف پذیر قرار است یک سری گوشی هوشمند جداگانه باشد یعنی “یک نسخه” نیست.

اما Koh همچنین می گوید که خانواده سری دستگاه های گلکسی S و Note سامسونگ قرار نیست در آینده ای نزدیک به پایان عمر خود برسند.

وی گفت: “در آینده نزدیک در معرفی سری S در نیمه اول سال و سری Note در نیمه دوم سال تغییری به وجود نخواهد آمد.”

ZDNet توضیح می دهد کاربران کره جنوبی قصد دارند شبکه های 5G خود را در ماه مارس راه اندازی کنند؛ همچنین ادامه می دهد سامسونگ در حال کار روی اپراتورهای محلی است تا اولین شرکت باشد که اولین گوشی با شبکه 5G را راه اندازی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید