راهنمای گفتگو در واتس اپ بدون ذخیره کردن شماره مخاطبین

واتس اپ پرمخاطب ترین برنامه پیام رسان است که تقریبا تمام کاربران تلفن همراه از آن استفاده کرده اند. واتس اپ به شما اجازه می دهد پیام، تصویر و فیلم هایی را بدون کوچک ترین مکثی برای مخاطبین خود ارسال کنید. همچنین قابلیت ایجاد تماس تصویری و صوتی را نیز دارد. برای آغاز یک مکالمه در واتس اپ لازم است که شماره گیرنده پیام را در فهرست مخاطبین خود داشته باشید.

به تازگی که واتس اپ توسط شرکت Facebook خریداری شده است، این برنامه قابلیتی با نام «Click to Chat» معرفی کرده است. این قابلیت امکان ارسال پیام به شماره هایی که در فهرست مخاطبین ذخیره نیستند را ایجاد می‌کند. همین که شماره گیرنده پیام را داشته باشید تنها شرط کافی برای شروع یک مکالمه در واتس اپ است. البته واضح است که طرف مقابل باید حساب واتس اپ داشته باشد، در غیر این صورت قادر به مکالمه با او نخواهید بود.

نحوه استفاده از قابلیت Click to Chat

 

قدم اول

باید با استفاده از API برنامه واتس اپ یک لینک گفتگو بسازید:

=api.whatsapp.com/send?phone

قدم دوم

باید در انتهای URL بالا، شماره مخاطب را با کد مختص کشورش وارد کنید. برای نمونه، کد کشور هند «+91» می باشد و شماره مخاطب مد نظر هم «98200098200» است. بنابراین URL مورد نظر می‌شود:

api.whatsapp.com/send?phone=919820098200

قدم سوم

URL ساخته شده را در مرورگر گوشی خود جستجو کنید. سپس پیامی برای شما ظاهر می‌شود که می گوید WhatsApp را باز کنید تا گفتگویتان شروع شود.

همچنین می توانید URL مورد نظر را در مرورگر کامپیوتر یا لپ تاپ خود نیز وارد کنید و سپس با استفاده از واتس اپ نسخه کامپیوتر از روش گفته شده گفتگویی را آغاز کنید.

می توانید یک پیام در ادامه URL نیز بگذارید:

api.whatsapp.com/send?phone=9820098200&text=Hi There

در حال حاضر، معلوم نیست این قابلیت چقدر برای کاربران WhatsApp کارآمد می باشد؛ اما به طور قطع توسط کسب و کارهایی که می خواهند با مشتریانشان ارتباط برقرار کنند مورد استفاده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید