کدام Tab های کروم RAM و CPU‌ بیشتری مصرف می کنند؟

Google Chrome می تواند یک مرورگر کاربردی است اما افزونه ها یا صفحات وب در این مرورگر، می توانند منابع سیستم شما را تخلیه کنند ، بنابراین می توانید آنها را قطع کرده و منابع رایانه خود را مجددا آزاد نمایید.
در این مطلب قصد داریم به بررسی task manager در  Chrome و هم چنین برخی از ابزارهای مفید را برای ردیابی استفاده در این مرورگر بپردازیم.

نحوه باز کردن Task manager در Chrome

باز کردن Task manager در Chrome بسیار ساده است. روی سه نقطه در سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید ، سپس روی more tools حرکت کرده و سپس Task Manager را انتخاب کنید.

با فشار دادن SHIFT + ESC در ویندوز ، می توانید این روند را سریع تر دنبال کنید.

Task manager در Chrome

در این قسمت باید چند فرآیند در حال اجرا ، برگه هایی را که باز کرده اید ، و همه افزونه های نصب شده را مشاهده کنید. از اینجا ، می توانید عملکرد برچسب Chrome را بررسی کرده و مواردی را که در حال مصرف منابع شما هستند را قطع کنید.

Memory footprint نشان می دهد که هر پردازش چقدر RAM را مصرف کرده است. این یک روش عالی برای دیدن میزان استفاده از حافظه Chrome توسط برگه یا Tab است. اگر متوجه شدید که کامپیوتر شما در تلاش است بین برنامه ها سوئیچ کند ، بررسی کنید که کدام برگه های Chrome از حافظه استفاده کرده اند و آن ها را ببندید.

CPU نشان می دهد که هر پردازش چقدر از قدرت پردازنده را تشکیل می دهد و به صورت درصد نشان داده می شود. به عنوان مثال ، اگر یک فرآیند دارای ارزش CPU 20 باشد ، ۲۰٪ پردازنده شما را به خود اختصاص می دهد. این یک روش مفید برای فهمیدن این موضوع است که کدام برگه Chrome از منابع CPU شما استفاده می کند. اگر رایانه شما برای دانلود برنامه ها تلاش می کند ، آزاد کردن CPU منابع بیشتری را برای کار با آن می دهد.

Network‌ نشان می دهد که چه مقدار داده از فرآیند برای کار استفاده می کند. شانس خوبی وجود دارد که ، در حال حاضر ، هر یک از مقادیر تحت شبکه ۰ باشد. اگر می خواهید یک صفحه جدید را دانلود کنید ، یا یک برگه داشتید که رسانه ای را پخش می کرد ، این مقدار نرخ دانلود tab را نشان می دهد.

Process ID قسمتی است که نباید بیش از حد نگران آن شوید. این شناسه را فقط به عنوان نامی که رایانه برای آن فرایند در نظر گرفته است، می شناسند.

نکات کلی برای پایین نگه داشتن میزان استفاده از Chrome

اگر Chrome هم چنان منابع کامپیوتر شما را تخلیه می کند ، چند کار وجود دارد که می توانید برای آزاد کردن رایانه خود انجام دهید. بیایید روش هایی را برای پاک کردن Chrome برای بررسی بهتر مرور مرور کنیم.

Tab هایی که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید را ببندید.
هر Tab‌ای که باز کرده اید کمی از حافظه را به خود اختصاص می دهد. به این ترتیب ، هنگامی که شما دارای بیشتر از  ۲۰ برگه باز  هستید ، این مسئله به مشکلی برای منابع کامپیوتر شما تبدیل می شود. هنگامی که Tab های خود را می بندید ، می بینید که رایانه شما بهتر اجرا می شود.

در صورتی که بستن برگه ها باعث مشکل است و می خواهید هر برگه را ذخیره کنید، در این سناریو ، این ایده خوبی است که هر صفحه را علامت گذاری(Bookmark) کنید و مجدداً آن ها را بررسی کنید. افزونه های Chrome نیز وجود دارند که می توانند تمام برگه های شما را برای استفاده بعدی ذخیره کنند ، که بعدا در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

افزونه های Chrome را که دیگر استفاده نمی کنید، حذف کنید

افزودن و حذف افزونه ها در Chrome آسان است. اگر افزونه هایی وجود دارند که نصب شده اند و دیگر از آنها استفاده نمی کنید ، می توانند منابع شما را به راحتی مصرف کنند. به این ترتیب ، در صورتی که در task manager مشاهده کردید که هر کدام از افزونه ها حجم زیادی از منابع را مصرف کرده بودند حتما آن ها را حذف و لغو نصب کنید.

به طور مشابه ، اگر افزونه ای که از آن استفاده می کنید حافظه زیادی را به خود اختصاص می دهد ، ارزش جستجو برای گزینه های سبک تر در رایانه شخصی را دارد. Chrome extension store را برای برنامه هایی که همان کار مشابه را انجام می دهند بررسی کنید ، اما حجم کمتری از منابع را مصرف می کنند.

Tab هایی که منابع سیستم را بیشتر مصرف می کنند، به حداقل برسانید

دور شدن از اینترنت آسان است. وقتی در حال تماشای فیلم هستید و مجبور هستید مکث کنید و کار دیگری انجام دهید. به عنوان مثال در حالی که به صورت آنلاین  فیلم می بینید ، یک دوست شما را به یک ویدیوی YouTube لینک می دهد. شما نیمی از فیلم را تماشا می کنید قبل از اینکه خبرهای بروزرسانی شما را از برخی اخبار جالب مطلع کند. در همین حال شما ویدیوی YouTube را مکث کرده و اخبار را بررسی می کنید ، و سپس چیزی را به شما در Google یادآوری می کند … وقتی چندین Tab‌ که منابع بسیاری را مصرف می کند را باز می کنید ، می تواند حجم قابل توجهی از مصرف سیستم شما را به خود اختصاص دهد. سرویس های پخش ویدئو ، بازی ها و وب سایت های دارای رسانه های زیادی می توانند منجر به این نتیجه شوند ، بنابراین ایده خوبی است که مواردی را که از آنها استفاده نمی کنید ببندید.

مدیریت CPU‌ و RAM‌ با افزونه های Chrome

Chrome task manager کاربردی و مفید است، اما افزونه هایی وجود دارند که می توانید آن ها را نصب کنید و به شما کمک می کنند که مرورگر کروم خود را بهتر مدیریت کنید. اگر زمانی متوجه شدید که تعداد Tab های زیادی را در کروم خود باز کرده اید، از این افزونه ها برای مدیریت آن استفاده کنید.

TooManyTabs

اگر Tab های زیادی را باز کرده اید، اما نمی توانید آن ها را ببندید، می توانید از TooManyTabs استفاده کنید. این افزونه به شما این امکان را می دهد که که همه تب ها را ببندید و میزان استفاده حافظه کروم را کاهش دهید و علاوه بر این Tab ها را برای استفاده در آینده نگه می دارد. شما می توانید از این افزونه برای رفتن به Tab ها یا نگه داشتن آن ها برای مشاهده در آینده استفاده کنید.

دانلودTooManyTabs

OneTab

اگر نمی خواهید با Tab های جداگانه درگیر شوید و می خواهید یک راه حل متمرکز برای مدیریت Tab ها داشته باشید ، OneTab را امتحان کنید. هنگامی که روی نماد افزونه کلیک می کنید ، بلافاصله تمام Tab های فعال را بسته  و آن ها را در یک برگه واحد قرار می دهد.

دانلود: OneTab

Tabagotchi

اگر واقعا نمی توانید مشکل Tab های خود را تحت کنترل داشته باشید و رفع کنید، با این حال ، همان طور که از نام آن پیداست ، یک Tabagotchi بر اساس سلامت Tab شما زندگی می کند یا می میرد. این ویژگی Tabagotchi را به روشی جالب برای کاهش مصرف حافظه تب Chrome تبدیل می کند.

دانلود: Tabagotchi

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، افزونه های بسیار دیگری برای مدیریت وظایف و کارها وجود دارند.

بهبود تجربه کار با کروم

مرورگر کروم حجم بسیاری از منابع را به خود اختصاص می دهد، بنابراین مدیریت مصرف منابع CPU‌ و RAM در این مرورگر بسیار اهمیت دارد. خوشبختانه کروم task manager داخلی خود را دارد هم چنین افزونه هایی برای کنترل tabها هم وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی پاک کردن حافظه cache مرورگر کروم

دیدگاهتان را بنویسید