چگونه چند پنجره از یک اپلیکیشن مشابه را در iPad باز کنیم؟

iPadOS علاوه بر امکانات ویژه یکسری قابلیت ویژه هم دارد. شما می توانید چندین پنجره از یک اپلیکیشن مشابه را به صورت همزمان باز کنید. این قابلیت برای مواقعی که به عنوان مثال به بیش از یک نقشه در اپلیکیشن Maps نیاز دارید، در اپلیکیشن تقویم یا Calendar، یا حتی چندین پنجره در مرورگر سافاری (در مواقعی که نخواهید چند سربرگ باز کنید)  بسیار کارآمد و مفید است.

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی بازکردن چندین پنجره از یک اپلیکیشن را در iPad را که بسیار ساده هم هست، بررسی کنیم.

باز کردن چند پنجره از یک اپلیکیشن در iPad

در ابتدا اپلیکیشنی که می خواهید چند پنجره از آن داشته باشید را انتخاب کرده و باز کنید. ما برای مثال از اپلیکیشن تقویم یا Calendar استفاده می کنیم ، در ادامه با ما همراه باشید.

  1. هم چنان که اپلیکیشن روی صفحه شما باز است، برای فعال کردن Dock، منو پایین را به بالا بکشید. اگر شما به صورت کامل منو را بالا بکشید، می توانید اپلیکیشن را کوچک (minimize) کنید، بنابراین از یک لمس آرام استفاده کنید.
  2. روی آیکون همان اپلیکیشن در Dock ضربه یزنید.iPad
  3. در صفحه بعد، روی علامت جمع در گوشه بالای سمت راست ضربه بزنید.iPad
  4. این اپلیکیشن پنجره جدید را باز می کند. شما می توانید هماین مراحل را برای پنجره های دیگری از همین اپلیکیشن دنبال کنید یا از این کار برای جا به جایی سریع بین این پنجره ها به همان صورتی که در App Switcher می توانید انجام دهید، استفاده کنید.iPad

اجرای بیش از یک اپلیکیشن در یک زمان عالی است اما باز کردن بیش از یک پنجره از یک اپلیکیشن در یک زمان حتی بهتر از آن هم هست. با این قابلیت جدید iPad می توانید کارایی خود را افزایش دهید.

به نظر شما این قابلیت جدید iPad تا چه اندازه مفید است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید