چگونه مشکل کار نکردن اسکایپ را رفع کنیم؟

اگر مشکلی بین اسکایپ و وب کم شما وجود داشته باشد، یک جریان ویدیویی وجود نخواهد داشت. اگر در تلاش هستید تا ویدیوی اسکایپ را برای کار فراخوانی کنید، در ادامه کارهایی را گفته ایم که باید برای رفع این مشکل انجام دهید.

۸ نکته برای زمانی که تماس های ویدیویی اسکایپ کار نمی کنند؟

اگر نرم افزار گپ ویدیویی کار نمی کند، احتمالا بحث های کاری مهم را از دست خواهید داد. بنابراین، وبکم را تست کنید و قبل از نشستن برای جلسات، مشکلات را برطرف کنید.

نکات مربوط به عیب یابی ویدیوی اسکایپ زیر برای ویندوز 10 است، اما بیشتر آنها با macOS و Linux نیز کار می کنند.

  • اسکایپ را برای تماس های ویدیویی پیکربندی کنید.
  • نرم افزار را به آخرین نسخه به روز کنید.
  • به روزرسانی های درایور دستگاه وب کم را بررسی کنید.
  • بررسی کنید که وب کم شما غیرفعال است یا خیر.
  • از نسخه مناسب DirectX استفاده کنید.
  • سایر برنامه ها را با استفاده از وب کم بررسی کنید.
  • آیا آنتی ویروس شما می تواند گفتگوی ویدیویی Skype را مسدود کند؟
  • مشکلات وب کم را بررسی کنید.

1. اسکایپ را برای تماس های ویدیویی پیکربندی کنید

قبل از شروع کنفرانس ،اطمینان از پیکربندی صحیح اسکایپ برای تماس های ویدیویی یک اقدام هوشمند است.

با باز کردن اسکایپ، روی نماد سه نقطه کلیک کنید تا منو باز شود و settings را انتخاب کنید (یا Ctrl + , ، را فشار دهید).

اسکایپ

روی بخش Audio & Video کلیک کنید، خواهید دید که کدام یک از دستگاه های دوربین انتخاب شده است.

می توانید بیشتر مشکلات اسکایپ را در این صفحه مشاهده کنید. مشکل معمولاً انتخاب نادرست دوربین است، اگرچه می تواند به راحتی تنظیمات وب کم باشد.

با انتخاب دوربین صحیح شروع کنید. منوی کشویی انتخابی را در کنار عنوان دوربین پیدا خواهید کرد. حتما دوربین صحیح را در اینجا انتخاب کنید. این گزینه معمولاً به صورت یک دستگاه USB ظاهر می شود.

اگر اسکایپ پیکربندی شده است تا از وب کم صحیح استفاده کند، ممکن است خود وب کم مشکلی داشته باشد. اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که هر نرم افزاری را که با وب کم خود حمل می کنید راه اندازی کنید. این روش اغلب می تواند برای روشن کردن وب کم و آزمایش آن استفاده شود.

اگر وب کم شما سوئیچ سخت افزاری دارد ، آن را روشن کنید.

هم چنین، مدتی را در نرم افزار وب کم بگذرانید و تنظیمات مربوط به هرگونه محدودیت یا تنظیمات مربوط به چت تصویری را بررسی کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما نیاز به مجوز برای اسکایپ (یا سایر برنامه ها) برای دسترسی به دوربین داشته باشید.

2. اسکایپ را آپدیت کنید

با تنظیم صحیح اسکایپ، به روزرسانی نرم افزار ایده هوشمندی است. مایکروسافت به روزرسانی های منظم را برای اسکایپ صادر می کند، بنابراین مشکلات سخت افزاری به راحتی از این طریق برطرف می شوند.

برای بررسی نسخه Skype ، روی منوی سه دکمه و سپس  Settings > Help & Feedback کلیک کنید. در قسمت سمت راست، نسخه Skype و سال را مشاهده خواهید کرد. سال نمایش داده شده باید سال جاری باشد. کاربران ویندوز باید Skype 8.59.0.77 یا بالاتر را اجرا کنند.

اسکایپ

اسکایپ به طور خودکار در ویندوز به روز می شود، اما می توانید با حذف اسکایپ و بارگیری آخرین نسخه، یک بروزرسانی اجباری را نصب کنید.

برای حذف، روی start کلیک کرده، skype را تایپ کنید. در نتایج نمایش داده شده، لیست را گسترش داده و بر روی Uninstall کلیک کنید.

در صفحه Programs and Features، اسکایپ را برجسته کرده و Uninstall را از فهرست انتخاب کنید.

پس از حذف نرم افزار، سیستم را ری استارت کنید. اکنون آماده نصب مجدد اسکایپ هستید.

دانلود: Skype برای Desktop (رایگان)

3. درایورهای وب کم خود را به روز کنید

اگر می خواهید گپ ویدیویی در Skype باز کنید، با به روزرسانی درایور وب کم خود شروع کنید. ابتدا باید نسخه فعلی درایور را بدانید.

این مورد را در Device Manager بررسی کنید. برای انجام این کار روی Start > Device Manager کلیک راست کنید.

یک علامت تعجب زرد در وب کم نشان می دهد مسئله شما در حال درگیری منابع با دستگاه دیگر است. برای بررسی این موضوع، از روی دوربین نام دستگاه را ببینید.

اسکایپ

راست کلیک کرده، Properties > Drivers را انتخاب کرده و تاریخ و نسخه درایور را یادداشت کنید.

برای به روزرسانی ، بر روی Update Driver کلیک کنید. اگر نسخه جدیدی از درایور در دسترس باشد، از سرورهای Windows Update بارگیری می شود.

در برخی موارد، این مورد ممکن است کار نکند. برای وب کم های خارجی (متصل به USB)، وب سایت سازنده را برای آخرین به روزرسانی درایور بررسی کنید. اگر چیز جدیدی برای نصب، بارگیری و پیروی از دستورالعمل ها وجود دارد.

4- آیا وب کم شما غیرفعال است؟

هنگامی که گپ تصویری را با دوست خود شروع می کنید، مطمئن شوید که وب کم فعال است. در غیر این صورت، تماس ویدیویی Skype غیرفعال می شود.

می توانید این کار را در Device Manager اصلاح کنید. به سادگی دوربین را شناسایی کنید، گسترش دهید، بر روی نام دستگاه کلیک راست کرده و Enable Device را انتخاب کنید.

برای این کار لازم است برای راه اندازی مجدد رایانه خود را ری استارت کنید.

5. DirectX را برای رفع تماس های ویدیویی Skype به روز کنید

در ویندوز ، DirectX برای اطمینان از عملکرد یکپارچه چندرسانه ای مورد نیاز است. این مورد شامل رسانه های بصری، به ویژه بازی ها و فیلم ها است. اگر تماس های ویدیویی Skype شما کار نمی کنند، ارزش آن را دارد که DirectX را به عنوان بخشی از روند عیب یابی خود به روز کنید.

اسکایپ

برای مکالمات ویدیویی Skype به DirectX 9.0 و بالاتر مورد نیاز است. WIN + R را فشار داده و در Run dxdiag را تایپ کنید تا نسخه DirectX خود را دو بار بررسی کنید.

6. بررسی کنید که آیا برنامه های دیگر از وب کم استفاده می کنند

برنامه های دیگر می توانند از وب کم شما استفاده کنند. اگر قبل از شروع اسکایپ، چراغ روشن بود، برخی از نرم افزارها از وب کم شما استفاده می کنند. این ممکن است باعث شود مشکلاتی در اسکایپ در گرفتن همان جریان وجود داشته باشد.

می توانید با بستن برنامه های دیگر، به خصوص سایر برنامه های کاربردی وابسته به اینترنت، این مشکل را برطرف کنید و سپس اسکایپ را مجدداً راه اندازی کنید.

توجه: این مورد نباید با ابزارهایی مانند ManyCam باشد که امکان استفاده از چندین وب کم در اسکایپ را دارند. با این حال ، ارزش این را دارد که چنین ابزارهایی را غیر فعال کنیم.

7. آیا نرم افزار آنتی ویروس تماس های ویدیویی Skype را مسدود می کند؟

نرم افزارهای آنتی ویروس و فایروال های مدرن می توانند اتصالات را برای دستگاه های جداگانه متصل به رایانه شما مدیریت کنند. این ویژگی به تقویت حریم شخصی شما کمک می کند، اما گاهی اوقات می تواند ناامید کننده باشد. اگر تماس ویدیویی Skype شما کار نمی کند، می تواند به این دلیل باشد که نرم افزار امنیتی شما وب کم را مسدود می کند.

اسکایپ

برای بررسی این موضوع، نرم افزار آنتی ویروس خود را باز کرده و تنظیمات مربوط به محافظت از حریم خصوصی را بررسی کنید. به دنبال تنظیماتی باشید که مستقیم با دوربین و میکروفون رایانه شما مرتبط باشد.

مستندات نرم افزار آنتی ویروس را برای انجام مراحل صحیح برای دسترسی به Skype برای دسترسی به وب کم خود بررسی کنید.

8- آیا وبکم شما خراب است؟

اگر تماس تصویری اسکایپ شما هنوز کار نمی کند، ممکن است وب کم شما ناقص باشد. این یک سیگنال برای جایگزین کردن دوربین قدیمی منسوخ شده با دوربین جدید است که عملکرد آن را تضمین می کند.

می توانید با امتحان کردن وب کم با برنامه دیگری این کار را بررسی کنید. ویندوز 10 برای وب کم ها برنامه دوربین داخلی دارد، بنابراین این کار را امتحان کنید. یا برنامه چت دیگری را راه اندازی کنید و گزینه گپ تصویری را در آنجا امتحان کنید.

هم چنین بخوانید: آموزش و معرفی اپلیکیشن های تبدیل آیفون به وب کم

دیدگاهتان را بنویسید