چگونه مشکلات میکروفون را در ویندوز ۱۰ بر طرف کنیم؟

بسیاری از مشکلات صدای ویندوز شامل خروجی صدا از بلندگوها است. اما اگر در ورودی صدا مشکل دارید، چه کار باید انجام دهید؛ چگونه مشکلات میکروفون را رفع کنیم؟

فرقی نمی کند که شما از میکروفون هدست برای گپ زدن در بازی یا ضبط با میکروفون USB استفاده می کنید، ما نکاتی را برای رفع مشکلات ورودی صدا یا مشکلات میکروفون غیرقابل اطمینان به اشتراک می گذاریم. این مطلب به شما کمک می کند که مشکلات میکروفون را به سرعت تشخیص دهید.

رفع مشکلات میکروفون

تنظیمات صدای Windows را بررسی کنید

قبل از شروع عیب یابی، سیستم خود را ری استارت کنید. ممکن است شما یک مسئله موقتی داشته باشید که یک راه اندازی مجدد ساده آن را برطرف می کند.

پس از این کار، اولین توقف برای عیب یابی میکروفون باید تنظیمات صدا در ویندوز باشد. با رفتن به Settings > System > Sound به این موارد دسترسی پیدا کنید.

در این قسمت، زیر Input، منوی کشویی را در زیر دستگاه ورودی خود انتخاب کنید. سپس میکروفون مورد نظر خود را انتخاب کنید. سایر ورودی های موجود، مانند میکروفون داخلی لپ تاپ یا وب کم، نیز در اینجا نشان داده می شوند.

پس از انتخاب میکروفون مناسب، Test your microphone را انتخاب کنید و بببینید نوار میکروفون شما به بالا و پایین حرکت می کند. اگر این کار را نکرد، روی دکمه Troubleshoot در زیر کلیک کنید و ویندوز تلاش خواهد کرد تا با میکروفون خود مشکلات را پیدا و برطرف کند.

برای تغییر نام ورودی ، روی Device properties کلیک کنید. هم چنین می توانید جعبه Disable را بررسی کنید تا این میکروفون از خود نشان ندهد یا Volume را تغییر دهید تا میزان صدای میکروفون بلند باشد.

در انتهای صفحه Sound ، فهرست App volume and device preferences را پیدا خواهید کرد. این به شما این امکان را می دهد تا یک برنامه خروجی و ورودی متفاوت را برای برنامه های باز خود انتخاب کنید. به اینجا نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که میکروفن اشتباهی را برای برنامه مورد نظر خود انتخاب نکرده اید.

میکروفون

عیب یابی سخت افزار میکروفون

علاوه بر این، باید تنظیمات سخت افزار صوتی خود را بررسی کنید، به خصوص اگر نمی توانید از میکروفون خود هیچ ورودی دریافت کنید یا آن را در فهرست بالا مشاهده نکردید.

اگر از میکروفون USB استفاده می کنید، آن را به پورت USB دیگری در رایانه خود وصل کنید. از یک هاب USB استفاده نکنید. میکروفون خود را مستقیماً به پورت سیستم خود وصل نکنید. اگر میکروفون در پورت USB دیگری کار کند، احتمالاً اولین مورد از بین رفته است یا مشکلی ندارد. برای میکروفون های آنالوگ، مطمئن شوید که کابل را به درگاه خط صورتی در رایانه شخصی خود وصل کرده اید.

برای همه میکروفون ها، مطمئن شوید که تمام کابل ها به طور کامل نصب شده اند و هیچ چیز شل نیست، از جمله کابل برای میکروفون هدست شما در صورت جدا شدن. شما هم چنین باید کابل های سرریز را بررسی کنید ، زیرا سیم های آسیب دیده می توانند مشکلاتی ایجاد کنند.

اگر میکروفون شما دارای دکمه mute فیزیکی است، مطمئن شوید که آن را به اشتباه فعال نکرده اید. به دنبال یک نوار لغزنده یا دکمه در هدست، سیم یا جلوی میکروفون خود باشید.

اگر هنوز میکروفون ورودی خود را بعد از دوبار بررسی موارد فوق ندارید، میکروفن خود را به یک رایانه دیگر وصل کنید. اگر روی رایانه های دیگر هم کار نکند، ممکن است سخت افزار میکروفون شما معیوب باشد.

در آخر، فراموش نکنید که درایورهای به روز شده را برای میکروفون خود بررسی کنید. بیشتر هدفون و میکروفون در ویندوز خارج از جعبه کار هستند ، اما برخی از آنها ممکن است به بهترین درایورها نیاز داشته باشند.

مطمئن شوید که برنامه ها می توانند به میکروفون شما دسترسی داشته باشند

ویندوز 10 دارای منوی Privacy است که در آن می توانید برنامه ها را از دسترسی به داده های حساس مانند دوربین و میکروفون منع کنید. این امکان وجود دارد که یک برنامه را برای دسترسی به میکروفن خود در اینجا مسدود کرده باشید.

به Settings > Privacy بروید. در نوار کناری سمت چپ، Microphone را تحت مجوز برنامه انتخاب کنید. مطمئن شوید که Allow apps to access your microphone برای دسترسی به میکروفون شما فعال باشد، یا هیچ برنامه ای قادر به استفاده از آن نیست. به لیست برنامه ها نگاهی بیندازید تا تأیید کنید که شخصی که می خواهید از آن استفاده کنید دسترسی دارد.

میکروفون

این اسلایدر و لیست اول فقط برای برنامه های store است. بیشتر به پایین حرکت کنید و به بخشی با عنوان Allow desktop apps to access your microphone برسید تا به میکروفون خود دسترسی پیدا کنید. دوبار بررسی کنید که کشویی در زیر این هدر روشن باشد.

در حالی که شما نمی توانید دسترسی به میکروفون را برای برنامه های دسکتاپ شخصی تغییر دهید، می توانید ببینید آخرین دسترسی آنها به میکروفن شما چگونه است. این می تواند به شما کمک کند متوجه شوید برنامه به درستی میکروفون را ردیابی کرده است یا خیر.

لیست دستگاه های ضبط خود را مرور کنید

اگر میکروفون شما هنوز به درستی کار نمی کند، باید لیست دستگاه های ورودی موجود را بررسی کنید. می توانید این کار را با کلیک روی Manage sound devices در همان صفحه تنظیمات مانند بالا انجام دهید، اما انجام این کار با استفاده از کنترل پنل بسیار ساده تر است.

کنترل پنل را در منوی Start وارد کرده و آن را باز کنید و در صورت لزوم دسته را در سمت راست بالای آیکون های کوچک تغییر دهید. هنگامی که لیست کامل گزینه ها را می بینید، Sound را انتخاب کنید.

میکروفون

در اینجا، به برگه ضبط، که تمام میکروفون های متصل به رایانه شخصی شما را نشان می دهد، بروید. بر روی هر نقطه کلیک راست کنید و تأیید کنید هر دو نشانگر Show Disabled Devices و Show Disconnected Devices علامت دار شده اند.

لیست را جستجو کنید و مطمئن شوید که میکروفون اصلی شما غیرفعال نشده است (کلیک راست کنید و در این صورت فعال کنید. وقتی با میکروفون صحبت می کنید، می توانید نوار آن را نیز تأیید کنید تا کار کند.

سطوح Mic و حالت اختصاصی

روی پنل ضبط روی میکروفون خود دوبار کلیک کنید و می توانید چند گزینه را ویرایش کنید. اگر نام میکروفون را در تنظیمات تغییر نداده اید، می توانید اکنون آن را در برگه General تغییر دهید. در زبانه Levels، می توانید حجم ورودی (و تقویت را بر روی میکروفون های پشتیبانی شده) تنظیم کنید. اگر به نظر می رسد حجم خیلی کم است، سعی کنید این مورد را بالا ببرید.

میکروفون

بسته به میکروفون و رایانه خود، ممکن است تب های دیگری در این صفحه مشاهده کنید. این موارد شامل گزینه های پیشرفته ای مانند حذف سر و صدا در پس زمینه و موارد مشابه است که در صورت تمایل می توانید آن ها را امتحان کنید.

در آخر، در تب Advanced، هر دو کادر را در حالت Exclusive Mode انتخاب کنید. به برنامه های مجاز اجازه کنترل ویژه این جعبه دستگاه را می دهد به این معنی است که یک برنامه میکروفون شما را “قفل” می کند تا هیچ چیز دیگری نتواند از آن استفاده کند. غیرفعال کردن این امر می تواند بسیاری از مشکلات میکروفون را برطرف کند. همچنین می توانید Default Format را در کادر کشویی تنظیم کنید تا کیفیت ورودی را انتخاب کنید.

میکروفون ویندوز ۱۰

پس از انجام تغییرات ، دوباره به برگه record بروید. روی هر ورودی که استفاده نمی کنید کلیک راست کنید و غیرفعال کردن گزینه را برای کاهش بی نظمی در منوهای ورودی انتخاب کنید. در آخر، روی میکروفون اصلی خود راست کلیک کرده و گزینه Set as Default Device را انتخاب کنید تا برنامه ها بصورت پیش فرض از آن استفاده کنند.

صدای خودتان را برای امتحان ضبط کنید

در این مرحله، اگر میکروفن شما هنوز در حال بازی یا برنامه خاصی است، باید تعیین کنید که آیا این مشکل در دستگاه شما یا برنامه است. برای این کار، باید یک کلیپ صوتی کوتاه ضبط کنید.

برنامه ضبط صوتی داخلی Windows 10 برای آزمایش سریع مناسب است. از طرف دیگر، Audacity گزینه های بیشتری را برای شما فراهم می کند و آنالیز عمیق تری را ارائه می دهد.

میکروفون

به سادگی هر برنامه را باز کنید و صدای خود را برای یک دقیقه ضبط کنید. سپس آن را پخش کنید و ببینید که آیا قطع شده یا در غیر این صورت صدا در هر نقطه نامشخص است.

اگر در Audacity واضح به نظر می رسد، با عیب یابی ادامه دهید. اما اگر ضبط در اینجا قطع شده است، اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، سخت افزار خود را دوبارi بررسی کنید. مشکل شما احتمالاً مربوط به یکی از مراحل فوق است.

Xbox Game Bar و DVR را غیرفعال کنید

نوار بازی ویندوز 10 می تواند کلیپ ها و تصاویر صفحه بازی شما را ضبط کند. اگرچه این مرتب است، اما در برخی از بازی ها هم چنین باعث ایجاد مشکلات میکرو فون می شود.

میکروفون

به Settings > Gaming > Game bar بروید و Record game clips, screenshots, and broadcast using Game bar را غیرفعال کنید. سپس به زبانه Captures بروید و Record in the background while I’m playing a game and Record audio when I record a game. غیرفعال کنید.

تنظیمات میکروفون را در بازی یا برنامه خود تنظیم کنید

در حال حاضر ، شما اساساً یک مشکل سخت افزاری را با میکروفون خود رد کرده اید و بسیار مطمئن هستید که مشکلات به یک برنامه مرتبط هستند.

اطمینان حاصل کنید که بازی از میکروفون اصلی شما استفاده می کند. بیشتر بازی های ویدیویی گزینه ای برای کاهش حجم ورودی میکروفن شما دارند. سعی کنید این مقدار اندکی را رها کنید، زیرا ورودی شما قطع می شود و باعث قطع آن می شود. اگر دیگران می گویند ورودی شما خیلی بی صدا است، صدای آن را افزایش دهید.

در آخر ، اگر بازی گزینه تست میکروفون را دارد، ببینید که چگونه صدای شما پخش می شود. اگر در تست مشخص باشد اما بازی را کاهش داده است، علت آن می تواند مسئله شبکه باشد. شاید گپ صوتی بازی از درگاهی استفاده کند که روتر شما مسدود شده باشد.

اگر مشکل میکروفن شما فقط در بازی رخ می دهد، به جای اتکا به بازی ، از برنامه شخص ثالث مانند Discord برای گپ صوتی استفاده کنید.

عیب یابی میکروفون در zoom، اسکایپ یا برنامه های مشابه

بسیار ناامید کننده است وقتی برنامه ای مانند Zoom با میکروفن شما مشکلی ندارد. اگر تمام مراحل فوق را طی کرده باشید، احتمالاً مشکل در جایی در تنظیمات صوتی برنامه قرار دارد.

در برنامه zoom، روی نماد Gear در سمت راست کلیک کنید تا تنظیمات آن باز شود، سپس به زبانه Audio بروید. در زیر میکروفون، هنگام صحبت، باید Input Level را مشاهده کنید. بر روی Test Mic کلیک کنید تا صدای خود را به طور خلاصه ضبط کنید و ببینید که چگونه به نظر می رسد. از کادر بازشو استفاده کنید تا در صورت لزوم میکروفون خود را به دستگاه دیگری مبادله کنید.

در پایان، اطمینان حاصل کنید که تماس شما قطع نشده است. اکثر برنامه های گپ گزینه ای را برای نادیده گرفتن میکروفون در پایین صفحه به شما می دهند، که می تواند باعث شود شما فکر کنید که میکروفون شما کار نمی کند.

چگونه می توان Echo را در میکروفون خود برطرف کرد

هر آنچه را که شما دوباره با تأخیر می شنوید، آزار دهنده است.  در حالی که اکو میکروفون اغلب مشکلی در سمت شخص دیگر است، چند روش برای کاهش مشکلات اکو وجود دارد.

ابتدا در صورت امکان، از هدست در تماس ها استفاده کنید. بیشتر اکو ناشی از بلند کردن صدای میکروفون از بلندگوهای رایانه شما است که در استفاده از میکروفن داخلی و بلندگوهای لپ تاپ شما بسیار راحت تر اتفاق می افتد. استفاده از هدفون شانس میکروفون را برای اکو صدا به شدت کاهش می دهد.

مطمئن شوید که حساسیت میکروفون شما، همانطور که در بالا گفته شد، زیاد تنظیم نشده است. حتی با هدفون، میکروفون حساس ممکن است صدایی را که از طریق هدست در می آید، انتخاب کند.

اگر هر آنچه را که در هدفون خود می گویید، می شنوید، حتی وقتی در یک تماس ویدیویی نیستید، احتمالاً یک تنظیم خاص Windows روشن است. به برگه record در صفحه صدا برگردید، روی دستگاه ورودی خود دوبار کلیک کنید و به برگه Listen بروید.

اگرListen to this device را تیک زده باشید، همه چیز را از آن میکروفون در دستگاه خروجی انتخابی خواهید شنید. این می تواند در شرایط خاص مفید باشد، اما در بیشتر موارد فقط شما را اذیت می کند. کادر را بردارید و دکمه OK را بزنید تا این کار متوقف شود.

در این مطلب چگونگی رفع مشکلات میکروفون را آموزش دادیم. شما از کدام راهکار فوق استفاده کرده اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی استفاده از گوشی هوشمند به عنوان میکروفون ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید