چگونه صفحه نمایش ویندوز را به چند قسمت تقسیم کنیم؟

ویندوز همیشه با امکان اجرای چندین برنامه به طور هم زمان و سهولت نسبی برای جابجایی بین آن ها، یک محیط عالی برای اجرای چند وظیفه ای (multitasking) بوده است.در ویندوز ۱۰ ، مایکروسافت مکانیزم Snapping را محکم تر کرد و عملکرد خود را گسترش داد. امروزه جدیدترین نسخه ویندوز ۱۰ روش های مختلفی برای تقسیم صفحه نمایش ویندوز به چندین پنجره و انجام کار واقعی با پشتیبانی بهتر از نمایشگرهای با وضوح بالاتر و چند مانیتور را ارائه می دهد.

Snap Assist

یکی از مهم ترین نوآوری های .یندوز ۱۰ در کار چند منظوره صفحه نمایش ، Snap Assist است ، که انتخاب یک پنجره برنامه کاربردی باز هنگام انتخاب گزینه های مرتب کردن پنجره ها در صفحه نمایش شما را آسان تر می کند. در ادامه نحوه استفاده از آن آورده شده است:

مرحله ۱: پنجره مورد نظر را برای گرفتن نیمی از صفحه انتخاب کنید ، سپس آن را تا لبه بکشید.

گام دوم: یک نمای صفاف از جایی که snap قرار می گیرد، نمایش داده می شود، در صورتی که مورد دلخواه شما بود، همین را انتخاب کنید و پنجره شما در آن محل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این می توانید کلیدهای ویندوز و کلید جهات راست یا چپ را هم فشار دهید تا آخرین پنجره انتخاب شده را در یک سمت صفحه نمایش ویندوز قرار دهید.

مرحله ۳: اگر پنجره ها یا برنامه های دیگر باز شده اند ، هنگامی که پنجره مورد نظر خود را انتخاب می کنید ، تعدادی گزینه نمایش داده می شود که در آن ها می توانید تصمیم بگیرید نیم دیگر صفحه را با چه چیزی پر کنید. روی یک پنجره کلیک کنید ، با این کار پنجره انتخابی شما به طور خودکار در مقابل پنجره دیگر قرار می گیرد.

پس از قرار دادن پنجره های خود ، می توانید به راحتی با کشیدن تقسیم کننده  اندازه آن ها را تغییر دهید. محدودیتی برای میزان نازک بودن یک پنجره در صفحه نمایش ویندوز وجود دارد ، اما به شما کمک می کند تا از ایجاد پنجره های کوچک و بی فایده جلوگیری کنید.

جایگذاری بیش از دو پنجره در صفحه نمایش ویندوز

اگر صفحه نمایش بزرگ یا وضوح تصویر بالایی دارید ، می توانید با انتخاب بیش از دو پنجره از تمام فضای موجود در صفحه نمایش استفاده کنید. Corner Snap ، همانطور که از نامش مشخص است ، به شما این امکان را می دهد که چهار پنجره مختلف را در صفحه جای دهید.

مرحله ۱: اولین پنجره خود را به گوشه ای که می خواهید ببرید، بکشید و رها کنید. روش دیگر ، کلید ویندوز و کلید جهت سمت چپ یا راست را فشار داده و به دنبال آن کلید جهت بالا یا پایین را انتخاب کنید.

مرحله دوم: همین کار را با یک پنجره دوم در همان طرف انجام دهید حال دو پنجره در این قسمت خواهید داشت. سپس Corner Snap فعال می شود و به شما این امکان را می دهد که فضای خالی را با پنجره سوم پر کنید.

مرحله ۳: برای به میان آوردن پنجره چهارم ، پنجره سوم را به گوشه گوشه بکشید و سپس برنامه Snap Assist دیگری را برای ورود پنجره چهارم خود انتخاب کنید.

غیرفعال کردن Snap Assist

شما می توانید به راحتی Snap Assist را در صورت لزوم غیر فعال کنید.

مرحله ۱: settings را در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید. روی ورودی مربوطه کلیک کنید.

مرحله ۲: آیکون System را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ روی Multitasking کلیک کنید.

شما می توانید جندین مورد از تنظیمات را از این قسمت غیرفعال کنید از جمله: غیرفعال کردن Snap Assist با دکمهWhen I snap a window, show what I can snap next to it. سایر تنظیمات که می توانید تغییر دهید شامل غیرفعال کردن Snap ویندوز ۱۰ به صورت کامل با انتخاب اینکه خود ویندوز به صورت خودکار فضای خالی را پر کند و هنگام باز کردن پنجره ها کنار هم احتمالا اندازه آن ها در کنار هم تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید