چگونه خطای Kernel Power را در ویندوز ۱۰ برطرف کنیم؟

آیا کامپیوتر ویندوز شما بدون هشدار خاموش می شود؟ یا هر بار که سعی می کنید آن را از حالت sleep‌ خارج کنید ، خراب می شود؟ در این حالات رایانه شما ممکن است دارای نقص در منبع تغذیه یا power‌ باشد که بدون هشدار باعث خراب شدن آن می شود. این مسئله، معروف به خطای Kernel-Power ، به نظر می رسد بدون هیچ دلیلی اتفاق می افتد و هنوز یک مسئله مهم سیستم است. در این مطلب چگونگی برطرف کردن خطای Kernel Power Event ID 41 را می توانید مطالعه بفرمایید.

خطای Kernel Power چیست؟

خطای مهم Kernel Power یک خطای سیستمی است که باعث خراب شدن سیستم شما می شود. این خطا می تواند در شرایط مختلفی ایجاد شود ، هر چند همه مربوط به مسئله قدرت هستند. با این حال ، مسئله Kernel Power همیشه نقصی از منبع تغذیه را نشان نمی دهد ، بلکه مسئله ای در مورد سخت افزار سیستم شما است که باعث بروز خطای برق و به نوبه خود سیستم شما می شود.

Kernel Power با Event ID 41 با خطای بحرانی همراه است. علاوه بر این ، Kernel-Power Event ID 41 با کلمات کلیدی (۷۰۳۶۸۷۴۴۱۷۷۶۶۴) ، (۲) همراه است ، که می توانید برای اشاره به عیب یابی اشکال خود استفاده کنید.

بنابراین ، چه عواملی باعث خطای Kernel Power 41 می شود؟

در حالی که این یک کد خطای خاموش کردن رایج است ، چندین دلیل مشترک با رفع آسان آن ها وجود دارد:

  • ویندوز ۱۰ را به روز کنید
  • راه اندازی سریع ویندوز ۱۰ را غیرفعال کنید
  • در مورد رم و کارت گرافیک خود تحقیق کنید
  • CHKDSK و SFC را اجرا کنید
  •  PSU را از نظر معیوب بودن تست کنید

در ادامه این اصلاحات را گام به گام انجام می دهیم و خطای Kernel Power ویندوز ۱۰ را حل می کنیم.

آپدیت کردن ویندوز ۱۰

بررسی کنید که آیا ویندوز ۱۰ شما به روز است یا خیر. مایکروسافت مرتباً به روزرسانی های ویندوز ۱۰ را منتشر می کند. خطای مهم Kernel Power شما می تواند ناشی از اشکالی باشد که در این به روزرسانی برطرف شده است.

Windows Key + I را فشار دهید ، در جعبه جستجو ، update را تایپ کنید و گزینه  Check for updates را انتخاب کنید. اگر منتظر آپدیت هستید ، آن را دانلود و نصب کنید ، سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید.

غیرفعال کردن  Fast Startup ویندوز ۱۰

Fast Startup ویندوز ۱۰ یک حالت خواب ترکیبی است که رایانه شما را قادر می سازد خیلی سریع بوت شود. ویندوز ۱۰ Fast Startup را به عنوان یک تنظیم پیش فرض در حین نصب امکان پذیر می کند. اگر Fast Startup را فعال کنید ، رایانه شما کاملاً خاموش نمی شود بلکه وارد یک میانه می شود که یک shutdown کامل را با حالت hibernation ترکیب می کند و آخرین وضعیت دستگاه را ذخیره می کند تا بتوانید بلافاصله کار خود را شروع کنید.

با این حال ، برخلاف حالت hibernation کامل ، وقتی به ویندوز ۱۰ بازگشتید ، مانند شروع کار دستگاه از ابتدا است. هیچ پنجره ای باز نیست و برنامه های قبلی شما هم باز نیستند.

برای غیرفعال کردن Fast Startup ، عبارت  power set  را در نوار جستجوی منوی خود تایپ کنید ، سپس  Choose a power plan را انتخاب کنید.

اکنون Choose what the power buttons do را انتخاب کنید و به دنبال آن Change settings that are currently unavailable را انتخاب کنید.

علامت Turn on fast start-up را بزنید و روی Save changes کلیک کنید.

ری استارت کردن رم و کارت گرافیک

برخی از کاربران پس از تحقیق در مورد رم و کارت گرافیک (GPU) ، خطای Kernel Power 41 خود را حل کردند.

برای تحقیق در مورد سخت افزار باید به مورد رایانه شخصی یا لپ تاپ خود وارد شوید. لطفاً توجه داشته باشید که این امر در موارد خاص ضمانت سازنده شما را باطل می کند ، بنابراین با احتیاط عمل کنید.

اجرای CHKDSK و SFC

CHKDSK ابزاری برای سیستم ویندوز است که می توانید برای تأیید سیستم فایل ویندوز ۱۰ خود استفاده کنید. می توانید گزینه های خاص را برای یافتن و رفع اشکالات در هنگام اجرای ابزار اضافه کنید. آن را از قسمت Command Prompt اجرا کنید و از اسکن CHKDSK برای یافتن مشکل و برطرف کردن دستگاه خود استفاده کنید.

فرمان را در نوار جستجوی منوی Start تایپ کنید ، سپس بر روی بهترین مسابقه راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید. (روش دیگر ، کلید Windows + X را فشار دهید ، سپس (Command Prompt (Admin) را از فهرست انتخاب کنید.
بعد ، chkdsk / r را تایپ کنید و Enter را بزنید. این دستور سیستم شما را برای خطاها اسکن می کند و در طول مسیر هرگونه مشکل را برطرف می کند.

اگر CHKDSK خطایی را پیدا نکرد ، می توانید گزینه Windows System File Check (SFC) را اجرا کنید. System File Check یکی دیگر از ابزارهای سیستم Windows است که می توانید برای بررسی فایلهای سیستم ویندوز مفقود یا خراب استفاده کنید.

در صورت تعجب ، تفاوت بین CHKDSK و SFC دامنه اسکن است. CHKDSK کل درایو شما را برای خطاها اسکن می کند ، در حالی که SFC به طور خاص پرونده های سیستم ویندوز شما را اسکن می کند.

با این حال ، قبل از اجرای دستور SFC ، بهتر است بررسی کنید که کاملاً کاربردی است.

DISM مخفف Deployment Image Servicing and Management است. DISM یک ابزار مجتمع ویندوز با طیف گسترده ای از توابع است. در این حالت ، فرمان DISM Restorehealth اطمینان می دهد که رفع مشکل بعدی ما به درستی کار خواهد کرد.

مراحل زیر را انجام دهید

در نوار جستجوی منوی (Start ، Command Prompt (Admin را تایپ کنید ، سپس بر روی راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید تا یک Command Prompt Prompt را باز کنید.
دستور زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید: DISM / آنلاین / پاکسازی-تصویر / بازگرداندن
صبر کنید تا فرمان کامل شود. بسته به سلامت سیستم شما ، فرایند ممکن است تا ۲۰ دقیقه طول بکشد. به نظر می رسد این روند در مواقع مشخصی گیر کرده است ، اما صبر کنید تا آن را کامل کند.
پس از اتمام مراحل ، sfc / scannow را تایپ کرده و Enter را بزنید.

تست معیوب بودن PSU با OCCT را انجام دهید

آزمایش خطاهای سخت افزاری با واحد منبع تغذیه شما کار آسانی نخواهد بود ، مگر اینکه سخت افزار مناسبی برای دستیابی به آن داشته باشید می توانید PSU خود را با استفاده از مولتی متر یا ابزار اختصاصی تست PSU بررسی کنید.

اکثر ابزارهای بررسی PSU مبتنی بر نرم افزار ، نمی توانند خواندن دقیق در مورد صحت کار PSU شما را ارائه دهند.

اگر می خواهید یک تست نرم افزاری PSU را امتحان کنید ، از OCCT ، یک ابزار تست فشار CPU / GPU / PSU رایگان استفاده کنید. تست فشار  OCCT CPU ، GPU و مادربرد شما را آزمایش می کند و در این فرایند می تواند هرگونه خطایی را در واحد منبع تغذیه شما کشف کند.

OCCT را باز کنید. در قسمت Test Configuration ، Power را انتخاب کنید. کارت گرافیک خود را انتخاب کنید ، سپس وضوح تصویر را روی ۱۰۸۰ ۱۹۲۰ تنظیم کنید. هر کار را ذخیره کنید و هر برنامه باز دیگری را روی سیستم خود ببندید. هنگامی که آماده هستید ، در OCCT نماد بزرگ بازی قرمز را بزنید تا تست فشار را شروع کنید.

توسعه دهنده OCCT اظهار داشت: “بیشترین خطاها در ۵ دقیقه اول تشخیص داده می شوند. با این حال ، توصیه می کنم حداقل یک ساعت تست طولانی انجام دهید تا مطمئن باشید. ”

پس از اتمام آزمایش ، OCCT مشکلی را تهیه می کند که خطاهای احتمالی PSU (یا با سخت افزار دیگر!) را برجسته می کند.

دانلود : OCCT برای Windows (رایگان)

یکی از این ۵ روش، باعث می شود کامپیوتر ویندوز ۱۰ به سلامت کامل برگردد. برای متوقف کردن خطای بحرانی Kernel Power ممکن است نیاز به ترکیبی از اصلاحات را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید