چگونه تصاویر را بدون فشرده سازی در اینستاگرام آپلود کنیم؟

اینستاگرام همیشه در مورد به اشتراک گذاری ساده و بدون نیاز به تلاش عکس دقت وتمرکز داشته است و هرگز در مورد کیفیت تصویر uncompromised دقت کافی نداشته است. عکس های ۱۲ مگاپیکسلی آیفون شما ممکن است در اینستاگرام خوب به نظر برسند اما اگر به دقت نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همه تصاویری که آپلود کردید، به اندازه ۱۰۸۰ پیکسل به صورت افقی کاهش کیفیت داده شده اند. همین امر برای نسخه دسکتاپ اینستاگرام نیز صدق می کند که تصاویر آپلودی شما را را به پهنای ۶۴۰ پیکسل کاهش می دهد.  اگر می خواهید از فشردگی که هنگام آپلود یک تصویر در اینستاگرام که وضوح آن پشتیبانی نمی شود ، اجتناب کنید، دستورالعمل های زیر را که مراحل انجام این کاررا به صورت گام به گام توضیح داده است، دنبال کنید.

اندازه های تصاویر در اینستاگرام

بر اساس توصیه اینستاگرام فارغ از اینکه اینستاگرام شما روی سیستم عامل اندروید یا iOS است، همیشه سعی کنید عکس را با بهترین کیفیت در اینستاگرام آپلود نمایید.

بهترین کیفیت ممکن در واقع به معنای پهنای ۱۰۸۰ پیکسل است. اگر شما یک عکس بین ۳۲۰ تا ۱۰۸۰ پیکسل آپلود کنید، هیچ تغییر اندازه ای اتفاق نمی افتد. از آنجایی که aspect ratio آن بین ۱٫۹۱:۱ و ۴:۵ است، دیگر هیچ گونه فشرده سازی ای برای آن در اینستاگرام اتفاق نمی افتد. بنابراین یک عکس با رزولوشن بالا به اشتراک می گذارید و سیستم اندازه آن را تا ۱۰۸۰ پیکسل افقی کاهش می دهد.

اگر aspect ratio عکس شما پشتیبانی نشود، تا جایی که به اندازه متناسب برسد، عکس بریده می شود.

  • No processing : تصاویری که بین ۳۲۰ تا ۱۰۸۰ پیکسل عرض دارند و ارتفاعی بین ۵۶۶ و ۱۳۵۰ پیکسل دارند، aspect ratio آن ها بین ۱٫۹۱:۱ و  ۴:۵ دارند.
  • Upscaling: اگر تصویری را با رزولوشن پایین  به اشتراک بگذارید، یعنی کیفیت آن کمتر از عرض ۳۲۰ پیکسل باشد، اینستاگرام عرض آن را به ۳۲۰ پیکسل افزایش می دهد.
  • Downscaling: هر تصویری که بیش از ۱۰۸۰ پیکسل افقی پهنا و ۱۳۵۰ پیکسل عمودی ارتفاع داشته باشد، سرورهای اسینستاگرام عرض آن را به ۱۰۸۰ پیکسل کاهش می دهند.
  • Cropping:  اگر aspect ratio تصویری که می خواهید آپلود کنید، پشتیبانی نشود، اینستاگرام تصویر را به اندازه مناسب آن که ratio قابل پشتیبانی ای داشته باشد (بین ۱٫۹۱:۱ و ۴:۵)کاهش سایز می دهد.

این موارد کمی گیج کننده هستند اما نگران نباشید ما همه چیز را در ادامه توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید تا در ادامه چگونگی آپلود تصاویر در اینستاگرام بدون فشرده سازی را توضیح دهیم.

چگونه بدون فشرده سازی تصاویر را در اینستاگرام آپلود کنیم؟

به منظور جلوگیری از اجرای الگوریتم کاهش اندازه اینستاگرام که منجر به فشرده سازی تصاویر می شود، باید در ابتدا عکس مورد نظر خود را به عرض ۱۰۸۰ پیکسل وaspect ratio بین ۱٫۹۱:۱ و ۴:۵ اینستاگرام برسانید. در غیر این صورت، اینستاگرام عکس شما را فشرده می کند و اندازه آن را تغییر می دهد.

انتخاب های بسیاری روی App Store برای تغییر اندازه تصاویر آیفون وجود دارد. به منظور این آموزش، ما از اپلیکیشن ساده  Image Resizer+ استفاده کردیم اما شما می توانید از هر اپلیکیشنی استفاده کنید.

  1. اپلیکیشنImage Resizer+ را از اپ استور دانلود کنید.
  2. اپلیکیشن را باز کنید و گزینه Photos را انتخاب کنید.
  3. آلبوم مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس تصاویری که می خواهید تغییر اندازه دهید را انتخاب کنید.
  4. با بارگذاری تصویر در اپلیکیشن، صفحه را به سمت راست بکشید تا گزینه های تغییر اندازه پدیدار شوند.
  5. برای کنترل دقیق داشتن روی اندازه تصویر، شما باید مقیاس را به جای درصد، پیکسل انتخاب کنید برای این کار گزینه Pixel را که در بالای رابط کاربری قرار دارد، انتخاب کنید.
  6. در این قسمت اندازه دقیق عرض تصویر که می خواهید به آن تغییر اندازه داده شود، را وارد کنید. در این مورد خاص ما، باید در قسمت Width، اندازه مورد نظر که ۱۰۸۰ پیکسل است را بنویسید.
  7. روی دکمه ای که برچسب آن Proportional است برای اطمینان از اینکه رزولوشن عمودی تصویر دقیقا متناسب است، ضربه بزنید. این بدان معنا است که همان aspect ratio را حفظ می کند.
  8. روی دکمه Resize ضربه بزنید.
  9. حال روی Share ضربه بزنید و عکس را در کتابخانه خود ذخیره کنید.

حال پس از پایان این مراحل، نسخه دقیقی از عکس اصلی شما در کتابخانه تصاویرتان خواهید داشت و به سادگی عرض آن را به ۱۰۸۰ پیکسل خواهید رساند. تنها چیزی که باقی مانده است این است که اپلیکیشن اینستاگرام را روی آیفون خود باز کنید و عکسی که تغییر اندازه داده اید، به اشتراک بگذارید.

به دلیل اینکه هم اکنون ابعاد متناسبی دارند، هیچ فشرده سازی ای اتفاق نمی افتد.

البته، هیچ چیز مانع از استفاده از یک کاربر از ابزارهای پیشرفته در Mac یا Windups، مانند فتوشاپ، Pixelmator، affinity، و … برای تغییر اندازه تصویر نیست. هنگامی که نسخه کاهش سایز یافته تصویر را در کامپیوتر ذخیره می کنید، می توانید به سرعت فایل را از طریق airdrop به آیفون خود منتقل کنید و آماده اید تا در اینستاگرام آپلود کنید.

سخن پایانی: اگر شما از جمله افرادی هستید که خیلی درباره کیفیت تصویر اهمیت می دهد و یا یک حساب تجاری را در اینستاگرام اداره می کنید، کمی برنامه ریزی می تواند مسیر بسیار خوبی را برای کسب اطمینان از ظاهر اینستاگرام شما به جای نمایش تصاویر نازیبای فشرده سازی طی کند.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه تصاویر را بدون فشرده سازی در اینستاگرام آپلود کنیم؟;

  1. متاسفانه بنده بارها عکسهایم رو با ابعاد استاندارد ارسال کردم اما در آخر مجبور به حذف اونها شدم. چون در عکسهای آلبومی یا مولتی اینستاگرام ، کیفیت عکسهام بشدت افت میکند و هیچ مطلبی رو مشاهده نکردم که بتونه کمکی کنه تا بشه عکسهای گروهی رو باکیفیت مطلوب آپلود کنم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید