چگونه با چند گام ساده لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کنیم؟

اگر روی تلویزیون های هوشمند سرمایه گذاری کرده باشید و یا تاکنون نسبت به خرید آن ها اقدام نکرده باشید، با اتصال لپ تاپ خود به تلویزیون امکانات جدیدی را تجربه خواهید کرد. ممکن است بخواهید به دوستان خود فیلم هایی را نشان دهید یا فوتبال بازی کنید اما وقتی می توان با اتصال دستگاه ها با سیم یا بدون سیم به تلویزیون به سادگی این کارها را انجام داد چرا باید از لپ تاپ یا گوشی استفاده کنیم؟در ادامه همه موارد لازم برای اتصال دستگاه به تلویزیون را بیان می کنیم.

چگونه موبایل یا لپ تاپ خود را بدون سیم به تلویزیون وصل کنیم؟

اگر شما از کابل ها متنفر باشید، یک راه ساده تر و ارزان تر اتصال وایرلس و بی سیم به تلویزیون است. به عنوان مثال اگر تلویزیون صفحه مسطح شما هوشمند است که از انتقال رسانه DLNA پشتیبانی می کند، می توانید با آن فیلم، تصاویر و فایل های رسانه دیگر را به صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ سخت افزاری به تلویزیون ارسال کنید. شما نیاز به یک اپلیکیشن مناسب برای موبایل یا لپ تاپ خود دارید که به شما اجازه دهد که با استفاده از DLNA محتوا را منتقل یا منتشر کنید. از جمله این اپلیکیشن ها AllCast برای iOS و اندروید است. هم چنین شما می توانید از یک VPN استفاده کنید که اتصال شما را رمز گذاری کند. به عنوان مثالExpressVPN، اپلیکیشن های وابسته به مک، ویندوز و لینوکس را ارائه می دهد و بیش از ۱۴۰ موقعیت مختلف VPN دارد.

در ابتدا اگر شما به محیط اپل عادت کرده اید، Apple TV 4K به شما اجازه انتقال رسانه و هم چنین مشاهده صفحه مک بوک یا موبایل ios روی صفحه بزرگ تلویزیون را هم امکان پذیر می کند. Chromecast گوگل هم به همین صورت است با این تفاوت که ارزان تر است و روی محدوده وسیع تری از دستگاه های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و ios کار می کند. Chromecast با استفاده از مرورگر وب کروم و افزونه Google Cast روی لپ تاپ کار می کند. به محض اینکه این برنامه را نصب کردید، روی دکمه پخش در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید تا مشخص شود می خواهید چه چیزی را کجا پخش کنید. به صورت پیش فرض محتوای سربرگ جاری به تلویزیون ارسال می شود و نمایش داده می شود.
اگر شما با کابل مشکل نداشته باشید، همه تلویزیون های صفحه مسطح حداقل یک پورت HDMI دارند. HDMI در حال حاضر بهترین راه حل است که هم صدا و هم فیلم را پشتیبانی می کند.

چگونه مک بوک را به تلویزیون صفحه مسطح متصل کنیم؟

جدیدترین مدل های مک بوک نیاز به یک آداپتور نوع c کابل USB دارند که به تلویزیون متصل شوند. اپل یک آداپتور چندپورتی AV دیجیتال دارد اما اگر کیفیت HD بخواهید، باید از آداپتور USB-C  به HDMI  استفاده کنید.

 چگونه لپ تاپ های قدیمی تر را به تلویزیون متصل کنیم؟

اگر شما به دنبال نمایش فایل های HD روی تلویزیون نیستید، هنگام اتصال به تلویزیون های قدیمی CRT بهترین انتخاب استفاده از پورت S-Video است. البته این پورت کیفیت HD را پشتیبانی نمی کند و فقط سیگنال های ویدیو را منتقل می کند و شما به یک کابل صدا هم احتیاج دارید. یک راه دیگر این است که سوکت SCART را پشت تلویزیون پیدا کنید و یک آداپتور SCART برای اتصال هردو کابل به تلویزیون خود بخرید.

پس از تنظیم کابل ها کافی است نوع ورودی را روی تلویزیون تعیین کنید. روی دسکتاپ در ویندوز کلیک راست کنید تا رزولوشن صفحه را انتخاب کنید در این قسمت می توانید به صورت دستی نمایش تلویزیون خود را تعیین و انتخاب کنید.

کاربران مک می توانند نمایش را با System Preferences نمایش را تنظیم کنند. به این صورت که Displays را از سربرگ Arrangement انتخاب کنند و Mirror Displays را تیک دار کنند تا به صورت کامل تلویزیون با صفحه نمایش مک همگام شود.

چه راهکارهای دیگری برای اتصال لپ تاپ یا گوشی به تلویزیون می شناسید؟ چه مشکلاتی در رابطه با اتصال لپ تاپ به تلویزیون برای شما پیش آمده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید