راهنمای پیدا کردن کوتاهترین فاصله بین دو نقطه در نقشه گوگل

به لطف نقشه گوگل همه می توانند با خیال راحت از مکانی به مکان دیگر بروند. حتی امکان مشخص کردن مناطق پر ترافیک و پیدا کردن چند مسیر متفاوت برای یک مقصد وجود دارد. اما این برنامه یک قابلیت دیگر نیز دارد، شما می توانید کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه را روی یک خط راست اندازه گیری کنید. برای این کار از قابلیت Geodesic Distance استفاده می‌شود. همچنین می توانید برای اطلاع پیدا کردن از تاریخچه گوگل مپتان، این مطلب را بخوانید.

استفاده از نسخه تحت وب نقشه گوگل

  1. Google Maps را روی کامپیوتر خود باز کنید.
  2. روی نقطه اولیه خود زوم کنید و سپس روی آن راست کلیک کنید.
  3. از بین گزینه های ظاهر شده، «Measure distance» را انتخاب کنید.
  4. روی نقطه ای که می خواهید فاصله تا آنجا محاسبه شود، کلیک کنید.
  5. اگر قصد دارید فاصله بین چندین نقطه را محاسبه کنید، کافی است روی آن نقاط نیز کلیک کنید. می توانید روی یکی از نقاطی که انتخاب کرده اید کلیک کنید و با پایین نگه داشتن و کشیدن موس، مکان آن را تغییر دهید. همچنین برای حذف یک نقطه از اندازه گیری، کافی است دوباره روی آن کلیک کنید.

Google Maps فاصله محاسبه شده را بر حسب واحد مایل(mile) در بالای مسیری که مشخص کرده اید نشان می دهد. همچنین در کادری پایین نقشه نیز فاصله محاسبه شده نشان داده خواهد شد. با کلیک روی ضربدر واقع در گوشه کادر پایین صفحه، می توانید تمام مسیرها را حذف کنید.

استفاده از نسخه موبایلی نقشه گوگل

در سیستم عامل های اندروید و iOS نیز می توانید مشابه نسخه تحت وب، فاصله بین نقاط را در Google Maps محاسبه کنید. منتهی تفاوت های کوچکی در فرایند کار وجود دارد. نحوه استفاده از این قابلیت Google Maps در سیستم iOS:

  1. برنامه Google Maps را باز کنید.
  2. محل نقطه اول را لمس کنید تا با یک سنجاق قرمز رنگ علامت زده شود.
  3. زیر نقشه، روی نام منطقه کلیک کنید.
  4. در منوی باز شده، گزینه «Measure distance» را انتخاب کنید.
  5. نقشه را طوری جا به جا کنید که دایره سیاه یا مگسک روی نقطه ای که می خواهید اضافه کنید قرار بگیرد.
  6. روی Add (+) کلیک کنید. به همین صورت می توانید نقاط بیشتری را نیز اضافه کنید.
  7. در پایین، می توانید فاصله محاسبه شده را بر حسب واحد مایل(mi) یا کیلومتر(km) مشاهده کنید.

می توانید آخرین نقطه اضافه شده را با کلیک روی علامت پیکان معکوس حذف کنید. یا می توانید روی More(سه نقطه) و سپس Clear کلیک کنید.

در مناطق شهری این قابلیت سودمند نخواهد بود مگر اینکه قصد پرواز داشته باشید. با این حال، می توانید با استفاده از نقاط متعدد، کل یک منقطه از نقشه را علامت گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید