راهنمای پاک کردن حافظه پنهان در گوشی های گلکسی S8

در این راهنما نحوه  پاک کردن حافظه  پنهان در گوشی گلکسی S8 یا +S8 و دلیل انجام آن توضیح داده شده است. در ادامه با جزئیات، مراحل پاک کردن حافظه داخلی برنامه و حافظه  پنهان سیستم  در گوشی را یاد می گیرید.  پاک کردن حافظه داخلی می تواند در جهت آزادسازی فضای ذخیره سازی یا برطرف کردن مشکلات گوشی انجام شود. برخلاف ریست فکتوری پاک کردن حافظه  پنهان هیچ داده  شخصی را از روی گوشی حذف نمی کند. پاک کردن حافظه ی پنهان فقط فایل های موقت را از حافظه  داخلی گوشی و حافظه  جانبی آن پاک می کند.

حافظه  پنهان چیست؟

زمانی که برنامه ها را باز می کنید یا از آن ها استفاده می کنید فایل ها، داده ها یا اطلاعاتی را در خود ذخیره می کنند تا بعدا از آن ها استفاده کنند. بدین طریق برنامه دفعه  بعد سریعتر به آن چه که ذخیره کرده است دست می یابد برای مثال وقتی برنامه  اینستاگرام را دانلود می کنید در حافظه داخلی آن تعداد زیادی برنامه مانند ویدیوهای پخش خودکار وجود دارد یعنی برنامه تنها زمانی کار می کند که در حال اسکرول کردن در آن باشید.

گاهی اوقات اطلاعاتی که در حافظه  پنهان ذخیره می شوند فضای بسیار زیادی را اشغال می کنند و موجب بروز، مشکل در برخی عملکردهای برنامه ها می شوند همین شرایط با هربار بروزرسانی نرم افزار در گلکسی S8 رخ می دهد به همین دلیل پاک کردن حافظه  داخلی سیستم برای حل کردن مشکلات گوشی بسیار مثمر ثمر است. پاک کردن حافظه  پنهان اطلاعات بیهوده  برنامه ها یا بروزرسانی ها را پاک می کند و به عملکرد گوشی بهبود می بخشد.

نحوه  پاک کردن حافظه  پنهان  در گوشی گلکسی S8

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه ولوم بالا و Bixby و پاور را همزمان با یکدیگر فشار داده و نگه دارید.
  • زمانی که لوگوی اندروید بر روی صفحه نمایش ظاهر شد (صفحه آبی رنگ می شود) دست خود را از روی دکمه ها بردارید (نصب آپدیت سیستم را که 30 الی 60 ثانیه طول می کشد را مشاهده می کنید)منتظر بمانید تا منوی ریکاوری در پایین پاپ آپ ظاهر شود.
  • دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا بتوانید برای انجام فرآیند پاک کردن حافظه پنهان به پایین بروید.
  • روی دکمه پاور ضربه بزنید تا Enter را انتخاب کنید.
  • دکمه ولوم پایین را فشار دهید تا فرآیند پاک کردن حافظه داخلی را تایید کنید و مجددا دکمه  پاور را فشار دهید تا این فرآیند آغاز شود.
  • زمانی که فرآیند پاک کردن حافظه پنهان سیستم به اتمام رسید گزینه Reboot System ظاهر می شود.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی مجددا روشن شود.

قبل از انجام فرآیند مطمئن شوید که گوشی را خاموش کرده اید. سپس هر سه دکمه  نام برده شده را همراه با یکدیگر فشار داده و نگه دارید تا زمانی که لوگوی Galaxy S8 بر روی صفحه  نمایشگر ظاهر شود. سپس ادامه  روند بسیار ساده است. فقط نباید Factory reset data را انتخاب کنید زیرا تمامی دستگاه پاکسازی می شود. دراین مطلب بخوانید : رفع مشکل تخلیه شارژ باتری گلکسی اس 8 در حالت هواپیما

نحوه ی پاک کردن حافظه  داخلی برنامه

پاک کردن حافظه  داخلی برنامه نیز به عملکرد گوشی و برنامه ها بهبود می بخشد یا این که فضای ذخیره سازی را در مواقعی که برنامه هایی مانند اینستاگرام یا فیس بوک پس از گذشت چند ماه از نصب فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال کرده اند آزاد می کند. هر برنامه ای به طور موقت اطلاعات را ذخیره می کند و به تدریج حافظه پنهان کاملا اشغال می شود. برای پاک کردن حافظه  داخلی برنامه مراحل زیر را انجام دهید:

1- به بخش تنظیمات گوشی بروید (یا بر روی آیکون چرخ دنده در نوار اعلان ضربه بزنید)

Apps -2 یا Applications را انتخاب کنید.

3- در فهرست برنامه ها، برنامه ای را که می خواهید حافظه  پنهان آن را پاک کنید، انتخاب کنید.

4- اکنون روی Storage ضربه بزنید.

5- Clear Cache را انتخاب کنید.

فقط گزینه  Clear Cache را انتخاب کنید و روی Clear data ضربه نزنید زیرا در این صورت گلکسی S8 تمامی داده های مرتبط با آن برنامه را از قبیل تنظیمات یا اطلاعات ورود به سیستم را حذف می کند. برای مثال اگر داده های اینستاگرام را پاک کنید باید مجددا به آن وارد شوید. سپس تمامی تنظیمات یا گزینه ها را تغییر دهید. پاک کردن داده ها تمامی جزئیات را همانند این که برنامه را پاک کرده اید حذف می کند در حالی که برنامه پاک نشده است.

چه زمانی باید حافظه داخلی گوشی را پاک کرد؟

در بیشتر مواقع شما هرگز نباید حافظه  پنهان گوشی را پاک کنید اگرچه پاک کردن حافظه  پنهان پس از انجام آپدیت های اساسی مانند آپدیت گلکسی اندروید Oreo 8 می تواند بسیار موثر باشد اما از انجام آن خودداری کنید. اگر عملکرد یک برنامه با مشکل مواجه شود یا افت کند پاک کردن حافظه  پنهان راه حل مناسبی است. ابتدا حافظه  پنهان را پاک کنید سپس برنامه را حذف و مجددا نصب کنید.

3 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای پاک کردن حافظه پنهان در گوشی های گلکسی S8;

  1. ای کاش تصویری هم کمک میکردین . الان من این کارو انجام دادم تا اونجایی که باید ولوم پایین را ضربه بزنم .دقیق نگفتین باید چقدر پایین بریم و کدوم گزینه رو انتخاب کنیم خب دقیقا دیگه نمیدونم باید چیکار کنم . چندین گزینه وجود داره و یه گزینه پاور آف . منظورتون اینه که این گزینه را انتخاب بشه یا منظورتون دکمه پاور روی گوشیه ؟ اگه ممکنه دقیق تر توضیح بدین

    پاسخ
  2. سلام
    گوشیو خاموش کردم دکمه ولوم بالا و دکمه بیکسی را همزمان نگه میدارم ولی هیچ اتفاقی نمی افته کلا وقتی گوشی خاموشه هر دکمه ایی را با هم امتحان کردم هیچ اتفاقی نمیافته . میشه توضیح بدین لطفا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید