7 موردی که کاربران اندروید باید قبل از استفاده از اندروید بدانند

موارد بسیار مفیدی وجود دارند که می‌توانید در گوشی اندروید خود اعمال کنید اما ممکن است از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.از کاستوم رام‌ها و لانچرهای زیبا گرفته تا برنامه‌ها، اعلان‌های LED، کنترل حالت، بسته‌های آیکون و…موارد بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید در گوشی اندروید خود از آن‌ها بهره ببرید. در ادامه به 7 موردی که هر کاربر اندروید باید آن‌ها را امتحان کند می پردازیم.

1.اولویت بندی کردن اعلان‌ها

در اندروید 8.0 اورئو، کنترل اعلان‌ها بهبود قابل ملاحظه ای‌یافته است. شما می‌توانید به برنامه‌های گوشی خود بروید و بررسی کنید که آیا نقطه‌های اعلان را (نقطه ای که بالای آیکون ظاهر می شوند) مشاهده می کنید‌یا خیر. این مورد‌یکی از بهترین روش‌ها برای اولویت بندی کردن و سازگار کردن گوشی با نیازهای شما از طریق ایجاد  تغییر در تنظیمات مختلف است. در صورتی که از‌یکی از برنامه‌های گوشی خود خسته شده اید این مورد می تواند بسیار مفید واقع شود.

  • برنامه ای که می خواهید منوی ظاهری آن را تغییر دهید فشار داده و نگه دارید.
  • سپس تنظیمات موجود مانند نقطه اعلان را انتخاب کنید.

2.سوپر شارژ کردن وای فای

آیا می دانید که می‌توانید با استفاده از Chrome و از طریق کاهش مصرف داده در زمان و هزینه  اینترنت خود صرفه جویی کنید؟ بسیاری از افراد از این موضوع بی اطلاع هستند.با استفاده از این تنظیم می‌توانید مصرف داده را تا 30 درصد کاهش دهید.

  • به Chrome>Settings>Data Saver بروید و آن را فعال کنید.
  • به علاوه می‌توانید شبکه وای فای خود را همواره حتی در حالت خاموش نیز فعال نگه دارید.
  • به بخش Settings>Wi-fi>Advanced بروید.
  • روی Keep wi-fi on during sleep ضربه بزنید.
  • Always را انتخاب کنید.

انجام این تنظیمات بدین معنا است که نه تنها می‌توانید موارد دلخواه خود را حتی هنگامی که نمایشگر خاموش است دانلود کنید بلکه به عمر باتری نیز بهبود می بخشید زیرا دیگر مجبور نیستید برای اتصال مجدد به وای فای هر لحظه آن را روشن کنید

3.بهینه سازی باتری در اندروید

مهم نیست که چه نوع دستگاه اندرویدی دارید، روش‌های زیادی برای بهبود عمر باتری وجود دارد. ابتدا باید Ambient display (روشن شدن صفحه‌ی نمایشگر در هنگام دریافت اعلان‌ها)‌یا روشنایی تطبیقی را غیر فعال کنید. این تنظیم روشنایی نمایشگر را بسته به شرایط تغییر می دهد اما نمی توان گفت که‌یکی از موارد بسیار فوق العاده است.

سنسوری که برای تعیین میزان روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد دقت چشم انسان را ندارد. شما بهتر می‌توانید روشنایی صفحه را بسته به شرایط تنظیم کنید. از آن جایی که نمایشگر، محلی است که تاثیر زیادی بر روی افت عملکرد باتری دارد مطمئن شوید که روشنایی را در کمترین میزان ممکن تنظیم می کنید.

به علاوه تمامی رابط‌های کاربر عمده‌ی اندروید از حالت  باتری ذخیره‌ی نیروی باتری برخوردار هستند.اگرچه تاثیر این حالت در هر کدام از رابط‌های کاربر اندروید متفاوت است می تواند با دقت بررسی کند که چه کاری را می تواند برای پاسخ به نیازهای ویژه‌ی  شما انجام دهد.برای مثال حالت Stamina، تغییرات جزئی در عملکرد گوشی ایجاد می‌کند که مفید واقع می شوند.

عملکرد ذخیره‌ی نیروی باتری اندروید خام بر عملکرد برنامه‌ها تاثیر می گذارد بنابراین تنها در صورت لزوم باید از آن استفاده کرد.از طرف دیگر Power Saver  گوشی HTC از چندین گزینه برخوردار است که می‌توانید آن‌ها را فعال‌یا غیر فعال کنید.عملکرد باتری گوشی را با رفتن به تنظیمات و انتخاب گزینه‌هایی مانند باتری‌یا نیرو بررسی کنید.

4.اجازه‌ی دسترسی برخی برنامه‌ها به اطلاعات گوشی

این قابلیت از زمان انتشار اندروید مارشمالو در دسترس بوده است.اندروید مارشمالو از ویژگی جالب توجهی برخوردار است که نباید آن را نادیده گرفت:اجازه دادن به برنامه‌ها به صورت جداگانه.این قابلیت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به برنامه‌ها اجازه دهید بسته به نیازی که دارند به سخت افزار‌یا داده‌ها دسترسی پیدا کنند بنا بر این اگر‌یک برنامه باید به میکروفن دسترسی داشته باشد، زمانی که برنامه را اجرا می کنید از شما درخواست  اجازه می‌کند.

برای ورژن‌های اندروید قبل از مارشمالو، شما می بایست این اجازه را قبل از دانلود برنامه در پلی استور بدهید.پیش از این عقیده بر این بود که اجازه دادن به برنامه‌های شخص ثالث موجب بروز اختلال در آن‌ها می‌شود اما اکنون می‌توانید این اجازه‌ها را به صورت جداگانه کنترل و مدیریت کنید.

5.استفاده از Google Assistant

احتمالا با Google Assistant که می‌توانید از آن در جهت بازیابی اطلاعات به سادگی و در سریع ترین زمان ممکن استفاده کنید آشنا هستید.اما مزایای Google Assistabt تنها به ایجا ختم نمی شوند.Google Assistant می تواند با برنامه‌ها در تعامل باشد،‌یادداشت برداری کند،‌یادآوری‌ها را تنظیم کند و…

هرچه بیشتر از Google Assistant استفاده کنید بیشتر به مزایای آن پی می برید.برای مثال می خواهید‌یک خواب نیم روزی داشته باشید اما نگران این هستید که خواب بمانید، در چنین شرایطی نیازی نیست ساعت گوشی را بر روی  زمانی که می خواهید بیدار شوید تنظیم کنید تنها کافیست بگویید:Okay Google.Wake me up in two hours.حتی می‌توانید این تنظیمات را در هر صفحه ای با رفتن به Google Settings>Search>Voice>Ok Google detection و انتخاب Always on اجرا کنید.

6.فعال کردن قابلیت Find My Device

Find My Device‌یک ابزار فوق العاده است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورتی که گوشی خود را گم کرده اید‌یا آن را از شما دزدیده اند، گوشی را ردیابی کنید، از راه دور آن را قفل کنید‌یا محتویات آن را حذف کرده و حتی‌یک پیغام قفل صفحه را برای‌یابنده‌ی گوشی در معرض نمایش بگذارید.Find My Device را با رفتن به Google Settings app  در زیر قسمت Secure پیدا می کنید.می‌توانید این قابلیت را برای ردیابی گوشی از راه دور و همچنین قفل کردن‌یا پاک کردن محتویات آن فعال کنید اما لازم است که این قابلیت را در جایگاه مدیر دستگاه فعال کنید.

  • به بخش Settings>Security>Device Administrators بروید.
  • جعبه‌ی کناری Find My Device را بررسی کنید.

7.صرفه جویی در زمان با NFC

بسیاری از افراد نمی دانند NFC چیست، چگونه کار می‌کند و چه کاربردی دارد.NFC‌یک قابلیت فوق العاده است مثلا با بهره گیری از NFC با ‌یک ضربه می‌توانید هدفون‌های بلوتوث را با گوشب خود جفت کنید، تمامی محتویات گوشی قبلی خود را به گوشی جدید انتقال دهید‌یا حتی در حالت راه رفتن برای‌یکی از مخاطبین خود‌یک پیغام پیش فرض بفرستید.یک دستگاه مجهز به NFC به شما در صرفه جویی زمان کمک زیادی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید