واتس‌اپ ویژگی ساخت کانال را از تلگرام کپی می کند

«هنرمندان خوب، کپی می کنند و هنرمندان بزرگ سرقت می کنند»

ظاهرا فیسبوک ضرب المثل بالا را به خوبی بلد است.

در گذشته، اینستاگرام شبکه اجتماعی که توسط فیسبوک خریداری شده است، قابلیت ها و ویژگی های برنامه اسنپ چت را به خود اضافه کرده بود. اما این بار برنامه چت فیسبوک، یعنی واتس اپ از نوآوری های برنامه های چت دیگر نظیر تلگرام کپی می‌کند.

این هفته، واتس اپ قابلیتی جدید به گروه های خود اضافه کرد که در اصل بدل کانال های تلگرام می باشد. این قابلیت یک جریان ارتباطی یکطرفه است.

کانال های تلگرام برای اطلاع رسانی کاربران توسط ادمین های کانال طراحی شده اند. توسط کانال ها از اطلاع رسانی های مدرسه ها، شرکت ها، آژانس ها و غیره مطلع می شوید. حال واتس اپ نیز این ویژگی را به خود اضافه کرده است تا کاربران بیشتری از آن استفاده کنند.

واتس اپ در مورد این قابلیت می نویسد” گروه ها برای اطلاع رسانی اطلاعات مهم توسط مدارس به والدین، سازمان ها، انجمن های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ما این ویژگی جدید را اضافه کرده ایم تا ادمین ها بتوانند از ابزار بهتری برای اطلاع رسانی استفاده کنند.”

با این حال، در واتس اپ برای عضو شدن در گروه ها هنوز هم نیاز به شماره موبایل دارید. شماره موبایل شما در گروه های عمومی ممکن است توسط افراد زیادی مشاهده شود. در حالی که تلگرام با معرفی نام کاربری این مشکل را حل کرده است. اما این را هم باید در نظر گرفت که کاربران واتس اپ در جهان بسیار بیشتر از کاربران تلگرام هستند.

واتس اپ بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال دارد که 200 میلیون از آنها فقط به کشور هند تعلق دارند. در حالی که تلگرام فقط 200 میلیون کاربر فعال در جهان دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید