‌‌نحوه همگام سازی بی‌سیم اندروید و رایانه با ویندوز 10

ویندوز 10 دیگر تنها یک نرم افزار در حال اجرا روی رایانه شما نیست، بلکه یک سرویس است. یا قابلیت ها و ویژگی های چند دستگاه، همگام سازی آیفون یا اندروید با رایانه آسان تر از همیشه شده است.

اکنون کار همگام سازی عکس ها، فایل ها و پیام ها را به رایانه یا تبلت به صورت بی سیم کنترل کنید. اما چگونه؟

کلید این مسئله دو برنامه مایکروسافت است که همگام سازی را امکان پذیر می سازد. در حالی که مایکروسافت لانچر کار اشتراک گذاری بین گوشی و رایانه را بسیار ساده می‌کند، اما اعلان ها و یادآورها توسط کورتانا کنترل می شوند. کاملا واضح است که شما باید از ابزارهای خود مایکروسافت برای همگام سازی استفاده کنید تا فرآیند همگام سازی یکپارچه شود.

خبر خوب این است که پس از به روی کار آمدن برنامه های داخلی، دیگر لازم نیست نگران خطرات امنیت و شرایط حریم خصوصی دستگاه از طریق برنامه های شخص ثالث باشید. بنابراین، بیاید راه مناسب برای همگام سازی یکپارچه و بی سیم اندروید و ویندوز 10 را بررسی کنیم.

برای نصب برنامه های ویندوز روی اندروید در این لینک همراه ما باشید.

پیش نیازها

تنها پیش نیاز لازم در این زمینه داشتن یک حساب مایکروسافت روی رایانه می باشد.

همگام سازی صفحات وب با Continue on PC

ویژگی Continue on PC همراه با بروزرسانی Creators راه اندازی شد. این ویژگی به شما اجازه می دهد که صفحات وبی را که در گوشی خود مشاهده کرده اید یه اشتراک بگذارید.

گام اول: به تنظیمات و سپس قسمت Phone رایانه خود بروید. از اینجا Add a phone را انتخاب کنید. این مورد با یک دیالوگ ظاهر می‌شود که از شما کد کشور و شماره تلفن‌تان را می خواهد.

گام دوم: پس از وارد کردن اطلاعات، یک پیامک همراه یک لینک به برنامه مایکروسافت لانچر در فروشگاه پلی دریافت خواهید کرد.

پس از نصب برنامه، مطمئن شوید که مجوزهای لازم اندروید را اعطا کرده اید.

الآن موارد جور شده اند! بیایید نحوه استفاده از ویژگی Continue on PC را بررسی کنیم.

گام اول: کروم یا هر مرورگر دیگری را روی گوش خود راه اندازی کنید و مقاله موردنظر خود را باز کنید.

گام دوم: روی منو سه نقطه ضربه بزنید و روی گزینه اشتراک گذاری ضربه بزنید. اینکار منو اشتراک گذاری را به همراه گزینه Continue on PC باز می‌کند. کلیک روی گزینه، ورود به سیستم را از شما درخواست می‌کند.

با همان شناسه ایمیلی که در کامپیوتر خود استفاده کرده اید، وارد شوید.

گام سوم: بعد از انجام اینکار، تلفن به شما گزینه ای با مضمون Continue now (ادامه اکنون) یا Continue later (ادامه در آینده) به همراه نام دستگاه را می دهد.

روی نام دستگاه ضربه بزنید، سپس بلافاصه صفحه وب در مرورگر اج رایانه باز خواهد شد. شما همچنین می توانید اگر رایانه در محدوده ای قرار ندارد که یادآور را به مرکز اقدام ارسال کند، روی گزینه Continue later ضربه بزنید.

Continue on PC همچنین برای عکس ها در برنامه گوگل Photos کار می‌کند. این مورد لینک عکس ها را با مرکز اقدام (Action Center) به اشتراک می گذارد.

همگام سازی پیامک ها و اعلانات

هیچ کس نمیتواند از اعلانات هرچند که انحرافی باشند، صرف نظر کند. از این رو، حتی اگر شما به رایانه چسبیده اید، ضروری است که به اعلانات تلفن نظارت کنیم.

برنامه ای که بدین فرآیند کمک می‌کند، کورتانا برای اندروید است. دستیار هوسمند مایکروسافت می تواند تعداد زیادی از کارها شامل دادن یادآورها، ذخیره یادداشت ها و البته ارسال اعلانات تلفن را انجام دهد.

دانلود کورتانا برای اندروید

بیایید چگونگی تنظیم آن را بررسی کنیم.

گام اول: پس از نصب کورتانا، با استفاده از همان ایمیلی که در رایانه استفاده کرده اید، در برنامه کورتانا ثبت نام کرده و وارد سیستم آن شوید.

گام دوم: به تنظیمات بروید و وارد بخش General شوید. سپس روی Cross device ضربه بزنید. در این قسمت گزینه اعلانات Call،Message و Low battery را فعال کنید.

گام سوم: در این مرحله وارد تنظیمات کورتانا در رایانه خود شوید و روی Cortana across my devices کلیک کنید. گزینه Get phone notification on this PC را برای دریافت اعلانات انتخاب کنید.

اکنون شما تمام اعلانات پیامک ها و تماس های در دست را در رایانه خود مشاهده می کنید. ساده و سر راست! اگر می خواهید کاوش بیشتری داشته باشید، گوشی به شما اجازه می دهد اعلانات را برای برنامه ای خاص فعال کنید.

دریافت اعلانات یادآور

همچنین شما می توانید یادآورها را از تلفن با رایانه همگام کنید، گرچه اینکار کمی مشکل است.شما نمی توانید از برنامه هایی مانند گوگل اسیستنت یا Keep استفاده کنید. در عوض، باید برنامه داخلی کورتانا را تغییر دهید.

اگر اینکار، چیزی است که از قبلا به آن تمایل داشته اید، دریافت یادآورها در رایانه برای شما بسیار ساده خواهد شد. فقط لازم است یادآورهای خود را به برنامه اضافه کنید، سپس زمان و جزئیات دیگر را تنظیم کنید.

فقط اطمینان حاصل کنید که گزینه Get phone notifications on this PC در تنظمات کورتانا فعال شده است. هنگامی که موعد یادآور برسد، یادآور نوشته شده روی نمایشگر رایانه شما ظاهر خواهد شد.

همه چیز همگام شده است؟

اگر گوشی شما توانایی استفاده از چند برنامه دیگر را دارد، می توانید از OneDrive برای همگام سازی عکس ها و اسناد خود استفاده کنید.

ولی اگر از من می پرسید، برنامه Google Photos اینکار را برای ذخیره و همگام سازی عکس ها را بسیار خوب انجام می دهد. علاوه بر این، Photos می تواند به راحتی قابل دسترس باشد. و همینطور در Google Drive نیز می توان همین را گفت.

در انتهای روز، این ابزارهای کوچک مانند مقالات، سایت ها، یادآور ها و پیام ها چیزهایی هست که به آنها در رایانه نیاز داریم. برنامه های فوق برای شما اینکار را هموار می کنند.

مایکروسافت به تازگی کار خود را برای ارتباط و اتصال بین سیستم ها آغازکرده است. به غیر از این، یک ویژگی فوق العاده در دست است. برنامه ای به نام Cloud Clipboard به شما اجاز ه می دهد متن های کلیپ بورد گوشی خود را با رایانه یا سایر دستگاه ها همگام سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید