هر آنچه باید شما درباره اندروید بدانید

اگر که تصمیم به تعویض سیستم عامل خود به اندروید دارید، باید بدانید که این تعوض ممکن است کمی دلهره آور باشد. کارکرد سیستم عامل ها معمولا شبیه به هم هستند، اما تفاوت های زیادی هم بین آن ها وجود دارد. در اینجا تمام آن چیزی که برای تعویض سیستم عامل دیگر به سیستم عامل اندروید باید بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.

اندروید چیست؟

شرکت گوگل، مالکیت سیستم عامل اندروید را بر عهده دارد. هرچند که استفاده آن توسط بقیه شرکت ها آزاد و رایگان است. این شرکت ها نیز می توانند در آن تغییراتی ایجاد کنند و دوباره به بازار عرضه کنند.

به همین دلیل اندرویدی که روی گوشی Pixel  گوگل وجود دارد با گوشی های سامسونگ یا الجی متفاوت است. بدین گونه است که هر گوشی های هر شرکتی نسبت به بقیه منحصر به فرد است؛ زیرا اگر همه آن ها از یک سیستم عامل مثل هم استفاده می کردند، رقابتی میان آنها صورت نمی گرفت.

به همین خاطر انتخاب اندروید بعنوان یک سیستم عامل جدید، کمی سخت می‌شود. برای مثال شما برای هر مشکلی که در اندروید به آن بر میخورید، با راه حل های بسیار زیادی مواجه می شوید زیرا که هر شرکتی راه حلی مخصوص به خود را دارد.

یک مشکل دیگر نیز وجود دارد. نوع سیستم ها روی همه نسخه های اندروید یکسان نیست بطوری که نسخه اندروید 8 بسیار با نسخه اندروید 6 متفاوت است.

اگر از سیستم عامل IOS استفاده کرده باشید باید بدانید که تقریبا همه گوشی های این سیستم عامل از یک نسخه سیستم عامل استفاده می کنند که کار را برای کاربران بسیار آسانتر می‌کند. اما اندروید اینگونه نیست و چالش برانگیزتر است.

چگونه نسخه اندوید گوشی جدید خود را شناسایی کنیم؟

اگر که گوشی اندروید جدید خود را گرفته اید اما نمی دانید که از چه نسخه ای پشتیبانی می‌کند؛ نگران نباشید شناسایی نسخه اندروید بسیار آسان است.

تنظیمات گوشی را باز کنید. لیست را تا پایین بکشید. روی بخش About phone (اگر همچین بخشی را پیدا نکردید، نسخه اندروید شما 8 یا بالاتر است، در اینصورت بیاد اول گزینه System را انتخاب کنید و سپس About Phone) ضربه بزنید. روی صفحه بالا آمده Info، دنبال عنوان android version بگردید.

حالا اگر مشکلی برای شما پیش آمد، برای پیدا کردن راه حل می دانید که برای چه نسخه ای باید جست و جو کنید. اگر در گوگل سرچ می کنید؛ پیشنهاد ما این است که مدل و نسخه اندروید خود را نیز همراه مشکل خود سرچ کنید.

چگونه گوشی اندروید را شخصی سازی کنیم؟

یکی از مفیدترین قابلیت سیستم عامل اندروید، قابلیت شخصی سازی کردن آن است. برای مثال اگر از تصویر زمینه یا آیکون ها خوشتان نیامد می توانید آن را عوض کنید. قابلیت شخصی سازی، قابلیتی چالش برانگیز است اما برای بسیاری از کاربران مفید و کاربردی است.

چگونه عمر باتری گوشی اندروید را تقویت کنیم؟

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های هوشمند عمر باتری آن هاست. خوشبختانه برای گوشی های اندروید قابلیت هایی برای بیشتر کردن عمر باتری وجود دارد.

به جز راه هایی که می توانید عمر باتری خود را بالا ببرید؛ برنامه هایی نیز وجود دارند تا به عمر باتری خود کمک می کنند. این برنامه ها را می توانید از Play Store  دانلود کنید.

در آخر، همیشه باید از استفاده باتری خود مطلع بود. شارژ باتری شما زود تمام می‌شود؟ نیاز به شارژ زیاد دارید؟ برای چک کردن اینها می توانید از برنامه AccuBattery استفاده کنید.

چگونه گوشی اندروید خود را ایمن نگه داریم؟

یکی از مهم ترین و اولین کار هایی که باید برای یک گوشی جدید انجام دهید، ایمن کردن آن است. روی هر گوشی می توانید از رمزهای ورودی، پین ها و الگو ها به عنوان قفل صفحه استفاده کنید. قابلیت شناسایی اثر انگشت نیز روی بسیاری از گوشی های اندروید جدید وجود دارد.  با توجه به برند گوشی شاید راه های دیگری برای ایمن سازی وجود داشته باشد، مانند Iris Scanning  روی گوشی های اندروید سامسونگ.

همه ی این قابلیت ها را در بخش تنظیمات، قسمت Security می توانید پیدا کنید.

اما کار های زیادی به جز قفل صفحه برای ایمن سازی وجود دارد. شاید در مورد بدافزار های اندروید شنیده باشید، به لطف آپدیت های اندروید این بد افزارها دیگر تاثیری روی کاربران اندروید ندارند.

با اینحال محتاط بودن همیشه خوب است. چند راه آسان برای جلوگیری از ورود بدافزارها وجود دارد:

  • از فروشگاه های فرعی استفاده نکنید. فقط از فروشگاه های رسمی مانند فروشگاه گوگل یا Play Store استفاده کنید.
  • برنامه ها را از فروشگاه های معتبر دانلود کنید.
  • حتی اگر از فروشگاه گوگل استفاده می کنید، باید حواستان به برنامه های تقلبی و فرعی باشد.
  • همیشه آپدیت های سیستم را دانلود و نصب کنید. این آپدیت ها دارای سیستم های محافظتی هستند.

این موارد، مواردی هستند که انجام آن ها بسیار کم برای سیستم خطرناک هستند اما باز هم خوب است که آن ها را رعایت کنیم و اطلاع داشته باشیم.

چگونه مصرف دیتای گوشی خود را بررسی کنیم؟

اگر دیتای شما کم است، شاید بخواهیم که مصرف دیتای خود را بررسی کنید. نه تنها اندروید ابزارهای داخلی برای بررسی مصرف دیتای گوشی دارد بلکه  اگر به پایان مصرف دیتای خود نزدیک بودید، به شما اطلاع می دهد. همه این ابزارها برای کاربران قابل استفاده هستند.

برای دسترسی به این ابزار ها، باید تنظیمات گوشی را باز کنید. بخش Network را انتخاب کنید سپس گزینه Data usage را بزنید. از آنجا می توانید مصرف خود را برررسی کنید و حد مصرف دیتای خود را بررسی کنید.

در این منو، همچنین می توانید اخطار های مصرف، ذخیره دیتا و قابلیت های بیشتری را پیدا کنید. در این منو می توانید ببینید که چه برنامه ای بیشتر از دیتای شما مصرف می‌کند؛ یا اگر برنامه ای در پس زمینه گوشی دیتای شما را مصرف می‌کند، می توانید آن را شناسایی و غیر فعال کنید. این منو برای بررسی مصرف دیتا بسیار مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید