15 مورد از جدیدترین نکات و ترفندهای استوری اینستاگرام

در سال 2016 اینستاگرام ویژگی استوری را معرفی کرد، ویژگی‌ای که به شدت از اسنپ چت الهام گرفته است. اکنون و در سال 2018 تعداد کاربران فعال استوری اینستاگرام دوبرابر اسنپ چت می باشند. همه اینها به دلیل رابط کاربری زیبا و ویژگی های جالبی است که اینستاگرام به آن اضافه کرده است.

درحالی که برخی از ویژگی های آن در معرض دید قرار گرفته اند اما برخی دیگر در منوها و تنظیمات پنهان شده اند. اما ما آنها را بررسی خواهیم کرد.

برای آشنایی با 11 ترفند برای بهبود عملکرد اینستاگرام در این لینک همراه ما باشید.

استفاده از حالت پرتره داخلی

امروزه اکثر تلفن های هوشمند از یک حالت پرتریت بهره می برند. این ویژگی پس زمینه را برای تشدید تمرکز روی موضوع تار می‌کند و حس می‌شود تصویر با یک دوربین DSLR گرفته شده است. اگر از این گوشی های هوشمند ندارید، اینستاگرام آن را برای شما پوشش داده است. این یک حالت پرتره بومی است که Focus نام دارد.

برای استفاده از آن، روی آیکون استوری در گوشه سمت چپ بالای اینستاگرام ضربه بزنید. سپس در صفحه استوری در حالت های پایین صفحه به سمت چپ بروید تا Focus را پیدا کنید. اکنون روی تصویر فوکوس کنید تا بقیه تصویر تار شود.

افزودن چهره به بالای تصویر

گاهی اوقات دوست داریم تصویر خود را در بالای تصویری دیگر قرار دهیم. شما می توانید این کار را در استوری اینستاگرام انجام دهید. تنها نکته این است که نمی توانید از تصاویر موجود یا دوربین عقب برای تهیه تصویر جدید استفاده کنید و تنها دوربین جلو برای تهیه سلفی جدید قابل استفاده است.

مرحله 1: حالت استوری را باز کرده و یا یک عکس جدید بگیرید یا یک تصویر موجود را آپلود کنید.

مرحله 2: در صفحه ویرایش، روی آیکون استیکر ضربه بزنید. سپس برچسب دوربین را انتخاب کنید.

مرحله 3: یک رابط دوربین کوچک نمایش داده خواهد شد. روی آن ضربه بزنید تا سلفی بگیرید. سپس مجددا روی آن ضربه بزنید تا حالت های مختلف را انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری نکات برجسته

فرض می کنیم شما از قبل می دانید چگونه می توانید از بایگانی استوری های برجسته را ایجاد کنید. جالب توجه است که اکنون شما می توانید استوری های برجسته را با دوستان خود در اینستاگرام و حتی خارج از آن به اشتراک بگذارید.

برای انجام اینکار، پروفایل اینستاگرام که می خواهید استوری های برجسته آن را به اشتراک بگذارید باز کنید. سپس روی گزینه موردنظر فشار داده و از منو پاپ آپ، اگر می خواهید آن را از طریق دایرکت اینستاگرام به اشتراک بگذارید، گزینه Send to (ارسال به) را انتخاب کنید. اگر می خواهید آن را ازطریق برنامه های دیگر به اشتراک بگذارید، روی Copy Link (کپی لینک) ضربه بزنید. سپس لینک کپی شده هر جا که می خواهید آن را به اشتراک بگذارید بچسبانید.

توجه: شما می توانید استوری برجسته خود را مانند سایرین به اشتراک بگذارید.

افزودن چندین تصویر و ویدئو

در گذشته آپلود چند تصویر و ویدئو در اینستاگرام خسته کننده بود. به صورتی که برای افزودن هر فایل روندهایی را به صورت جداگانه تکرار می کردید. خوشبختانه اینستاگرام اکنون به شما اجازه می دهد چندین عکس و فیلم را همزمان به استوری خود اضافه کنید.

مرحله 1: به حالت استوری بروید و روی نماد گالری کلیک کنید.

مرحله 2: سپس روی لایه کوچک آیکون در بالا سمت راست ضربه بزنید. پس از انجام اینکار، دایره هایی در گوشه سمت راست هر فایل در نمای گالری ظاهر می‌شود. اکنون فایل هایی که می خواهید آپلود شوند را انتخاب کنید.

مرحله 3: در این بخش هر تصویری را ویرایش های لازم را روی تصاویر خود انجام دهید. در نهایت روی دکمه بعدی (Next) ضربه بزنید و تصاویر را در استوری به اشتراک بگذارید.

ارسال استوری بیش از 15 ثانیه

اگر استوری های زیادی در ایسنتاگرام ارسال می کنید، احتمالا از اینکه نمی توانید زمان استوری را از 15 ثانیه بیشتر ببرید ناراحت هستید. البته اکنون می توانید این محدودیت را دور بزنید.

اساس، همه کار شما این است که ویدئو خود را به فیلم های کوچکتر تبدیل کنید. لازم نیست اینکار را به صورت دستی انجام دهید. در اندروید از Story Cutter و در آیفون از CutStory استفاده کنید.

نکته: استوری های اینستاگرام دارای 1080 پیکسل عرضی و 1920 پیکسل طولی و در نسبت ابعاد 9:16 می باشند.

افزودن بلوک رنگ به استوری

آیا دوست دارید یک رنگ پس زمینه خالص به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید؟ لازم نیست از اینترنت الگوی خاصی دانلود کنید. اینستاگرام یک گزینه ساده فراهم می‌کند ولی زیر گزینه ها مخفی شده است.

مرحله 1: به حالت استوری بروید و یا یک عکس جدید بگیرید یا تصویری قدیمی را آپلود کنید.

مرحله 2: روی آیکون قلم در بالا ضربه بزنید.

مرحله 3: هنگامی که رنگ ها در زیر نمایش داده شدند گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس انگشت خود را در هرجای تصویر نگه دارید تا با آن رنگ پر شود.

استفاده از استیکرهای تعاملی

اینستاگرام انواع مختلفی از استیکرهای تعاملی مانند نظرسنجی، نوار ایموجی و برچسب سوالات را برای کاربران ارائه می دهد. شما می توانید از این استیکرها برای دریافت پاسخ از فالوورهای خود استفاده کنید. روی آیکون استیکر ضربه بزنید و یکی را برای اضافه کردن انتخاب کنید.

راهنمایی: برای یافتن راحت تر استیکرها از نوار جستجو موجود در بالا استفاده کنید.

پس زمینه تار (کارت پاپ آپ)

شما باید از ویژگی های بومی برای افزودن پست به استوری استفاده کنید. آیا می خواهید بدون از دست دادن جزئیات اینکار را به صورت درجه یک انجام دهید؟ با استفاده از این روش، پست همراه با فوکوس به همراه مشخصات شما یا شخص دیگر در پس زمینه به صورت تار ظاهر می‌شود.

به پیجی که میخواهید پست را از آن به اشتراک بگذارید بروید. در این صفحه انگشت خود را روی پست موردنظر نگه دارید. بدون برداشتن انگشت یک اسکرین شات بگیرید. سپس اسکرین شات را در استوری خود به اشتراک بگذارید.

تغییر اندازه قلم

اینستاگرام 4 نوع قلم را برای نوشتن روی تصویر ارائه می دهد. مانند سایر برنامه ها، شما می توانید اندازه قلم را به اندازه نیاز خود تغییر دهید. برای انجام اینکار، در حالت استوری روی آیکون قلم ضربه بزنید، سپس نوار کشویی سمت چپ را برای بزرگ شدن قلم به بالا و برای کوچک شدن آن به پایین بکشید.

مشاهده تمام رنگ‌ها

با نگاهی به گزینه های رنگی موجود برای یک قلم یا متن آماده فکر خواهید کرد که اینستاگرام مجموعه ای محدود از رنگها را فراهم می‌کند. اینستاگرام یک پالت رنگ کامل را درون خود پنهان کرده است. برای مشاهده آن، به راحتی انگشت خود را روی هریک از رنگ های پایین صفحه نگه دارید تا پالت نمایش داده شود.

اگر می خواهید از رنگی موجود در تصویر استفاده کنید، روی ابزار انتخاب رنگ ضربه بزنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حذف تاریخ از تصاویر قدیمی

من کاملا مطمئنم که شما اکنون می دانید چگونه عکس های قدیمی را از گالری به استوری اضافه کنید. ولی یک مورد وجود دارد که شاید دلخواه نباشد: اینستاگرام تاریخی که عکس گرفته شده است را به عنوان یک استیکر به تصویر اضافه می‌کند. خب اگر فکر می کنید این برچسب ثابت است، اشتباه می کنید. شما می توانید آن را حذف کنید. برای انجام اینکار، استیکر را نگه دارید و به سادگی آن را به آیکون سطل زباله موجود در پایین صفحه منتقل کنید.

به اشتراک گذاشتن پست‌ها در داستان

اگر شما از پست خود یا شخصی دیگر خوشتان می آید، می توانید آن را در استوری خود قرار دهید. نه، لازم نیست از آن اسکرین شات بگیرید. اینستاگرام یک گزینه برای انجام اینکار در اختیار شما قرار می دهد. هنگامی که پست را در داستان خود به اشتراک بگذارید، پست قابل کلیک است. بدین معنی که کاربران می توانند از طریق استوری شما مستقیما به آن پست بروند.

نکته: شما فقط می توانید پست پیج های عمومی را به اشتراک بگذارید.

مرحله 1: به پستی که می خواهید آن را در استوری خود به اشتراک بگذارید بروید. سپس روی نماد ارسال به ضربه بزنید.

مرحله 2: در صفحه ارسال به، یک گزینه افزودن داستانی با این پست (Add post to Your Story) خواهید دید. روی آن ضربه بزنید. شما به صفحه ویرایش استوری منتقل خواهید شد. شما می توانید به آن استیکر و متن اضافه کنید یا روی آن نقاشی کنید.

 

البته شما می توانید گزینه اشتراک گذاری پست شما در استوری دیگران را غیرفعال کنید.

پست کردن دوباره استوری

اگر فردی در استوری خودش به شما اشاره کند (منشن)، از طریق دایرکت مطلع خواهید شد. اگر بخواهید می توانید همان استوری در پیج خود به اشتراک بگذارید. اساسا، یعنی پست کردن دوباره استوری اینستاگرام. برای انجام اینکار، هنگامی گه پیامی مبنی بر منشن شما در استوری را دریافت کردید، روی گزینه Add to Your Story ضربه بزنید.

بیصداکرن استوری

تقریبا همه افراد از استوری‌های اینستاگرام استفاده می کنند. اما ما نمی خواهیم استوری‌های همه را با اینکه آنها را فالو کرده ایم مشاهده کنیم. به طور معمول، هرگاه در حال بررسی استوری‌ها باشید همه موارد نمایش داده می شوند. برای جلوگیری از این، اینستاگرام اجازه می دهد، استوری‌ها را نادیده بگیرید.

به عنوان مثال، من برندهایی را فالو کرده ام ولی استوری‌هایی بیش از اندازه علاقه من منتشر می کنند. درحالی که می خواهم هنوز پست های آنها را دنبال کنم، ولی نمی خواهم استوری‌هایشان را ببینم. خوشبختانه گزینه نادیده گرفتن کمک می‌کند.

مرحله 1: به صفحه اینستاگرامی که می خواهید آن را بیصدا کنید بروید و روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

مرحله 2: در این بخش نادیده گرفتن را انتخاب کنید. یک پاپ آپ دریافت خواهید کرد. روی نادیده گرفتن داستان ضربه بزنید. به طور مشابه، هرگاه می خواهید نادیده گرفتن را بردارید همین مراحل را تکرار کرده و لغو نادیده گرفتن داستان را انتخاب کنید.

همچنین هنگامی که یک استوری منتشر می‌شود، نماد استوری موردنظر را در صفحه اصلی برنامه نگه دارید. سپس از منو پاپ آپ نادیده گرفتن را انتخاب کنید.

روشن کردن اعلانات استوری

از سوی دیگر اگر از استوری‌های یک نفر خوشتان می آید و می خواهید هربار که او یک استوری به اشتراک می گذارد مطلع شوید، اینستاگرام گزینه خوبی برای آن دارد.

به پبج او بروید و روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. از منو گزینه روشن کردن اعلانات داستان را انتخاب کنید.

توجه: این گزینه را فقط زمانی دریافت خواهید کرد که کاربر یک استوری فعال در صفحه خود داشته باشد.

نتیجه

اینها بهترین ترفندها و نکات موجود برای استوری اینستاگرام می باشند. اگر چیزی از قلم افتاده است در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

1 دیدگاه دربارهٔ «15 مورد از جدیدترین نکات و ترفندهای استوری اینستاگرام;

  1. سلام
    این مورد رو هم بنده اضافه می کنم، با استفاده از My-Official .ir می توان چندین لینک را در بیو اینستاگرام وارد کرد.
    (از مدیریت درخواست دارم آموزشی رو در خصوص کار با این سرویس برای افراد مبتدی ارائه کنند)

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید