نحوه نصب نسخه‌ های قدیمی برنامه‌ها در آیفون و آیپد

تمام برنامه ها هر از چند گاهی آپدیت می‌شود. طی این آپدیت ها، تغییراتی چون تغییر رابط کاربری، حل باگ(توقف ناگهانی)ها و ویژگی های جدید راه خود را به برنامه باز می کنند. اما گاهی اوقات نیز آپدیت ها باعث می شوند عملکرد برنامه ها از پیش بدتر شود و بدین ترتیب دیگر قادر به ادامه کار روی یک مدل مشخص آیپد یا آیفون نباشند. در نتیجه به کاربر پیغام داده می‌شود نصب این برنامه نیازمند iOS 11 می باشد؛ سن دستگاه شما نیز به قدری زیاد است که فقط نسخه 10 یا نسخه های قدیمی تر iOS روی آن نصب می شوند. حال با توجه به این شرایط، سؤال این است: آیا راهی برای نصب نسخه های قدیمی برنامه ها وجود دارد؟

جواب مثبت است! App Store به اندازه کافی هوشمند می باشد تا تشخیص دهد دستگاهی که یک برنامه مشخص را جستجو کرده قادر به نصب آخرین نسخه آن برنامه نیست. پس به کاربر اجازه می دهد به جای آخرین نسخه، یکی از نسخه های قدیمی تر را نصب کند. در این مطلب نحوه انجام این کار را شرح می‌دهیم. ضمناً اگر برنامه های دستگاهتان به طور خودکار بروزرسانی می شوند برای اطلاع از نحوه غیر فعال کردن بروزرسانی خودکار، این مطلب را مطالعه کنید.

اما چند نکته احتیاطی نیز وجود دارد که باید از آن ها با خبر باشید: اولاً، این روش تنها در صورتی کارساز است که برنامه مورد نظر را در گذشته دانلود/خریده باشید (نه لزوماً روی این دستگاه، بلکه منظور، از طریق Apple ID فعلیتان است). دوماً، از آنجایی که این نسخه، یک نسخه منسوخ است ممکن است مشکلات و باگ هایی داشته باشد. مسئولیت هر گونه مشکل احتمالی با خودتان است؛ ضمناً پیشنهاد ما این است که اگر از کار خود مطمئن نیستید، قبل از انجام آن از داده هایتان بکاپ بگیرید.

App Store را روی آیپد یا آیفون مورد نظر باز کنید. باید سربرگ Purchased (دریافت ها) را باز کنید. این سربرگ در iOS 11 جابه جا شد و پیدا کردن آن کمی سخت شد. در iOS 11 و نسخه های جدیدتر، باید روی چهره دایره ای شکل کلیک کنید تا صفحه حسابتان باز شود، سپس باید مسیر Purchased > My Purchases را دنبال کنید. هرچند اگر در حال خواندن این مطلب هستید به احتمال زیاد نسخه سیستم اجرایی شما قدیمی می باشد و می توانید آیکون Purchased را در پایین App Store بیابید.

به هر روشی که باید، صفحه Purchased را باز کنید و برنامه ای که می خواهید نصب کنید را پیدا کنید. برنامه را انتخاب کنید و سپس یا روی Install یا روی آیکون cloud (فضای ابری) کلیک کنید. بعد از چند لحظه بررسی، App Store متوجه خواهد شد که دستگاه شما قادر به نصب آخرین نسخه این برنامه نمی باشد؛ در نتیجه پیشنهاد نصب یک نسخه قدیمی تر را ارائه می دهد. با کلیک روی دکمه Download موافقت خود را اعلام کنید.

8 دیدگاه دربارهٔ «نحوه نصب نسخه‌ های قدیمی برنامه‌ها در آیفون و آیپد;

  1. خیلی ممنون از توضیح مفیدتان وای من تمام مراحل را انجام دادم اپل ایدیم هم قبلا دانلود کرده ولی بازهم اپ استور ارور میده که این برنامه برای نسخه بالاتره
    لطفا کمکم کنید با تشکر

    پاسخ
  2. علی راستمیگه چرت بود یک باید عکس راه دانلود میزاشتیت دو من ایفونم ۴ هستش برنامه رو دانلود میکنم تازه قبلنم دانلود شده اپل آیدی میخواد اپل آیدی میزنم بعد میزنم نسخه او ای شما با ید ۹ ۱۰ ۱۱ باشد اسن نسخه قبلی شو دانلود نمیکنه مثال من میخواهم تلگرام دانلود کنم اپل آیدی میخواد اپل آیدی میزنم میگه نسخه او ای شما باید ۹ یا ۱۰ یا ۱۱ باشد این چی بود به چیز بهتری بزارید

    پاسخ
    • یا ابوالفضل ایفون ۴!!!!!!
      خودت فکر نمیکنی اولییییین نسخه ای که از برنامه ای که میخوای یکم برای گوشیت زیاده
      داداش الان سه برابر مدل گوشی تو اومده. سه ضربدر آیفون چهار مساوی با دوازده به اضافه یک سیزده

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید