نحوه پاک کردن سابقه جستجو در مرورگر Bing

Bing سابقه جستجو شما را برای شخصی سازی نتایج، ذخیره و استفاده می‌کند. و پاکسازی سابقه مرورگر، سابقه ذخیره شده در Bing را که احتما از دستگاه های متعدد می آیند، متاثر نمی‌کند. هرچند می توانید این سابقه را پاک کنید.

قبل از شروع کار، باید بدانید که اکثر مرورگرها و سایت های اجتماعی، نتایجی مشابه این خواهند داشت و تنها متعلق به Bing نیست. گوگل سابقه شما را ذخیره می‌کند و فیس بوک هم این کار را انجام می دهد. آن ها اگر شما به سرویس وارد شوید این کار را صورت می دهند، بلکه با آدرس IP دستگاهی که جستجو را انجام می دهید همراه با کوکی ها در دستگاه شما ذخیره می شوند. این لزوما یک چیز بد نیست. بدین معنی است که نتیج جستجوی بهتر برای شما ارائه می کنند.

همانطور که گفته شد، اگر با نمایش سابقه جستجو موافق نیستید، می توانید آن را پاک کنید. همچنین می توانید یا فقط همه سابقه جستجو یا فقط مطالب مخصوصی را پاک کنید.

نحوه پاک کردن سابقه جستجو در مرورگر Bing

سابقه جستجو برای هر چیزی که در Bing جستجو می کنید، در حساب مایکروسافت ذخیره می‌شود. بنابراین به بخش تنظیمات حریم خصوصی مایکروسافت بروید و وارد سیستم شوید.

پس از ورود به سیستم، داشبورد حریم خصوصی حسابتان را مشاهده خواهید کرد. کمی از قسمت “Search History” رفته و روی “View And Clear Search History” کلیک کنید.

این کار، برگه “Activity History” را در داشبور شما باز می‌کند و تمرکز را در جستجوهای قبلی می گذارد. اگر آنچه که می خواهید انجام دهید، حذف تمام تاریخچه جستجو می باشد، روی “Clear Activity” در بالا سمت راست لیست جستجوی خود کلیک کنید.

از شما درخواست می‌شود، اقدام را تایید کنید. اگر می خواهید تمام سابقه جستجو را حذف کنید، پیش بروید و روی “Clear” کلیک کنید.

اگر نمیخواهید همه چیز را حذف کنید، می توانید برای مشاهده سابقه جستجو خود پایین بروید.

زیر هر جستجوی وارد شده، دو پیوند مشاهده خواهید کرد، برای خلاص شده از نتیجه جستجو “Delete” را انتخاب کنید.

و این همه کار شماست.

ولی، اگر متوجه شدید که از Bing استفاده می کنید و در هر مدت زمانی که بخواهید تاریخچه خود را پاک کنید، مجبورید از مرورگر خصوصی استفاده کنید، بنابراین جستجوها در محل اول ذخیره نمی شوند.

پاک کردن اطلاعات مربوط به مایکروسافت

علاوه بر نتایج سابقه جستجو، مایکروسافت اطلاعات بسیاری را که هنگام ورود به حساب کاربری انجام می دهید، ذخیره می‌کند. مانند برنامه های کاربردی و خدماتی که استفاده می کنید، جستجو های صوتی Cortana و سابقه جستو مرورگر اج. همه این موارد را می توانید از داشبورد حریم خصوصی، به همان شیوه ای که سابقه جستجو را حذف کردید، پاک کنید.

در برگه Activity History در داشبورد، یک لیست از اطلاعات مربوط به حساب مایکروسافت خود را در بخش “Explore Your Data” در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. برای جستجو هر گزینه روی آن کلیک کنید.

حذف هر مورد دقیقا مانند حذف سابقه جستجو است. هنگامی که یک داده وارد شده دیدید که نمی خواهید، روی پیوند “Delete” در زیر آن کلیک کنید.

اگر می خواهید هر یک از اطلاعات وارد شده که مشاهده می کنید، خلاص شوید، فقط لازم است که “Clear Activity” در بالا سمت راست انتخاب کنید.

به عنوان یک ویژگی امنیتی، شما نمی توانید هر کدام از اطلاعات وارد شده را به صورت جداگانه حذف کنید اگر در حال مرور “All Data Types” هستید (که شامل همه چیز می باشد). بنابراین اگر می خواهید همه چیز را از حسابتان پاک کنید، باید در هر بخش جداگانه روی “Clear Activity” کلیک کنید. برای غیرفعال کردن اعلان ها در مرورگرهای مختلف با ما در این لینک همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید