آموزش بی صدا کردن واتس اپ بدون نیاز به حذف

واتس اپ برنامه ای عالی در بسیاری از موارد است و به شما امکان می دهد تا پیام های متنی را بدون نگرانی درباره هزینه ارسال کنید. در هسته، برنامه ای ساده می باشد و به راحتی قابل استفاده است. به دلیل وجود این برنامه برای همه سیستم عامل ها و مقبولیت جهانی آن، تقریبا می توانید به همه افرادی که می شناسید، در این برنامه دسترسی پیدا کنید.

اما ماهیت این برنامه دائمی است. یعنی هنگامی که واتس اپ روی دستگاه شما نصب شود، بدون حذف کامل آن، نمی توانید آن را خاموش کنید یا از آن خارج شوید. تا زمانی که تلفن شما آنلاین می‌شود، واتس اپ همگام با آن کار می‌کند. این مورد می تواند ناخوشایند باشد، به خصوص هنگامی می خواهید برای مدتی از دست پیام های دائمی خلاص شوید یا برای پاسخ دادن به پیام ها وقت ندارید. با این وجود، راهی وجود دارد که بدون حذف کردن واتس اپ، می تواند آن را غیرفعال کند. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

خاموش کردن قابلیت دید

مرحله اول خاموش کردن قابلیت دید در برنامه است. از تنظیمات برنامه، به بخش حساب کاربری (account) رفته و سپس وارد حریم خصوصی (privacy) شوید. از آنجا آخرین بازید (last seen)، تصویر پروفایل (profile photo)، درباره (about) و وضعیت (status) را در حالت هیچ کس (Nobody) قرار داده و رسید خوانده شده ها را خاموش (Off) کنید. بدین ترتیب، مخاطبین نمی توانند هیچ گونه اطلاعاتی از شما را ببینند. با این حال، اگر واتس اپ را باز کنید، مخاطبین باز هم می توانند ببینند که شما آنلاین هستید، که ممکن است همه تلاش شما برای ناشناس و خاموش بودن را بیهوده کند.

خاموش کردن اعلان ها

برای کمک به اجتناب از ورود به برنامه، ممکن است بخواهید اعلان ها را خاموش کنید. برای این کار دو راه وجود دارد، خاموش کردن اعلان ها و لرزش ها از طریق واتس اپ، یا خاموش کردن آنها از طریق گوشی هوشمند. در واتس اپ زبانه اعلان ها (Notification) دارای گزینه های بسیاری است، که می توانید همه آنها را به هیچ کدام (None) تغییر دهید. این کار می تواند، از دریافت هر گونه صدا یا نور هنگام دریافت اعلان ها در واتس اپ جلوگیری کند.

همچنین می توانید اعلان ها را از طریق گوشی هوشمند خود غیرفعال کنید. با توجه به دستگاه شما، مراحل کار متفاوت است. ولی در اغلب موارد، منو تنظیمات گوشی شما گزینه ای برای اعلان ها دارد، که از آنجا می توانید اعلان های برنامه ای خاص را غیرفعال کنید. این کار باعث توقف ارسال هرگونه اعلان از طریق برنامه می‌شود، از صدای اعلان گرفته تا نور چراغ LED دستگاه.

نادیده گرفتن واتس اپ

این کار مهم ترین گام است و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد. به همین سادگی، WhatsApp را باز نکنید، زیرا همان لحظه ای که برنامه را باز کنید، در حالت آنلاین نشان داده می شوید. حتی اگر تمام اقدامات برای قابل رویت بودن را خاموش کرده باشید، نمی توانید وقتی در برنامه هستید، آنلاین بودن خود را مخفی کنید. هر کس در صفحه چت شما باشد، می تواند ببیند که آنلاین هستید. بنابراین بهترین راه برای خلاص شدن از واتس اپ، وارد نشدن به آن است.

برخی از کارهایی که در این راه به شما کمک می کنند، عبارتند از: حذف میانبر WhatsApp از صفحه اصلی یا مخفی کردن برنامه در پوشه ای عمیق از دستگاه. که البته این راه کارها نیز به دستگاه شما بستگی دارد، اما بسیار از دستگاه های اندرویدی به شما اجازه می دهند تا برنامه های خود را از منو برنامه ها مخفی کنید، یا آن ها را در “app lockers” قرار دهید، این مورد نیز یافتن برنامه ها را دشوار می‌کند. اما نکته کلیدی اینجاست، که نادیده گرفتن WhatsApp، تمایل به آن را نیز به همراه دارد. اگر قصد پاک کردن پیام های ارسال شده در واتس اپ را دارید، با ما در این لینک همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید