نحوه افزودن پورت HDMI به تلویزیون

تلویزیون ها هرساله بهتر و بهتر می شوند، با وارد شدن از دنیای HD به 4K، HDR و 8K و فراتر از آن، اندازه و کیفیت تلویزیون هر ساله بهبود می یابد. با این حال و با وجود همه این موارد، تولید کننده تلویزیونی در جهان وجود ندارد که از تعداد پورت HDMI کافی در دستگاه خود استفاده کند.

اینکه چرا حتی شرکت های قدرتمند هم فقط از 3 یا 4 پورت HDMI در تلویزیون های کیفیت بالای خود استفاده می کنند، مانند یک راز است. افرادی که پول زیادی برای تهیه چنین تلویزیون های گران قیمتی می دهند اغلب دارای کنسول های مختلف بازی، ست تاپ باکس، ساندبار، پخش کننده 4K Blu-ray و شاید وسایل دیگری دارند که به پورت HDMI نیازمند هستند. خبر خوب این است که راهی ساده برای افزودن پورت HDMI به تلویزیون وجود دارد که لازم به پرداخت هزینه زیاد هم نیست.

برای اتصال گوشی های هوشمند اندروید به تلویزیون در این لینک همراه ما باشید.

خرید سوئیچ HDMI

بله، پاسخ متاسفانه بازهم خرید وسیله ای جداگانه است: در این مورد سوئیچ HDMI دستگاهی است که شما را قادر می سازد ورودی های مختلف HDMI را تغییر دهید.

بازار پر از سوئیچ های HDMI از شرکت های مختلف است، اما ما مدل سوئیچ تبدیل 1 به 3 UGreen را امتحان کردیم که از لحاظ کیفیت و راحتی استفاده قابل تایید است. ابتدا به سادگی پورت HDMI خروجی سوئیچ را از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل می کنید و سپس می توانید سه دستگاه دیگر را به پورت سوئیچ وصل کنید. البته باید به یاد داشته باشید که دو پورت اضافی دریافت می کنید زیرا همچنان یکی از پورت های تلویزیون را برای اتصال سوئیچ ساتفاده کرده اید.

مدل UGreen دارای پشتیبانی از سوئیچینگ خودکار است بدین معنی که به طور خودکار ورودی را به به آخرین دستگاه فعال منتقل می‌کند. قرار دادن سوئیچینگ خودکار در حالت عملی، به شما امکان می دهد از هر دو نوع مثلا ست تاپ باکس و PS4 را از طریق سوئیچ HDMI متصل کنید. اگر در حال تماشای فیلمی جذاب هستید سپس تصمیم می گیرید بازی کنید، بازکردن PS4 کافی است تا ورودی به طور خودکار به کنسول بازی منتقل شود. پس از خاموش کردن PS4، اگر ست تاپ باکس هنوز روشن باشد ورودی دوباره به آن منتقل می‌شود.

در حالت خاموش سوئیچ خودکار کار نمی‌کند، اما علاوه بر آن یک دکمه سوئیچ فیزیکی و حتی یک کنترل از راه دور وجود دارد که کار شما را بسیار راحت می‌کند. از نرخ انتقال بیت کافی برای ارائه 4K در 30Hz یا 1080p در 60Hz پشتیبانی می‌کند که برای اکثر افراد کافی است. اما اگر برای بازی در ذهن خود 4K در 60Hz را در سر دارید، نمی تواند گزینه خوبی باشد.

مهم است بدانید که اکثر سوئیچ های HDMI، از جمله UGreen که گفته شد، دارای کابل HDMI همراه خود نیستند و اگر در اطرافی خود یکی از آنها ندارید، برای اتصال سوئیچ یه تلویزیون خود باید یک کابل HDMI تهیه کنید. هنگام تهیه کابل HDMI به موارد استفاده مورد نیاز خود و آنچه که کابل برای آن طراحی شده دقت کنید.

سوئیچ HDMI در مقابل اسپلیتر HDMI

در پایان لازم است یک تصور غلط را برطرف کنیم: شما به یک اسپلیتر HDMI که کابردی دقیقا برعکس سوئیچ HDMI دارد، نیاز ندارید.

در حالی که سوئیچ HDMI به شما اجازه می دهد چندین ورودی HDMI (لپ تاپ، PS4 و…) را به یک پورت HDMI تبویزیون متصل کنید، اسپلیتر برای این طراحی شده که یک ورودی HDMI را به چندین خروجی تبدیل کند، به چنین کاربردی زمانی که می خواهید یک کنسول را به چندین تلویزیون متصل کنید نیاز دارید.

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه افزودن پورت HDMI به تلویزیون;

  1. و یک سوال :
    میگن گاها سوییچ های hdmi باعث سوختن تلویزیون میشه این امر صحت داره یا خیر ؟..،
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  2. سلام
    لطفا لینک خرید محصول رو درج کنید که هم از اصالت کالا خیالمون راحت باشه هم مدلی که فرمودید امتحان شده …
    مدل زیاده مدل مورد تایید رو لطفا لینک کنید
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید