آموزش لغو خبرنامه‌های ناخواسته و اسپم

من یک ذخیره کننده اطلاعات هستم. بدین معنی که صندوق پستی ایمیل من پر از نامه های خبری الکترونیکی است و هرگز آن ها را نمی خوانم. حساب جیبی ام شامل صدها مقاله است که ابدا به آن ها نمی پردازم. به همین دلیل است که در حال حاضر نیاز به لغو تایید تمام موارد غیر ضروری را دارم.

بیایید به برخی از نکات تایید نامه های خبری و روش آسان لغو این تاییدات که واقعا نیاز ندارید، نگاهی بیندازیم.

بدون استرس، آن ها را لغو تایید کنید
ایمیل

بسیاری از مردم فکر می کنند که انصراف از تایید کاری بس دشوار است در صورتی که با زدن دکمه اسپم بسادگی این کار انجام پذیر است. بنابراین نیاز به لغو تایید مناسبی دارید که تنها برای نامه های خبری مفید است. البته نمی توانید به میل خود، هر ایمیلی را Spam کنید. زیرا گزارش اسپم هر ایمیل، برای فرستنده ایمیل، عواقبی را به دنبال خواهد داشت. پس ابتدا باید پس از هر کاری مطمئن شوید.

از طریق اسپم لغو تایید نکنید

اگر ایمیل اسپم باشد، دکمه لغو تایید را نزنید. زیرا در این صورت تایید می کنید که آدرس تان برای دریافت اسپم صحیح و معتبر است.

در این گونه موارد می توانید هر دو دکمه اسپم را بزنید. یا می توانید مستقیما ایمیل ها را به سطل زباله بیاندازید تا آن ها را هرگز مشاهده نکنید.

فرض کنید آن چه در صندوق پستی خود دارید، نامه های خبری قانونی است. در این جا روش مناسب لغو تایید، به شما کمک می‌کند.

فیلتر کردن تمام نامه های خبری به یک برچسب Gmail

اولین کاری که باید انجام دهید، جدا کردن ایمیل های معمولی از تبلیغاتی است. اگر از Gmail استفاده می کنید، این کار از دو روش صورت می گیرد.

ایمیل

روش اول این است که ابتدا از نوارهای طبقه بندی استفاده کنید که در این صورت Gmail، ایمیل هایتان را در بخش های Primary (اصلی)، Updates (بروزرسانی ها)، Forums (فروم سایت ها)، Social (اجتماعی) و Promotions (تخفیفات) طبقه بندی می‌کند.  برای برخی افراد این روش سریع ترین و همچنین بدون دردسر ترین راه برای انجام این کار است.

ایمیل

روش دوم این است که هر فرستنده نامه خبری را به صورت جداگانه انتخاب کرده سپس آن را به برچسب Newsletters فیلتر کنید. که در این صورت، کنترل بیشتری بر ایمیل ها و کارتان خواهید داشت.

ایمیلی را که قصد لغو تایید آن را دارید، باز کنید و به دنبال یک لینک در آن ایمیل باشید.

برای برخی از نامه های خبری (البته نه همه آن ها) Gmail در بالای ایمیل یک لینک لغو تایید قرار می دهد. ولی برای بسیاری از ایمیل ها، این لینک وجود ندارد. بنابراین روش معمولی برای لغو تایید، این است که به پایین ایمیل بروید. بر اساس قانون، یک لینک لغو تایید فرض شده ای در آن جا وجود دارد.

ایمیل

برنامه های وب را چک کنید

اغلب وب سایت هایی که نامه های خبری را ارئه می دهند، برای تغییر نامه های خبری گزینه ای را نشان می دهند و یا این که آن را به ایمیل نامه خبری هفتگی انتقال می دهند.

اما برای غیرفعال کردن آن، به تنظیمات بروید و آن را خاموش کنید. یا می توانید زمان ارسال آن را تغییر دهید. Pocket به شما قابلیت های دیگری را نیز ارائه می دهد. مثلا می توانید به جای اینکه هر روز این ایمیل ها را لغو کنید، می توانید هر هفته این کار را انجام دهید.

ایمیل

به دنبال نامه های خبری دیگری باشید

خبرنامه های ایمیل ممکن است، دوباره فرستاده شوند. نمونه ای از سایت هایی را که ممکن است خبرنامه ها را به صورت مداوم ارسال کنند را ارائه کرده ایم. همچنین این مطلب را بخوانید : چگونه می توان از forward شدن ایمیل ها در outlook و Gmail جلوگیری کرد

Facebook

اکثر وبسایت ها و وبلاگ نویسان، این پلت فرم را تایید کرده و آن را به عنوان بهترین پلت فرم می شناسند. در بیشتر سایت های معتبر، برای ثبت نام در سایت، می توان از شناسه Facebook استفاده کرد.

Twitter

توییتر هم شبیه به Facebook است. هر وبسایتی توییتر را در افزونه های خود، برای کسب اعتبار اضافه می‌کند. ممکن است توییتر به جای خبرنامه ها، برایتان بروزرسانی ارسال کند. اما این بروزرسانی ها خیلی سریع می باشند و به سرعت پاک می شوند.

نتیجه

با وجود روش هایی که در بالا توضیح دادیم، سایت هایی مثل Unroll.me وجود دارند که می توانند خبرنامه ها را لغو تایید کنند. اما این سایت فقط برای Gmail و برنامه های Google کار ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید