مقایسه دوربین Galaxy Note 9 و iPhone Xs Max و Pixel 2 XL

بدون شک، iPhone Xs Max در عکاسی یک ستاره است و هم چنان هم در دسته آیفون بهترین کیفیت دوربین را دارد؛ اما برای مقایسه کیفیت دوربین ها بهتر است با گرفتن عکس، دوربین بهتر را مشخص کنیم. برای این کار ما به مقایسه دوربین iPhone XS Max و Samsung Galaxy Note 9 که در حال حاضر یکی از رقبای اساسی در حوزه گوشی های هوشمند است، پرداخته ایم و برای جالب تر شدن موضوع،   Google Pixel 2 XL  که عمر یک ساله دارد اما در میان بهترین های عکاسی در تلفن های هوشمند قرار دارد را هم وارد صحنه رقابت کرده ایم.

صحنه ۱: کنار دریا

به هر حال، اینگونه که به نظر می رسد، iPhone XS Max و Galaxy Note 9 واقعا در این عرصه خوب ظاهر شده اند و انتخاب از میان آن ها دشوار است. اما ما داریم به این نتیجه می رسیم که Galaxy Note 9 در حوزه موضوع ما کمی بهتر عمل کرده است. در مقایسه، Pixel 2 XL، خیلی خوب نبود در واقع، هنگام عکاسی در تاریکی عکس را از چیزی که بود تاریک تر نشان می داد. دامنه دینامیک هم در Note 9 و iPhone XS Max بهتر از Pixel بود و چنین این دو گوشی سایه روشن های آسمان را بسیار زیبا نمایش می دادند.

صحنه ۲: گل ها و رنگ ها

 از بین این سه عکس، عکسی که با Note 9 گرفته شده زیباتر به نظر می رسد اما ما آن را بهترین انتخاب نکردیم زیرا به نظر می رسد که کمی بیشتر به گیاهان و چمن ها رنگ دهی و نوردهی شده است.

عکس های Pixel 2 XL و iPhone XS Max از نظر نوردهی طبیعی تر به نظر می رسند و حتی آیفون به دلیل جزئیاتی که در تاریکی ثبت کرده و سایه زیبایی که از چمن ایجاد کرده است، برتری دارد.

صحنه ۳

Samsung Galaxy Note 9 در این مورد عکس بهتری را بدون کنتراست زیاد ارائه داد، که علت آن را هم نمی دانیم. این موضوع به سادگی با توجه به حالت ابرها در آسمان مشخص است.

هم چنان iPhone XS Max هم در این مورد نظر ما را به عکس خود جلب کرد. Pixel 2 XL در جایگاه دوم قرار گرفت زیرا جزئیاتی که در سایه و تاریکی ثبت کرده بود کمتر از آیفون بود.

صحنه ۴: خانه اپرا

نکته جالبی که وجود دارد این است که  iPhone XS Max تمایل دارد که عکس های خود را خوش رنگ و لعاب تر کند و اگر در این میان از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده کند اصلا جای تعجب نیست. ممکن است کمی مبالغه در عکس ها مشهود باشد اما عکس ها هم چنان زیبا و تاثیر گذار هستند.

عکاسی

Galaxy Note 9، رنگ های نارنجی و زرد را کمی پررنگ تر نمایش می دهد شاید علتش این باشد که می خواهد جلوی خانه اپرا را بهتر نشان دهد. ترجیح من عکسی است که با آیفون گرفته ام.

در مورد Pixel 2 XL مشاهده کردیم که تن رنگ ها کمی کم رنگ تر هستند و با وجود اینکه ابرها در آسمان بسیار زیبا بودند اما سایه ها هم چنان تیره و بدون جزئیات بودند.

صحنه ۵: غروب آفتاب

برخی از موارد بالا در این مورد هم مشاهده شد. iPhone XS Max عکس بسیار زیبایی را با کنترل بسیار خوبی در رنگ ها نمایش داد. گرادیانت ها در آسمان بسیار خیره کننده بودند.
عکاسیتنها تن های رنگ پوست کمی غیر طبیعی بودند. به هر حال، Galaxy Note 9 عکس طبیعی تریی را به ما تحویل داد که خوب بود اما انتظار داشتیم که تن های رنگ های گرم در آسمان جالب تر باشند و مطابق گذشته عکس های Pixel 2 XL هم چنان تاریک بودند.
اگر بخواهیم صریح صحبت کنیم، در زمینه عکاسی از صحنه هر سه عکس نا امید کننده بودند، با این حال باید بپذیریم که عکاسی در محیطی که چراغ های روشن وجود دارند و رنگ های گرم قرار دارند، برای هر دوربینی چالش برانگیز است. عکسی که با آیفون گرفته شده جزئیات رابسیار خوب نمایش داده است Pixel 2 XL رنگ ها را به سمت تن زرد-نارنجی سوق می دهد که از جلوه حقیقی خود دور می شوند. آیفون عکاسی از این صحنه خاص را بسیار خوب مدیریت کرده است. تصویر آن جزئیات بسیاری را نمایش می دهد، نشانه های روشن بیش از حد آبی نیستند و نور کلی عکس به نظر می رسد که کمی زیاد تنظیم شده است. برخلاف آن، در Note 9 و Pixel 2 XL نمی توان جزئیات زیادی را در قسمت های تیره مشاهده کرد.عکاسی
در این قسمت یک اتفاق جالب رخ داده است: هر سه عکس فلش LED خود را در حالت اتوماتیک تنظیم کرده اند و از آن برای نورپردازی بیشتر صفحه استفاده کرده اند. نتیجه هر سسه عکس به طرز عجیبی یکسان است، مانند این بود که از میان یک لایه ی ضخیم مه آلود عکس گرفته شده باشد. بنابراین سری بعد فلش همه گوشی ها را غیر فعال کردیم و مجددا عکس گرفتیم. نتیجه سه عکس نسبتا بهتر بود.
باید این نکته را هم ذکر کنیم که این صحنه بسیار چالش برانگیز بود، اما iPhone XS Max بسیار خوب از پس آن برآمد و جزئیات را بسیار خوب نمایش داد و رنگ ها هم بسیار طبیعی بودند. اما Galaxy Note 9 یک گام جلوتر است زیرا تصویرش شفاف تر است و جزئیات بیشتری را هم نمایش می دهد. تصویر Pixel 2 XL هم جزئیات خوبی را زیر خط افق نشان می داد اما نویزهای بسیاری که در آسمان شب وجود داشت، باعث نارضایتی از عکس می شد.
عکاسی

نتیجه گیری

با تحلیل همه تصاویر بالا، نتایج زیر حاصل شدند:

  1. iPhone XS Max عکس های بسیار خوبی می گیرد. دوربین عالی ای نیست اما بدون تغییرات فراوان روی کاربر عکس های بسیار زیبایی می گیرد. ما از الگوریتم های مورد استفاده اپل برای عکاسی صحنه مطلع نیستیم اما به هرحال بهترین قسمت ها را در صحنه شکار می کنند.
  2. بر خلاف قسمت امتیازات، ما گفتیم که دوربین Samsung Galaxy Note 9 هم پتانسیل بسیار بالایی دارد. شاید صحنه های انتخابی ما برای نمایش توانمندی ها و قابلیت های آن ایده آل نبوده است. به هرحال دوربین این گوشی هم بسیار خوب است.
  3. در نهایت، Google Pixel ۲ XL با تصاویرش خیلی نظر ما را جلب نکرد. عکس های آن در دسته ترکیبی بودند و برخی از ویژگی های iPhone XS Max و Galaxy Note 9 را داشتند. شاید Google Pixel 3 یک رقیب جدی در آینده باشد!

1 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه دوربین Galaxy Note 9 و iPhone Xs Max و Pixel 2 XL;

  1. توی این تستایی که انجام میدن قابلیت hdr+ گوشی گوگلو روشن نمیکنن (اتومات روشن نمیشه) خیلی کیفیتش بهتر میشه تو اون حالت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید