معرفی 5 اپلیکیشن ویرایش عکس با استفاده از هوش مصنوعی

تا سال های سال به ما درباره عجایب هوش مصنوعی در مباحث علمی تخیلی گفته می شد. امروزه این اپلیکیشن های ویرایش عکس امکانات و قابلیت های هوش مصنوعی و تغییراتی که برای ما می تواند ایجاد کند را نمایش می دهند. تاکنون موارد ناشناخته ای در حوزه هوش مصنوعی وجود دارند که شناسایی نشده اند اما متوجه شده ایم که چگونه شبکه های عصبی می توانند نقاشی بکشند. هوش مصنوعی از این مورد هم فراتر رفته است. اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد تلاش می کنند که عکس ها را از دید یک انسان ببینند و تغییرات کاربردی یا طنز را روی آن ها اعمال کنند.

Cartoonify(نسخه وب)

سرویس های آنلاین بسیاری وجود دارند که شما می توانید عکس خود را در آن ها بارگذاری کنید و یک هنرمند نقاشی عکس شما را بازگرداند. حال تصور کنید که آن هنرمند یک ربات باشد چگونه یک ربات می تواند به تصویر شما نگاه کند و چه نقاشی ای خواهد کشید؟ پاسخ این سوال Cartoonify است. Cartoonify نشان می دهد که هوش مصنوعی هنوز راه بسیاری در پیش دارد، اما با این حال موثر و تاثیرگذار است. شما عکس خود را در آن آپلود می کنید و هوش مصنوعی برای تحلیل عکس تلاش می کند سپس هر آنچه که از عکس برداشت کرده است را به صورت ابتدایی نقاشی می کند.

نتیجه نهایی اغلب چیزی شبیه به نقاشی یک کودک است اما در نوع خودش جالب است. این نقاشی نشان می دهد که هوش مصنوعی مانند کودکی است که هنوز نیاز به رشد دارد و این نکته بسیار جالبی است.

DeepAngel(نسخه وب)

گوگل در کنفرانسی در سال ۲۰۱۷، یکی از قابلیت های جدید Google Photos را رونمایی کرد که به وسیله آن شما می توانید هر شی یا شخصی را که خواستید از عکس خود حذف کنید. این قابلیت هیچ گاه در اپلیکیشن واقعی نمایش داده نشده است، اما یک تیم در دانشگاه MIT در حال کارکردن روی آن هستند. DeepAngel از هوش مصنوعی برای حذف انواع مختلف اشیا از تصاویر بهره می برد. تعداد محدودی از اشیا هستند که در حال حاضر می توانند شناسایی و حذف شوند، اما شما می توانید یک عکس یا یک لینک اینستاگرام را آپلود کنید و DeepAngel به صورت شگفت انگیزی عمل حذف اشیا را برای شما انجام خواهد داد. هم چنین DeepAngel به شما اجازه می دهد که تصاویری را که برای حذف اشیا بارگذاری شده اند شناسایی کنید.

اپلیکیشن Polarr Deep Crop

Polarr Deep Crop اپلیکیشنی برای برش تصاویر است که تنها نسخه  IOSآن در دسترس است. ترکیب یک نکته اساسی و مهم در عکاسی است. هنگام برش یک عکس، عکاسان خوب می دانند که چه مواردی را باید از عکس حذف کنند و کدام موارد را نگه دارند. اگر شما هم می خواهید این نکته را یاد بگیرید، استفاده از اپلیکیشن Polarr Deep Crop را تجربه کنید.

این اپلیکیشن، توسط ویرایشگر محبوب عکس، Polarr ساخته شده است که از هوش مصنوعی برای تحلیل تصویر شما استفاده می کند و سپس چندین پیشنهاد برای چگونگی برش عکس به شما ارائه می کند. هوش مصنوعی بر اساس عملکرد عکاسان حرفه ای کار می کند. Deep Crop به دوربین گوشی شما می رود و بهترین راه برای برش تصاویر را پیدا می کند و به شما می گوید که قادر به استفاده از کدام موارد هستید.

حتما استفاده از این اپلیکیشن را امتحان کنید و تصاویر خود را در یک نسخه جدید ببینید.Deep Crop به شما نشان می دهد که تصاویر بسیار بهتری نسبت به آنچه تاکنون می گرفتید، ثبت می کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Polarr Deep Crop  iOS

اپلیکیشن GoArt by Fotor

این اپلیکیشن در نسخه های وب، اندروید و iOS در دسترس است. Fotor یک اپلیکیشن محبوب برای ویرایش عکس روی وب و موبایل است. قابلیت جدید آن تصاویر شما را به یک تصویر جدید تبدیل می کند که گویی یک هنرمند مشهور آن را نقاشی کشیده است.

در این زمینه، Fotor اولین اپلیکیشن نیست اما خصوصیات جالب بسیاری دارد. از جمله اینکه سریعترین اپلیکیشنی است که تا به حال عرضه شده و همین یک نکته بسیار مهم است. اگر شما اپلیکیشن هایی مانند  Prisma یا Pikazo را استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد یکی از نقاط ضعف آن ها این است که زمان بسیاری برای تبدیل عکس به نقاشی به طول می انجامد و همین نقطه ضعف آن ها محسوب می شود و تعداد استایل های بسیار کمتری را می توانید امتحان کنید. سرعت GoArt مخصوصا روی نسخه وب فوق العاده است البته شما باید یک اتصال اینترنت فعال برای استفاده از اپلیکیشن روی وب یا موبایل داشته باشید.

در نسخه رایگان این اپلیکیشن استایل های هنری زیادی را می توانید انتخاب کنید و حتی شدت اعمال یک استایل را هم می توانید انتخاب کنید و علاوه بر آن می توانید عکس را بدون هرگونه نوشته و watermark هم دانلود کنید که یک ویژگی خارق العاده است.

برای دانلود این اپلیکیشن از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: GoArt for Android | iOS

اپلیکیشن Visionist

اپلیکیشن دیگری که برای تبدیل تصاویر به هنر وجود دارد Visionist است البته این اپلیکیشن تنها در نسخه IOS در دسترس است. استایل های قدیمی و جدید بسیاری در این اپلیکیشن وجود دارند. به عنوان مثال از زمانی که آیفون حالت پرتره را به عکاسی خود اضافه کرده است، که پشت زمینه را از شی جدا می کند، شما می توانید فوکوس و بلور را در جلوه های نقاشی هنری تنظیم کنید. هم چنین سه سطح از تجرید را برای هر استایل می توانید داشته باشید بنابراین هیچ دو عکسی مشابه هم نخواهند شد.علاوه بر شما می توانید شدت، روشنایی و تاریکی هر استایل را در نقاشی هم تغییر دهید. بهتر از همه این موارد، این است که می توانید دو استایل را با هم ترکیب کنید و یک استایل جدید مخصوص خودتان بسازید. نسخه رایگان اپلیکیشن Visionist شامل ۱۰ استایل است اما با پرداخت هزینه می توانید از همه ۷۰ استایل آن بهره مند شوید.

برای دانلود این اپلیکیشن از طریق لینک مقابل اقدام نمایید: Visionist for iOS

هوش مصنوعی اکنون به کجا رسیده است

پیشرفت های هوش مصنوعی تا حال حاضر بسیار عجیب است. ممکن است اکنون کمی از روبات های هوشمندی که همه چیز مانند انسان را انجام می دهند فاصله داشته باشیم اما حتی این اپلیکیشن های ویرایش عکس هم نشان می دهند که چقدر هوش مصنوعی تا به حال خوب عمل کرده است. یکی از پیشرفت های چشمگیر هوش مصنوعی در حال حاضر DeepMind گوگل است که می تواند از هیچ، عکس بسازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید