معرفی 5 اپلیکیشن جدید، سرگرم کننده و جالب گوگل

گوگل به صورت پیوسته و مداوم در حال توسعه اپلیکیشن های جدید، استفاده از تجربیات جدید هوش مصنوعی و ساخت وسایل جدید است. در ادامه آخرین و بهترین محصولات گوگل را معرفی خواهیم کرد. گوگل یک غول بزرگ تکنولوژی است که بخش مجهول چگونگی استفاده روزانه ما از اینترنت است. توسعه دهندگان و مهندسان گوگل به صورت مداوم و پیوسته در حال به روز رسانی اپلیکیشن های گوگل یا توسعه اپلیکیشن های جدید هستند که زندگی دیجیتال ما را ساده تر می کند. تعداد زیادی از این موارد وجود دارد، در حقیقت امکان دارد که برخی از ابزارهای عالی آن را از دست بدهید. ۵ مورد از اپلیکیشن های عالی آن را در ادامه معرفی کرده ایم.

Google Live Transcribe (اندروید) : تبدیل گفته ها به متن با گوگل

Google Live Transcribe یکی از ابزارهای دسترسی برای ساده تر کردن زندگی برای افرادی است که ناشنوا هستند یا مشکل شنوایی دارند. این اپلیکیشن به صورت خودکار هر گفته و سخنی را حتی در حال صحبت به متن تبدیل می کند. این اپلیکیشن به اندازه کافی سریع است به گونه ای که می تواند در مکالمات هم استفاده شود.

متن می تواند نوشته سیاه رنگ روی یک صفحه سفید یا بالعکس نوشته سفید رنگ روی صفحه سیاه رنگ باشد. گوشه سمت راست بالا نشان می دهد که اگر محیط شلوغ بود باید برای شنیده شدن صدا، بلندتر صحبت کنید و اگر کسی از عقب با شما صحبت کرد، تلفن ویبره می زند که شما متوجه شوید. کار کردن با آن را امتحان کنید این اپلیکیشن بسیار جالب است.

این اپلیکیشن از Cloud Speech API گوگل استفاده می کند بنابراین نیازمند اتصال اینترنت است. گوگل می گوید که هیچ صدایی را روی سرورهایش ذخیره نمی کند. گوگل اطلاعات زیادی درباره شما دارد و آن ها را با حق دسترسی و مجوز به اشتراک می گذارد.

Squoosh (نسخه وب): فشرده سازی آنلاین عکس ها با امکانات پیشرفته تر گوگل

گوگل

ابزارهای آنلاین بسیار جالبی برای ویرایش و کاهش حجم عکس موجود است. اما در بسیاری از آن ها معمولا کنترل خوب یا امکانات پیشرفته پیدا نمی کنید. همه این ها با Squoosh قابل تغییر است.  این اپلیکیشن قابلیت این را دارد که به اپلیکیشن پیش فرض شما برای فشرده سازی همه عکس ها تبدیل شود. در این مرحله پایه شما می توانید اندازه را به سادگی در مقیاس پیکسل ها تغییر دهید و حتی کارهایی فراتر از این هم انجام دهید از جمله اینکه فرمت فشرده سازی، کیفیت، کانال ها، کمیت و موارد دیگر را تغییر دهید.

همانطور که شما تنظیمات را تغییر می دهید، اندازه خروجی پایانی هم همزمان به صورت لحظه ای تغییر می کند. هم چنین شما می توانید به صورت لحظه ای و در همان حال با استفاده از یک اسلایدر قبل و بعد عکس را مقایسه کنید. هنگامی که کار شما به پایان رسید، عکس را برای ذخیره کردن دانلود نمایید.

Password Checkup by Google (کروم)

گوگل

ابزارهای فوق العاده ای برای چک کردن اینکه آیا حساب کاربری شما هک شده است یا نه وجود دارد. Google با افزونه  Password Checkup برا کروم این کار را بسیار ساده تر کرده است. دیگر نیازی نیست برای انجام این کار به وب سایت های مختلف سر بزنید. این ابزار به شما می گوید که چه زمانی باید رمز عبور خود را تغییر دهید.

این افزونه فعالیت شما را روی همه وب سایت هایی که بازدید می کنید، دنبال می کند. هر زمانی که شما نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید که بخشی از داده هایی باشد که گوگل از آن ها مطلع است، به سرعت به شما هشدار می دهد. اگر این اتفاق افتاد، بهترین سیاست این است که برای امنیت بیشتر رمز عبور خود را تغییر دهید.

به گفته گوگل، هدف این افزونه امنیت بیشتر است و بنابراین هرگز هیچ اطلاعات امنیتی ای را درباره حساب کاربری، رمز عبورها یا دستگاه شما گزارش نمی دهد. با استفاده از برنامه مدیریت پسورد جدید گوگل، این ابزار باید بتواند به شما کمک کند که روی بستر اینترنت امنیت بیشتری داشته باشید.

Shadow Art (وب)

این برنامه بسیار جالب است. گوگل تمرین های قدیمی ساخت عروسک های خیمه شب بازی با دست را ایجاد کرده است و آن را تبدیل به یک تجربه دیجیتال انفعالی و متقابل کرده است. Shadow Art یکی از تجربیات هوش مصنوعی گوگل است و به صورت رایگان در قالب یک اپلیکیشن وب قابل دسترسی است. شما به یک وب کم و یک اتصال فعال اینترنت احتیاج دارید.

در ادامه طرز کار آن را شرح می دهیم. در ابتدا نشانه حیوان Zodiac خود را انتخاب کنید.  Shadow Art سپس از وب کم شما برای کالیبره کردن فضایی که به آن نگاه می کنید، استفاده می کنید. پس از آن حاشیه دست ها را به شما نشان می دهد و شما نخستین سایه عروسک خیمه شب بازی دیجیتال خود را ساخته اید. به محض اینکه این کار انجام شد، عروسک به جلوه هنری تبدیل می شود.

Shadow Art علاوه بر این مورد، یک بازی هم هست. شما باید دور هر ۱۲ علامت Zodiac، دایره بکشید و یاد بگیرید که چگونه شکا حیوانات را با دست هایتان بسازید. برای کشیدن هر نشانه ۲۰ ثانیه زمان خواهید داشت بنابراین یک تمرین و تفریح هم به حساب می آید.

Text.App (کروم)

گوگل

به علت برخی دلایل، Google Chrome OS یک ابزار ویرایش متن یا notepad ندارد. Text.App یک نرم افزار ویرایشگر متن برای Chrome OS و Chrome برای افرادی است که می خواهند ویرایشگر متنی داشته باشند که متن را در گوگل درایو ذخیره کند.است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

Text.App همه ویژگی های استاندارد یک ویرایشگر متن را دارد و حتی برخی موارد بیشتر را هم دارد. برای افراد مبتدی، شما می توانید چندین فایل را باز کنید و مانند سربرگ ها بین آن ها جابجا شوید. شما می توانید فایل ها را در گوگل درایو ذخیره کنید و مستقیما از آن هم باز کنید. توسعه دهندگان بسیار خوشحال می شوند که بدانند این اپلیکیشن هایلایت کننده متنی هم دارد بنابراین شما می توانید کد خود را در آن بچسبانید و با آن کار کنید.

این ابزار کاملا رایگان است اما نسخه وب اپلیکیشن نیست. شما می توانید آن را فقط روی اپلیکیشن کروم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید