معرفی و بررسی ۵ مورد از بهترین قابلیت های آیفون ۱۱

هر سال در ماه سپتامبر در رویداد شرکت اپل، مدیران اجرایی شرکت خدمات جدید یا طراحی مجدد دستگاه های اپل را معرفی کرده و شرح دهند. اما بیشتر مخاطبان تنها منتظر مدل جدید آیفون هستند. امسال، اپل سه مدل جدید از آیفون با قیمت های متفاوت را عرضه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی های جدید آیفون های جدید را بررسی کنیم.

آیفون های جدید سال ۲۰۱۹

مدل های ۲۰۱۸ آیفون که شامل iPhone XR, iPhone XS و iPhone XS Max بودند، امسال هم نمونه های مشابه دارند ، اما با مجموعه ای از ویژگی ها و قابلیت های جدید و کمی تغییرات که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

آیفون ۱۱ مدل پایه و اصلی است که در ۶ رنگ عرضه شده است: مشکی، سفید، بنفش، سبز، زرد و قرمز. اندازه و وزن آن مشابه آیفون XR است و قیمت آن کمتر است و از ۶۹۹ دلار شروع می شود. هم چنین قابلیت ها و بهبود های بسیاری هم به آن افزوده شده است که در ادامه به آن ها می پردازیم.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو ماکس همانگونه که از نامشان مشخص است، مدل های pro-level یا سطح پیشرفته هستند و برای عکاسان و فیلمبرداران طراحی شده اند، هم چنین اپل این گوشی ها را برای افرادی که آخرین و جدید ترین مدل ها را می خواهند طراحی کرده است.

مدل های پرو آیفون ۱۱ با تکنولوژی های عکاسی و نمایش پیشرفته همراه هستند. علاوه بر این، آیفون ۱۱ پرو ماکس کمی بزرگتر و سنگین تر از مدل پیشین آن یعنی iPhone XS Max است، در حالی که آیفون ۱۱ پرو کمی حجیم تر از iPhone XS است.

در مدل های پرو، انتخاب رنگ ها بسیار بیشتر از آیفون ۱۱ است. آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو ماکس در رنگ های خاکستری، نقره ای، طلایی و سبز عرضه شده اند.

در مورد قیمت این گوشی ها، آیفون ۱۱ از ۹۹۹ دلار شروع می شود در حالی که آیفون ۱۱ پرو ماکس ۱.۰۹۹ دلار قیمت دارد.

مشخصات آیفون ۱۱

  • صفحه نمایش : ۶٫۱-inch LCD display, 1792×۸۲۸ pixels at 326ppi
  • ابعاد و وزن : ۵٫۹۴ x 2.98 x 0.33 inches, 6.84 ounces
  • دوربین های اصلی : Dual 12MP Ultra Wide and Wide cameras
  • دوربین جلو : ۱۲MP camera
  • فضای ذخیره سازی : ۶۴GB, 128GB, 256GB

مشخصات آیفون ۱۱ پرو 

  • صفحه نمایش : ۵٫۸-inch OLED display, 2436×۱۱۲۵ pixels at 458ppi
  • ابعاد و وزن : ۵٫۶۷ x 2.81 x 0.32 inches, 6.63 ounces
  • دوربین های اصلی: Triple 12MP Ultra Wide, Wide, and Telephoto cameras
  • دوربین جلو : ۱۲MP camera
  • فضای ذخیره سازی : ۶۴GB, 256GB, 512GB

مشخصات آیفون ۱۱ پرو ماکس

  • صفحه نمایش : ۶٫۵-inch OLED display, 2688×۱۲۴۲ pixels at 458ppi
  • ابعاد و وزن: ۶٫۲۲ x 3.06 x 0.32 inches, 7.97 ounces
  • دوربین های اصلی : Triple 12MP Ultra Wide, Wide, and Telephoto cameras
  • دوربین جلو : ۱۲MP camera
  • فضای ذخیره سازی : ۶۴GB, 256GB, 512GB

۵ مورد از بهترین قابلیت های آیفون ۱۱

آیفون های جدید معمولا با نقاط قوت و ضعف همراه هستند اما این ویژگی ها و قابلیت های جدید باعث شده که ارزش ارتقا دادن گوشی را داشته باشند. در ادامه ۵ مورد از ویژگی های قابل توجه که شما را قانع به خرید آیفون ۱۱ می کند را معرفی کرده ایم.

۱. دوربین Ultra Wide

دوربین دوم آیفون ۱۱(و دوربین سوم آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو ماکس) یک دوربین Ultra Wide است که به شما این امکان را می دهد که بیشتر از فضای قاب عکاسی کنید.

برای تصاویر، دوربین Ultra Wide برای مواقعی مانند عکاسی از مناظر، عکاسی در فضاهای تنگ و باریک، تصاویر گروهی ای که نمی توانید همه افراد را در یک قاب قرار دهید، بسیار مناسب است. و در مورد ویدیوها، یک قاب پهن تر به شما کمک می کند که از قسمت بیشتری عکس بگیرید.

۲. دوربین جلوی بهتر با قابلیت slowmotion یا صحنه آهسته

تصاویر سلفی و FaceTime هم در این جا هستند، بنابراین ارتقای دوربین جلو در آیفون ۱۱ قابل پیش بینی بود. هم اکنون با این گوشی می توانید تصاویر ۱۲ مگا پیکسلی (دوربین جلوی آیفون XS  هفت مگاپیکسل بود) و فیلم های ۴K بگیرید. این مورد به عکس های سلفی، تماس های تصویری و فیلم های زنده سطح کیفیت بالایی می بخشد.

اما چیزی که در این میان به چشم نمی آید، قابلیت صحنه آهسته یا slowmotion در دوربین جلوی آیفون است.

۳. حالت شب

آیفون ۱۱ در عکاسی در شرایط با نور کم بسیار بهتر است. با حالت شب جدید که به هنگام نیاز به صورت خودکار فعال می شود، شما قادر خواهید بود تصاویر طبیعی، با نور مناسب در شرایط نور کم بدون نیاز به استفاده از فلش بگیرید.

برای انجام این کار، دوربین چند عکس با تثبیت نوری می گیرد. سپس نرم افزار آیفون روی قسمت هایی که بهترین نور را دارند، تمرکز می کند، کنتراست را درست می کند، نویزها را کاهش می دهد و رنگ ها را هم تنظیم می کند.

۴. Spatial Audio با Dolby Atmos

تقریبا همه کاربران آیفون از بازی کردن و تماشای ویدیوها روی دستگاه خود لذت می برند. قابلیت پخش جدید  spatial audio که از Dolby Atmos پشتیبانی می کند، این فعالیت ها را بسیار لذت بخش تر می سازد. صدا در آیفون ۱۱ بسیار واضح تر شده است بنابراین شما می توانید بدون نیاز به استفاده از اسپیکر خارجی صدا را بسیار بلندتر بشنوید.

۵. QuickTake

ویدیو در این مدل جدید آیفون، نورپردازی های بسیاری دارد علاوه بر این قابلیت جابه جایی بین دوربین ها و فیلمبرداری ۴K برای دوربین جلو هم به آن اضافه شده است. QuickTake خیلی خاص نیست اما هم چنان بسیار راحت، و قابل استفاده برای ویدیو است. به شما این امکان را می دهد که تنها با ضربه زدن و نگه داشتن دکمه شاتر، بسیار سریع فیلمبرداری کنید.

اگر عکاسی یا فیلمبرداری، بازی کردن و تماشای محتوا روی گوشی جزو اولویت های شما محسوب می شوند، آیفون ۱۱ چیزهای زیادی برای ارائه در این زمینه دارد.

آیا شما کاربر آیفون هستید؟ به نظر شما دلایل قانع کننده ای برای ارتقای آیفون به آیفون ۱۱ وجود دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید