معرفی ۵ ابزار Gmail ‌برای لپ تاپ و دسکتاپ برای افزایش کارایی Inbox ایمیل

Gmail روی لپ تاپ ها و هم چنین گوشی ها بسیار عالی کار می کند، اما اگر اولویت دسترسی شما  به آن روی دسکتاپ است، با استفاده از افزونه ها و ابزار جالب کارایی آن را به صورت چشمگیری ارتقا دهید. گوگل صندوق ورودی ایمیل خود را بست و برخی از قابلیت های ویژه و قدرتمند خود را در Gmail به نمایش گذاشت. از جمله آ نها می توان به قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله پاسخ های هوشمندانه و امکاناتی مانند زمان بندی ایمیل ها برای ارسال در آینده اشاره کرد.

۱.  Simplify Gmail (کروم)

پس از اعمال همه تغییرات، نتیجه نهایی Gmail یک رابط در هم ریخته و نامرتب بود. در این جا ترتیبی برای آن از خود سازنده صندوق ورودی ارائه شده است. Michael Legget رئیس طراحی پیشین گوگل، افزونه Simplify Gmail را برای کروم دقیقا بعد از از رده خارج شدن Inbox ارا/سه کرد.این افزونه در ابتدا به صورت پیش فرض سایدبارهای سمت راست و چپ را مخفی می کرد که معمولا با چت ها و گفتگو ها، برچسب ها و اپلیکیشن ها همراه بودند. نوار جستجو در بالا هم به صورت پیش فرض مخفی می شود اما می تواند با یک کلیک فعال شود. یک لوگو بزرگ گوگل هم در آن دیده می شود که منجر به مشهور شدن آن شده است.

همه قابلیت های Gmail، یا آن هایی که پس از Inbox معرفی و منتشر شدند، همگی در Simplify وجود دارند. این افزونه به هم ریختگی Gmail جدید را از بین می برد تا آن را برای شما و صندوق ورودی شما تنظیم کند.

دانلود: Simplify Gmail برای کروم (رایگان)

۲. Darwin Mail (نسخه وب)

بسیاری از کاربران به دلیل پایان استفاده از Inbox، از گوگل ناراضی هستند و ترجیح می دادند که این قابلیت هم چنان وجود داشته باشد. با وجود این که جایگزین های بسیار خوبی برای Inbox وجود دارد، تنها Darwin Mail است که به صورت قابل اطمینانی رابط Inbox را بازسازی می کند و از قابلیت های جالب و پر طرفدار آن پشتیبانی می کند. اگرچه هرچیزی که درباره Inbox دوست داشتید در Darwin Mail هم وجود دارد. این برنامه مانند Inbox است، با همان شمای رنگی و حتی با دکمه “show important mails”.

شما می توانید ایمیل های دریافتی را به تاخیر بیندازید به گونه ای که بعدا به صندوق ورودی شما بازگردند. حتی می توانید یادآورهایی به مانند بخش هایی از لیست موارد در حال انجام، هم تنظیم کنید. قالب های ایمیلی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید و حالت Dark Mode هم برای تمرکز بر افزایش بهره وری وجود دارند.

Darwin Mail به دنبال دسترسی به Gmail شما است، اما به نظر می رسد تاکنون همه قابلیت های آن را نداشته است. به عنوان مثال، پاسخ های هوشمند، در Darwin Mail کار نمی کند.

خبر خوب این است که Darwin Mail نیازی به دانلود یا نصب چیزی ندارد. فقط کافی است به اپلیکیشن بروید، روی دکمه “Get Free Access” کلیک کنید و در عرض چند ثانیه می توانید این سرویس را استفاده نمایید.

۳. Replies.CC و Mail2Sheet (نسخه وب)

دنبال کردن جریان ایمیل بین چندین نفر، طاقت فرسا است. به عنوان مثال، اگر شما یک دعوتنامه بفرستید و بخواهید پاسخ های مربوط به آن را جمع آوری کنید یا در یک رای گیری بخواهید پاسخ های بله یا خیر یا جمع اوری کنید، Replies.CC و Mail2Sheet اپلیکیشن های جداگانه ای هستند که یک جریان ایمیل را به یک صفحه گسترده تبدیل می کنند.

برای هر دو اپلیکیشن، باید CC معمول به ایمیلی که در حال ارسال آن هستید، اضافه کنید و به افراد یادآوری کنید که روی “Reply All” کلیک کنند یا حداقل به شما و ایمیل معمول کلیک کنند. اگر reply یا پاسخ شامل آدرس ایمیل اپلیکیشن نبود، پس در نتیجه آن کار نمی کند.

Replies.CC در میان این دو اپلیکیشن کمی هوشمندتر است. برای دیدن اینکه آیا گیرنده پاسخش بله بوده است یا خیر، پاسخ را تفسیر می کند تا فقط همان کلمه را در یک فیلد جدا با احساسات آن (مثبت و منفی) نمایش دهد. هم چنین امضای هر گیرنده را به عنوان یک فیلد، جدا از متن کامل پاسخ، اضافه می کند. در یک نگاه کلی، شما قادر خواهید بود بگویید چه کسی بله یا خیر گفته است و بر اساس آن برنامه ریزی را انجام دهید.

Mail2Sheet بسیار ساده تر است. یک آدرس ایمیل معمولی بسازید، آن را به CC اضافه کنید و همه پاسخ هایی که دریافت می کنید را برای شما جمع آوری و دریافت می کند. این اپلیکیشن مفسر احساسات یا موارد دیگر ندارد، داده خالص دارد که در یک صفحه گسترده جمع شده است و هرچه بخواهید می توانید با آن ها انجام دهید.

هر دو اپلیکیشن رایگان هستند اما Mail2Sheet به شما این امکان را می دهد که از همان آدرس ایمیل معمول مجددا برای دور دوم ایمیل ها استفاده کنید که این موضوع می تواند برای داده های پیوسته جمع آوری شده در صفحه گسترده مشابه بسیار عالی باشد.

۴. Snov.io Unlimited Email Tracker (کروم):

تقریبا هر اپلیکیشن ردیابی ایمیل، برخی محدودیت های پنهان دارد. برخی می توانند پوشاندن شماره ایمیل هایی باشد که آن ها را دنبال و ردیابی می کنید، برخی دیگر تعداد دفعات ردیابی یک پیام را مخفی می کنند، تعدادی از آن ها از شما می خواهند که امضای آن ها را اضافه کنید و برای گذشتن از همه این موارد باید هزینه پرداخت کنید، اما نه در صورتی که از اپلیکیشن Snov.io Unlimited Email Tracker استفاده می کنید.

در میان چندین اپلیکیشن ردیابی ایمیل برای Gmail، این اپلیکیشن کاملا رایگان و به همین منظور خاص است. گیرنده نخواهد دانست که شما در حال ردیابی او هستید، اگر ایمیل باز شده  و یا خوانده شده باشد یا اینکه چند بار روی آن ایمیل کلیک شده است.

قابلیت های دیگری هم در این افزونه وجود دارند از جمله: زمان بندی ایمیل ها برای ارسال آن ها در آینده، تنظیم یادآور برای دنبال کردن ایمیل ها، اما هیچ اجباری برای استفاده و تنظیم آن ها نیست. دسترسی و استفاده از آن ها بسیار ساده است.

دانلود: Snov.io Unlimited Email Tracker برای کروم (رایگان)

۵. Drag 2.0 (کروم)

Sortd و Drag دو افزونه ای هستند که مفهوم بردهای کانبان (مانند برد ترلو) را برای Gmail به ارمغان آورده اند. این ها در بین بهترین و کارآمدترین ابزارهای Gmail هستند. Drag جدید یک ارتقای جالب برای تیم هایی است که در Gmail کار می کنند.

اعضای تیم خود را به یک برد Drag اضافه کنید، شما می توانید پیام ها را بین ستون های مختلف  drag-and-drop (بکشید و رها کنید) کنید. شما هم چنین می توانید یک کارت را به یکی از اعضای گروه نسبت دهید ، یادآورها و مهلت ها را تنظیم کنید، نظرات را بنویسید و هر کاری را که از یک برد کارآمد انتظار دارید برایتان انجام دهد را انجام دهید.

این قابلیت ها در نسخه پولی Drag در دسترس هستند.

دانلود: Drag برای کروم (Free, پیشرفته ۱۰ دلار در ماه)

آیا شما تاکنون از این ابزارها استفاده کرده اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید