معرفی پنج ارز دیجیتالی برتر که می توانند جایگزین بیت کوین باشند

ارزهای دیجیتالی نیز وجود دارند که مانند بیت کوین پتانسیل زیادی برای رشد می توانند از خود نشان دهند.در ادامه با پنج ارز دیجیتالی برتر بیشتر آشنا می شوید.

حتما تاکنون در مورد بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتالی چیزهایی شنیده اید و حتما می دانید در بین ارز های دیجیتالی رایج، بیت کوین اولین و معروف ترین پول دیجیتالی است که توانسته سرمایه گذاران زیادی را به سوی خوب جذب کند. به گفته کارشناسان اقتصادی ممکن است در آینده ای نه چندان دور این پول های دیجیتالی به عنوان یک فرم پرداختی در بسیاری از خرید و فروش های کالا مجاز شوند. گفتنی است در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های ژاپن بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی پذیرفته اند و باید امیدوار بود این روش در کشورهای دیگر نیز گسترش یابد زیرا به گفته بسیاری از کاربران خرید بیت کوین به مراتب آسان تر از خرید با کارت های اعتباری است.

همانطور که گفته شد در حال حاضر از نظر کاربران بیت کوین بهترین ارز دیجیتالی محسوب می شود و سرمایه گذاری در این ارز رایج تراست. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید ارز های دیجیتالی برتر غیر از بیت کوین هم وجود دارند که ارزش آنها بیشتر نباشد کمتر از بیت کوین نیست و می توانند جایگزین خوبی برای بیت کوین به حساب آیند.

در ادامه به معرفی پنج ارز دیجیتالی برتر که همانند بیت کوین باارزش هستند می پردازیم.

 

ارز دیجیتالی Monero

شاید تاکنون در مورد مونرو (Monero) چیزهای زیادی نشنیده بودید اما می توانید روی آن به عنوان یک ارز دیجیتالی حساب باز کنید. سازندگان این سکه تلاش کرده اند که این ارز دیجیتالی را بر مبنای امنیت و حفظ حریم خصوصی ایجاد کنند. در حالیکه بیت کوین سیستمی مبتنی بر بلاک چین دارد اما مونرو رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. مونرو سکه ای است که تراکنش ها در آن غیرقابل ردیابی هستند. این قابلیت برای افرادی که مایل هستند تراکنش های آنها مخفی و خصوصی بماند بسیار مفید است. مونرو، ارز دیجیتالی مونرو مبتنی بر گواه اثبات کار (proof-of-proof) است و در خرید و فروش آن از نام کوتاه XMR استفاده می شود.

 

ارز دیجیتالی Zcash

همانند مونرو، ارز دیجیتالی زد کش (Zcash) یا به اختصار ZEC می توان یک ارز دیجیتالی برتر که کاملا امن و سریع است دانست. زد کش تلاش می کند که حفظ حریم خصوصی و تراکنش های هر شخص کاملا محرمانه نگه داشته شود. در بیت کوین اگر آدرس بیت کوین شخصی را داشته باشید به راحتی می توانید تراکنش ها را دنبال و حتی مبالغ تراکنش ها را نیز مشاهده کنید اما با زد کش به سرمایه گذاران خود قول داده است که این اطلاعات رمزنگاری شده باشد و مخفی بماند.

 

ارز دیجیتالی Digital Note

نام اولیه این ارز دیجیتالی دارک نوت (DarkNote) بوده که تصور می کنیم اکثر کاربران از این تغییر نام رضایت داشته باشند. دیجیتال نوت یک ارز دیجیتالی برتر از بیت کوین محسوب می شود که از قابلیت های مفیدی برخوردار است که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

این ارز دیجیتالی را می توان با استفاده از تجهیزات کامپیوتری معمولی استخراج کرد.

سودی که سرمایه گذاران تعیین شده به میزان 0.5 تا 1 درصد در سال است. از این رو می توان سیاست های مالی این پول دیجیتالی را شبیه به یک بانک واقعی دانست.

ارزش فعلی دیجیتال نوت (Digital Note) در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی کمتر است که یک ویژگی مثبت برای کاربران علاقه مند محسوب می شود.

 

ارز دیجیتالی Lite Coin

یک ارز دیجیتال برتر از بیت کوین، لایت کوین (LiteCoin) نام دارد. این سکه الگوریتم توسعه و توزیع متفاوت تری نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی دارد. لایت کوین یکی از قدیمی ترین ارزهای موجود در بازار جهانی محسوب می شود که در سال 2011 راه اندازی شد. اگر بیت کوین را مانند طلا در نظر بگیریم، لایت کوین قطعا شبیه نقره خواهد بود. این ارز دیجیتالی از زبان اسکریپ نویسی متفاوتی در مقایسه با دیگر ارزها استفاده می کند. گفتنی است، با توجه به قدمت و گسترش آن در میان کاربران، لایت کوین شانس بسیار زیادی برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتالی معروف در جهان را دارد.

 

ارز دیجیتالی Ethereum

گفته می شود اتریوم (Ethereum) به عنوان آینده همه ارزهای دیجیتالی محسوب می شود. اتریوم به عنوان پلتفرمی برای ایجاد قراردادهای هوشمند عمل می کند. اما شاید ندانید یعنی چه. به زبان ساده تر یعنی اتریوم قابلیت این را دارد که بستری برای پیدایش و تولید ارزهای دیجیتالی دیگر فراهم کند. برای مثال، شرکت هایی همچون آمازون و مایکروسافت اگر بخواهند ارز دیجیتالی داشته باشند که منحصر خودشات باشد به احتمال خیلی زیاد از اتریوم برای تولید ارز دیجیتالی خود استفاده می کنند.

شما می توانید در مورد بیت کوین و همچنین نحوه استخراج بیت کوین که پیش از این در مورد آن بحث کردیم اطلاعاتی کسب کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی پنج ارز دیجیتالی برتر که می توانند جایگزین بیت کوین باشند;

  1. من خودم روی دیجیتال نوت (DigitalNote_XDN) سرمایه گذاری کرده ام ، به احتمال زیاد سود زیادی به من بر می گردونه

    پاسخ
  2. دیجیتال نوت (DigitalNote) یکی از پر امید ترین سکه های امسال 2018 هست.
    احتمالا بتونه تا 1 $ برسه.
    ارزش واقعی نسبت به قیمت خیلی کمتره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید