معرفی و بررسی اپلیکیشن Memrise

Memrise یک اپلیکیشن یادگیری زبان های خارجی است که یادگیری زبان را با استفاده از گوشی های هوشمند به یک امر بسیار ساده و لذت بخش تبدیل نموده است.  Memrise مانند یک کلاس زبان اختصاصی و جذاب است که شما را به یادگیری و مرور زبان های خارجی اعم از : انگلیسی، فرانسوی، چینی، آلمانی و… تشویق می‌کند. این اپلیکیشن علاوه بر زبان های خارجی به آموزش علوم دیگر مانند تاریخ، جغرافیا، ادبیات و… هم می پردازد. روش آموزش آن به صورت الگوهای فلش کارت است که در ابتدا آموزش داده و سپس سوال پرسیده می‌شود و مطابق پاسخ ها به فرد امتیاز داده می‌شود. هر موضوع شامل دوره های خاصی است.  Memrise  در نسخه های اندروید و ios‌ در دسترس است و کاربران می توانند با دانلود آن نسبت به استفاده اقدام نمایند.

رابط کاربری Memrise

رابط کاربری Memrise  بسیار زیبا و ساده است و با ترکیب رنگی زیبایی که دارد توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و خسته کننده نیست. برای استفاده از Memrise  پس از دانلود و نصب آن باید نسبت به ایجاد حساب کاربری در آن اقدام نمایید. برای ایجاد حساب کاربری از سه روش می توانید اقدام نمایید : ورود از طریق حساب کاربری فیس بوک، ورود از طریق gmail و یا ثبت نام از طریق ایمیل و رمز عبور دلخواه. پس از ایجاد حساب کاربری و ثبت نام، دو لیست برای یادگیری به شما نمایش داده می‌شود که عبارتند از languages که تمام زبان های موجود برای یادگیری را نمایش می دهد و قسمت دیگر other topics است که عناوین دیگر برای یادگیری مانند: هنر، معماری، تاریخ، ادبیات و…  را نمایش می دهد که می توانید با اصطلاحات تخصصی زبان انگلیسی در این عناوین آشنا شوید. در حال حاضر ۹۸ زبان در این اپلیکیشن برای یادگیری وجود دارند.

memrise

شما می توانید به صورت همزمان در حال یادگیری چندین دوره به صورت همزمان باشید. با انتخاب زبان یا عنوان مورد نظر برای آموزش، فرایند یادگیری آغاز می‌شود. در بالای صفحه کلمه نمایش داده می‌شود و پایین آن، توضیحات معنی کلمه نوشته شده است. برخی کلمات تصاویر و تلفظ دارند. پس از آموزش کلمات، به صورت تستی و فلش کارت از آن ها سوال پرسیده می‌شود و با پاسخ به هر سوال امتیاز مربوط به آن ثبت می‌شود. روش پرسش Memrise  بدین صورت است که گاهی تلفظ کلمه‌ای را پخش می‌کند و از شما می‌خواهد از بین ۴ گزینه کلمه مذکور را پیدا کنید، گاهی معنی کلمه را به شما می‌دهد و از شما خود کلمه را می‌خواهد و یا برخی اوقات با فهمیدن کلمه باید از بین گزینه‌های موجود معنی آن را بیابید. تستی هم برای بررسی یادگیری دیکته کلمه وجود دارد که از شما می‌خواهد کلمه را تایپ کنید. اگر به قسمت بالای سمت راست صفحه نگاه کنید، دایره‌ای می‌بینید که در آن یک گل در حال رشد نشان داده می‌شود. هر پاسخ درستی که برای یک کلمه بدهید، باعث رشد بیشتر آن گل می‌شود و زمانی که گل کاملا شکوفا شود، یعنی آن کلمه را یاد گرفته‌اید. بعد از اینکه کلمه‌ای به‌طور کامل یاد گرفته شد، به بخش review منتقل می‌شود و Memrise  هر چند وقت یک بار با پرسیدن سوالاتی از شما آن را برایتان مرور می‌کند و همین باعث تثبیت بیشتر کلمه در ذهن شما می‌شود.

شما می توانید در بخش تنظیمات زمانی را برای مرور کلمات انتخاب کنید که هر روز راس همان زمان Memrise  کلمات را از شما بپرسد و یادآوری کند.

در صفحه ی اصلی چهار سربرگ وجود دارد:

learn

در این قسمت روند آموزش شما و مراحلی که طی کرده اید، نمایش داده  می‌شود.

find

در این قسمت می توانید مبحث و یا زبان آموزشی مورد نظر خود برای یادگیری را بیابید و انتخاب کنید.

pro

در این بخش قابلیت های نسخه ی پیشرفته ی اپلیکیشن از جمله: یادگیری آنلاین، مرور سریع،لغات دشوار و… نمایش داده می‌شود. این نسخه به مدت هفت روز رایگان است اما برای استفاده ی همیشگی باید سالانه ۸۴.۹۹ دلار پرداخت نمایید.

profile

تنظیمات مربوط به حساب کاریتان در این قسمت قرار دارد و می توانید آن ها را تغییر دهید. هم چنین تعداد لغاتی که یادگرفته اید، تعداد لغاتی که باید مرور کنید و امتیازات شما در این قسمت قابل رویت است.

Memrise هم چنین این قابلیت را فراهم کرده است که در آن دوستان خود را دنبال کنید  و امتیازات آن ها را هم مشاهده نمایید.

نقاط قوت Memrise

  • رایگان بودن
  • مرور بسیار لغات
  • رابط کاربری جذاب و زیبا

آیا تاکنون از Memrise  استفاده کرده اید؟ تا چه اندازه در یادگیری شما موثر بوده است؟

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی و بررسی اپلیکیشن Memrise;

دیدگاهتان را بنویسید