معرفی و بررسی بهترین اپلیکیشن های عکاسی برای آیفون x

آیفون x به دلیل دوربین خود محبوبیت بسیاری دارد و یکی از نقاط قوت آن دوربینش است. تا به حال بهترین دوربین گوشی های آیفون متعلق به آیفون x است. ویژگی های منحصر به فرد آن از جمله دیافراگم و OIS  روی لنز تله میزان این محبوبیت را چند برابر کرده است. در  ادامه با ما همراه باشید تا بهترین اپلیکیشن های عکاسی و فیلمبرداری برای گوشی آیفون x را معرفی کنیم.

اپلیکیشن های عکاسی بسیاری در اپ استور وجود دارند اما فقط تعداد کمی از آن ها با آپدیتشان از نمایش آیفون x پشتیبانی می کنند. فرمت HEIF  و ویژگی های خارق العاده بیشتر درباره تنظیمات دوربین های دوگانه در iOS 11 پشتیبانی می شوند.

ما از نظر عکاسی، فیلمبرداری و حتی ویرایش اپلیکیشن ها را بررسی کردیم.

اپلیکیشن های عکاسی آیفون x

FiLMiC Pro

FiLMiC Pro تنها اپلیکیشن در لیست ما است که به صورت کامل روی فیلم برداری تمرکز می کند و به صورت کلی به عنوان بهترین اپلیکیشن در نظر گرفته می شود که با آن می توانید بهترین فیلم ها و عکس های حرفه ای را با گوشی خود بگیرید.

این همه چیزی است که ما از یک اپلیکیشن عکاسی و فیلمبرداری انتظار داریم. تعدادی از قابلیت های محبوب از جمله امکان تنظیم نقاط توقف و متحرک کردن زوم در هنگام عکاسی، تنظیم کردن وایت بالانس به صورت سفارشی و پوشش دهی تحلیل زنده هستند.

نام: FiLMiC Pro
بهترین مورد استفاده : فیلمبرداری حرفه ای با آیفون

دانلود اپلیکیشن FiLMiC Pro از اپ استور

Darkroom

Darkroom در آپدیت ۳٫۲ خود قابلیت های جدیدی را اضافه کرده است. پشتیبانی از گرافیک Metal 2، پشتیبانی از طیف رنگی وسیع تر و رابط کاربری جدید برای آیفون x از جمله قابلیت های جدید آن هستند.

Darkroom بهترین گزینه برای ویرایش تصاویر با جزئیات فراوان است. شما می توانید به سادگی تصاویر خود را برش دهید، فیلترهای مختلف را به آن ها اعمال کنید، با اسلایدراه آن ها را تنظیم کنید، از منحنی ها استفاده کنید و موارد بسیار دیگر.

آپدیت اپلیکیشن برای استفاده از نمایش زیبایی ها، حتی افزودن دکمه ها به هر دو سمت notch.

نام: Darkroom
بهترین مورد استفاده: ویرایش و تنظیم تصاویر

آیفون x

دانلود اپلیکیشن از اپ استور

Halide

Halide اپلیکیشن دیگری است که برای آیفون x آپدیت شده است. رابط کاربری آن به کلی روی داشتن موارد کاربردی و قابل استفاده تمرکز کرده است. ده ها قابلیت عکاسی دستی از جمله پشتیبانی از فرمت تصاویر RAW ، پشتیبانی از عمق، تنظیم نوردهی و موارد دیگر در این اپلیکیشن وجود دارند.

دقیقا مانند FiLMiC Pro که ناحیه فوکوس را هایلایت می کرد، Halide یک پوششی روی صفحه نمایش ارائه می کند که به شما کمک می کند نقاط sharp عکس را پیدا کنید. این یک قابلیت بسیار کارآمد در هنگام عکاسی است مخصوصا هنگامی که از فوکوس دستی استفاده می کنید.

آن ها همچنین مزایای هر میلیمتر از صفحه را در حالت واقعی دارند. گوشه سمت چپ به عنوان یک هیستوگرام زنده از عکس شما و گوشه سمت چپ برای نمایش میزان نوردهی استفاده می شود. انتقال این معیارها به این قسمت بسیار هوشمندانه بوده است.

نام: Halide
بهترین مورد استفاده: عکاسی به صورت دستی

دانلود اپلیکیشن از اپ استور

Hydra

اگر به دنبال عکس های استثنایی با رزولوشن بالا، نور کم یا تصاویر HDR هستید، اپلیکیشن Hydra انتخاب هوشمندانه ای است.

تصاویر HDR با گرفتن یک سری از تصاویر در نوردهی های مختلف و سپس ترکیب آن ها در یک تصویر که نوردهی مناسبی در پشت زمینه و جلوی زمینه داشته باشد، ایجاد می شود. اپلیکیشن Hydra دقیقا این کار را انجام می دهد. یک سری عکس می گیرد و آن ها را در یک تصویر HDR مناسب ترکیب می کند سپس به شما سه گزینه می دهد که می توانید انتخاب کنید: ۱٫ سیاه و سفید، ۲٫ جلوه متوسط ۳٫ جلوه قوی و زیاد.

علاوه بر این، شما می توانید تصاویر lo-light، زوم و hi-res بگیرید. تصاویر hi-res بسیار جالب هستند. این اپلیکیشن بین ۵۰ تا ۶۰ عکس می گیرد سپس آن ها را در یک عکس که می تواند تا ۳۲ مگاپیکسل هم باشد که از رزولوشن تصاویر آیفون به صورت عجیبی بالاتر است و حتی وقتی تصویر را زوم می کنید، تصویر هم چنان با کیفیت است.

نام: Hydra
بهترین مورد استفاده : گرفتن تصاویر عالی HDR  وتصاویر با رزولوشن بالا

دانلود اپلیکیشن در اپ استور

ProCamera

ProCamera اپلیکیشن دیگری برای عکاسی دستی است که رابط کاربری بسیار ساده ای برای استفاده دارد. در مقایسه با Halide، هم چنین عکاسی در زمان فیلمبرداری را هم کنترل می کند. رابط آن در مقایسه با Halide کمی ساده تر است، فقط یک جفت کنترل در هنگام عکاسی دارد اما هم چنان قابلیت هایی موجود در یک منو دارد که بسیار جالب هستند. جنبه های اصلی مانند: فوکوس مستقل، کنترل روی نوردهی و میزان نوردهی به سادگی و مستقیما در دسترس هستند.

نام: ProCamera
بهترین مورد استفاده: عکاسی به صورت دستی

دانلود اپلیکیشن از اپ استور

Focos

احتمالا یکی از جالب ترین و منحصر به فرد ترین اپلیکیشن های موجود در این لیست، Focos است. قابلیت های جالب بسیاری در این اپلیکیشن موجود هستند و همه آن ها از تنظیمات دوربین دوگانه آیفون x استفاده می کنند.

برای آغاز کار شما می توانید یک عکس بگیرید سپس تنظیم کنید که فوکوس روی کدام بخش کار باشد. این مشابه کاری است که دوربین های چند صد دلاری Lytro انجام می دهند.

جدا از تنظیمات فوکوس پس از عکاسی، هم چنین شما می توانید میزان بلور و بوکه را در تصاویر خود تنظیم کنید. برای کاربران حرفه ای، می توانید شکل دیافراگم را در پشت زمینه تغییر دهید.

چیزی که خیلی جالب است این است که شما چگونه می توانید جلوه های مختلفی را به بخش های مختلف عکس خود اعمال کنید. آن ها عکس را می گیرند، یک مدل سه بعدی قطعه ای از آن می سازند و آن را نمایش می دهند.

شما می توانید میزان بوکه پشت و جلوی تصویر را تنظیم کنید. سپس شما می توانید هر تعداد از جلوه های مختلف، فیلترها و یا افکت ها را اعمال کنید.

نام: Focos
بهترین مورد استفاده: تنظیم فوکوس و اعمال افکت ها با استفاده از دوربین های دوگانه

دانلود اپلیکیشن از اپ استور

اپلیکیشن مورد علاقه شما برای عکاسی چیست؟ کدام یک از اپلیکیشن های بالا را استفاده کرده اید؟ نظریات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید