معرفی برترین کیبوردها برای سیستم عامل اندروید

کیبورد ها ابزارهای نوشتاری الکترونیکی هستند که چند سالی است با رونق گرفتن گوشی های هوشمند بازار اپلیکیشن های آنها نیز داغ شده است. در این مقاله به معرفی 4 کیبورد اندرویدی شگفت انگیز می پردازیم.

در سال 2016، گوگل صفحه کلید پیش فرضی به نام «Gboard» طراحی کرد. که مانند دیگر برنامه های کیبورد بسیاری از قابلیت های شگفت انگیز را دارا بود. گوگل پس از طراحی آن ادعا کرد که می تواند یکی از بهترین کیبوردهای اندرویدی باشد و توانایی این را دارد که هرچیزی را که تایپ می کنید را ردیابی کند. اگر می خواهید هیچ یک از اطلاعاتتان به گوگل یا هر شخص ثالثی منتقل نشود می توانید از دیگر کیبوردهای متن باز (open source) استفاده کنید.

نرم‌افزار متن‌ باز (Open Source Software) به نرم‌افزارهایی می‌گویند که افراد می‌توانند در کد منبع آن‌ها تغییر ایجاد کرده و یا اشکالات (باگ ها) احتمالی آن‌ها را رفع کنند. این یک شیوه توسعه نرم‌افزار است که می‌تواند هم برای نرم‌افزارهای آزاد و هم برای نرم‌افزارهای با مالکیت انحصاری و تجاری به کار رود.

در ادامه به معرفی 4 کیبورد اندرویدی متن باز و آزاد می پردازیم.

 

AnySoftKeyboard

اغلب افراد تصور می کنند که انتخاب یک جایگزین متن باز به این معنی است که برخی از بهترین قابلیت ها از نرم افزار انحصاری حذف می شوند.

صفحه کلید AnySoftKeyboard ثابت کرده که این تصور اشتباه است. این صفحه کلید جزء کیبوردهای چند زبانه اندرویدی است که بیش از 30 زبان را پشتیبانی می کند. تمام انتظاراتی که از یک صفحه کلید مدرن دارید این کیبورد می تواند برآورده کند. همچنین دارای لغت نامه اختصاصی است و از ورودی صوتی پشتیبانی می کند. این صفحه کلید دارای تم های متنوع است و امکان تغییر طرح بندی برای شما فراهم است.

گفتنی است برخلاف کیبورد Gboard هیچ نیازی به دسترسی اینترنت وجود ندارد و اطلاعات شما بر روی دستگاه امن خواهد بود. از دیگر قابلیت های این صفحه کلید شگفت انگیز می توان به بستن صفحه کلید با کشیدن به سمت پایین، دقت بالا صفحه کلید بدلیل توجه به املای صحیح جملات، دقت در تایپ جملات نوشتاری و یاد آوری در نوشتن کلمات پر تکرار و قابلیت های چند لمسی مانند SHIFT کردن و اضافه کردن کاراکتر های جدید اشاره کرد.

دانلود از گوگل پلی

 

Hacker’s Keyboard

در این چند سال اخیر شاهد عرضه گوشی های هوشمند فوق العاده منحصر به فردی بوده ایم که از امکانات بسیار پیشرفته ای برخوردار بوده اند.  Hacker’s Keyboard صفحه کلیدی قدرتمند است که مشابه  طرح کیبورد کامپیوتر برای دستگاه های اندرویدی است که با طرح های چندزبانه تکمیل شده حتی از زبان صفحه کلید AnySoftKeyboard پشتیبانی می کند.

Hacker’s Keyboard بر اساس کیبورد « AOSP » از Gingerbread است. نمی توان گفت جز  جدیدترین کیبوردهاست زیرا به ندرت به روز رسانی می شود.  از دیگر قابلیت های این کیبورد  می توان به پشتیبانی از قابلیت مولتی تاچ، دارای کلیدهای فعال Tab/Ctrl/Esc و دارای کلیدهای مکان نما اشاره کرد.

دانلود از گوگل پلی

 

BeHe Keyboard

هدف این صفحه کلید این است که کیبورد دسکتاپ را برای دستگاه های اندوریدی شما بیاورد. این کیبورد اندرویدی همانند صفحه کلید Hacker’s Keyboard از طرح QWERTY پشتیبانی می کند. با این تفاوت که دارای دو ویژگی یعنی کلیدهای جهت دار و برنامه نویسی است. طرح برنامه نویسی که به کلیدهای این کیبورد اضافه شده است می تواند کاراکترهای رایجی که برای کدنویسی نیاز دارید در اختیارتان بگذارد.

BeHe Keyboard یک کیبورد اندرویدی پیشرفته است که دارای تم های مختلف است از جمله تم تیره که برای راحتی چشم هنگام کار با کیبورد می توانید از آن استفاده کنید.

دانلود از گوگل پلی

 

CompassKeyboard

این کیبورد اندرویدی رویکرد متفاوتی از صفحه نمایش کیبورد را به نمایش می گذارد. در واقع به جای چندین صفحه برای انواع کلیدها، هر کلید در یک طرح مجزا دردسترس خواهد بود. با ضربه زدن یا حرکت دادن هر یک از طرح ها کاراکتر مورد نظر خود را تایپ کنید. برای مثال با کشیدن انگشت روی طرح از سمت چپ بالا به دکمه سمت راست کیبورد طرح ها را بین لاتین، یونانی و سیریلیک تغییر دهید.

سایز کلی این برنامه 242 کیلوبایت و برای ذخیره سازی در فضای داخلی مناسب است. در حال حاضر نسخه 1.5 این برنامه در لیست محصولات گوگل پلی است و آخرین به روز رسانی آن در سال 2013 بوده.

دانلود از گوگل پلی

دیدگاهتان را بنویسید