مسائل و مشکلات رایج آیفون ۱۱ و چگونگی برطرف کردن آن ها

عرضه یک گوشی هوشمند جدید، اعم از خود دستگاه یا عرضه با سیستم عامل جدید کار ساده ای نیست و همواره مشکلاتی در این مسیر وجود دارد.  iOS 13 اپل هم در این زمینه با مشکلات بسیاری همراه بوده است که چندین بار آن ها را رفع اشکال کرده و در یک ماه گذشته به روز رسانی هایی را انجام داده است. دارندگان آیفون ۱۱ ، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max که به تازگی عرضه شده‌اند ، مشکلات بسیاری را در همین مدت عرضه آن ها گزارش کرده اند. خوشبختانه ، هیچ یک از این موارد به سطح عمده نمی رسد ، اما برخی از آنها باعث ایجاد نگرانی و اضطراب می شوند.

سخت افزار و نرم افزار جدیدی که تقریباً همزمان منتشر شدند ، امکان رمزگشایی این مشکل را سخت تر می کنند. مسائل و مشکلات بسیاری در مورد iOS 13 گزارش شده است ، به گونه ای که اپل مجموعه ای از به روزرسانی ها را برای پاسخ به آنها منتشر کرده است. در ادامه چند مشکل اولیه آیفون ۱۱ که تاکنون در هر سه نسخه از تلفن جدید مشاهده و گزارش شده اند و چند نکته در مورد چگونگی رفع آن ها را شرح داده ایم.

شارژ بی سیم در آیفون ۱۱

مشکلات مربوط به شارژ بی سیم ناکارآمد تقریباً زیاد است. برخی با شارژرهای بی سیم Qi گزارش می دهند که بعد از قرار دادن برخی مدل های آیفون ۱۱ ، آیفون ۱۱ پرو  ، ممکن است آیفون آن را به عنوان شارژر تشخیص دهد اما در واقع شارژ نمی شود و حتی ممکن است داغ شود. در یکی از موضوعات بحث در مورد اپل این است که: “Pro Max   با دو شارژر مختلف به صورت بی سیم شارژ نمی شود. این در حالی است که هر دو شارژر با XS Max قدیمی خوب کار می کنند. غیرفعال کردن Optimized Battery Charging هم هیچ تاثیری در رفع این مشکل نداشت و فقط با استفاده از کابل می توان آن را شارژ کرد.

برخی از دارندگان آیفون ۱۱ اذعان داشته اند که این اشکال ابتدا پس از نصب نسخه های مختلف iOS 13 ظاهر می شود ، که ممکن است اشکال از نرم افزار باشد.

راه حل های موجود

این مشکل شامل خطای کاربر نمی شود ، بنابراین شما می توانید کارهای زیادی را برای جلوگیری از رخداد آن انجام دهید. می توانید شارژ گوشی خود را با اتصال سیمی ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل آیفون خود را با نسخه های تازه منتشرشده به روز کنید ، زیرا اپل همچنان برای رفع مشکلات مختلف اصلاخیه های مختلف را ادامه می دهد. در همین حال ، اپل power-off reset/restart (خاموش و روشن کرد/ ری استارت) را پیشنهاد می کند ، که این راهکار مشکل را برای برخی از افراد حل کرده است.

  • دکمه افزایش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  • دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید.
  • دکمه power را فشار داده و تا زمانی که لوگو اپل ظاهر شود نگه دارید.

مشکل فعال سازی

مسائل مربوط به فعال سازی معمولاً بدون در نظر گرفتن مدل ، زمانی که برای اولین بار یک گوشی جدید را فعال می کنید رخ می دهند و آیفون ۱۱  ثابت کرده است که از این قضیه مستثنی نیست.

اگر در فعال کردن آیفون ۱۱ جدید خود با مشکل مواجه شده اید ، ابتدا با بررسی  Apple’s System Status ، مطمئن شوید که همه سیستم ها در حال کار هستند. اگر چیزی رویی رنگ سبز(حالت فعال) نیست ، صبر کنید تا تمام سیستم ها تمام شوند و دوباره امتحان کنید. اگر گزینه ای سبز رنگ است و هنوز هم اجرایی نیست ، حتماً مطمئن شوید که داخل گوشی شما سیم کارت وجود داشته باشد.. اگر می توانید سیم کارت را از تلفن قدیمی خود به تلفن جدید خود انتقال دهید ، ابتدا آن را امتحان کنید. اگر پیام خطای “no SIM ” یا “Invalid SIM” دریافت کرده اید ، اپل مراحل زیر را پیشنهاد می کند.

  • اطمینان حاصل کنید که برنامه wireless شما اجرایی شده است.
  • گوشی خود را به آخرین نسخه iOS به روز کنید و مجدداً راه اندازی کنید.
  • به Settings > General > About بروید. اگر به روزرسانی ای در دسترس باشد ، اعلانی را برای انتخاب OK یا به روزرسانی و سپس به روزرسانی مشاهده خواهید کرد.
  • سیم کارت خود را از جای آن جدا کرده و مجدداً درون سینی آن قرار دهید. جای سیم کارت باید با اطمینان بسته شود. فقط از سینی که همراه تلفن فعلی شماست استفاده کنید زیرا ممکن است دیگران مناسب نباشند.
  • یک سیم کارت دیگر را امتحان کنید. در صورت لزوم سیم کارت فعلی خود را با یک سیم کارت جدید جایگزین کنید.

مشکلات مربوط به صدا در آیفون ۱۱

اگر متوجه شدید که در مورد هر جنبه از عملکرد صوتی مشکل وجود دارد ، راهکارهای مختلفی وجود دارند که می توانید آن ها را امتحان کنید.

راه کارهای موجود

  •  سیم کارت خود را از گوشیخود بیرون آورده و سپس آن را مجددا جایگذاری کنید تا مشکل جای ضعیف سیم کارت برطرف شود.
  • بلوتوث را خاموش کنید تا کیفیت صدا را با یا بدون آن مقایسه کنید. اگر با خاموش کردن بلوتوث کیفیت صدا بهبود بیابد ، آن را در هنگام تماس های خود غیرفعال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که میکروفون تمیز ، شفاف و بدون مانع است.
  • اگر مراحل فوق باعث بهبود صدا نمی شود ، با راه اندازی مجدد آن ، حافظه نهان تلفن خود را پاک کنید.
  • factory reset انجام دهید (Settings > General > Reset). فقط قبل از انجام این کار ، ابتدا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

داغ شدن بیش از حد

گزارش های متعددی از دستگاه های مختلف آیفون ۱۱ وجود دارد که بیش از حد گرم شده و باعث ناراحتی می شوند و افراد از تأثیر ماندگاری باتری در گوشی جدید خود ابراز نگرانی می کنند.

راه کارهای موجود

در اینجا چند نکته کلی برای خنک کردن آیفون داغ آورده شده است. اگر احساس می کنید تلفن همیشه خیلی سریع خیلی داغ می شود ، آن را به نزدیکترین فروشگاه Apple ببرید یا با پشتیبانی از فناوری تماس بگیرید.

  • قاب آن را بردارید.
  • گوشی خود را در اتومبیل رها نکنید یا بجایی نگذارید که رای مدت طولانی در هوای گرم قرار بگیرید.
  • بازی ها ، به ویژه بازی های AR ، می توانند باعث گرم شدن دستگاه شوند.
  • با قرار دادن تلفن در حالت هواپیما برای مدتی سکوت رادیویی را حفظ کنید. در مرکز کنترل ، روی آیکون هواپیما ضربه بزنید تا تمام سیگنال های GPS ، Bluetooth ، Wi-Fi و تلفن همراه را خاموش کنید. یا خدمات موقعیت مکانی ، GPS یا بلوتوث را به صورت جداگانه غیرفعال کنید ،
  • هر چیزی را که در آن لحظه به آن نیاز ندارید ، غیرفعال کنید.
  • صبر کنید تا دستگاه شارژ شود زیرا این امر هم چنین باعث گرم شدن تلفن شما می شود.
  • آیفون را خاموش کنید.

مشکلات اتصال بلوتوث

کاربران مختلف آیفون ۱۱ مشکلات مربوط به اتصالات جانبی خود را از طریق بلوتوث گزارش می دهند. مشکلات شامل اتصال ، اتصال در اتومبیل و نگه داشتن اتصال پس از اتصال اولیه است. “آیفون ۱۱ جدید در iOS 13 دارای مشکلات اتصال بلوتوث است. … مشکل وصل شدن دارد. مشکل نگه داشتن اتصال وجود دارد. … من هم چنین در ماشین خودم مشکل اتصال بلوتوث دارم. هنگامی که آن را برای ۵ دقیقه یا بیشتر متصل می کنید، به طور خودکار قطع و وصل مجدد می شود. این موضوع واقعاً آزار دهنده است من قبلاً با iPhone 6 Plus خود مشکلی نداشتم. … فقط در iOS 13.1 با به روز شدن این مشکل به وجود آمده است .

راهکارهای موجود

اپل راهکارهای مختلفی را ارائه می دهد که می توانید قبل از تماس با پشتیبانی فناوری امتحان کنید. حتما مطمئن شوید که iOS خود را به آخرین نسخه منتشر شده به روز کرده باشید.

  • در دستگاه خود ، به Settings > Bluetooth بروید و مطمئن شوید که بلوتوث روشن است. اگر غیرفعال است و نمی توانید آن را فعال کنید ، دستگاه iOS خود را مجدداً راه اندازی کنید. سپس دوباره سعی کنید آن را وصل کنید.
  • مطمئن شوید که لوازم جانبی بلوتوث و دستگاه شما نزدیک هستند.
  • لوازم جانبی Bluetooth خود را خاموش و روشن کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که لوازم جانبی بلوتوث شما روشن و کاملاً شارژ شده یا به برق متصل شده است. اگر لوازم جانبی شما از باتری استفاده می کند ، سعی کنید آنها را با وسایل تازه جایگزین کنید. اگر قبلاً قادر به اتصال بودید ، لوازم جانبی را جدا کرده و مجدداً در حالت discovery قرار دهید ، دوباره سعی کنید جفت و متصل کنید.
  • اگر می توانید لوازم جانبی خود را با دستگاه های دیگر اما نه دستگاه iOS خود جفت کنید ، لوازم جانبی را از سایر دستگاه ها جدا نکنید و دوباره امتحان کنید.
  • اگر هیچ یک از مراحل بالا کار نکرد ، با پشتیبانی فناوری اپل تماس بگیرید.

 

 

 

4 دیدگاه دربارهٔ «مسائل و مشکلات رایج آیفون ۱۱ و چگونگی برطرف کردن آن ها;

  1. سلام من ایفون ۱۱ دارم و وقتی پابجی بازی میکنم گوشی گرم میشه نور گوشی کم میشه اتو برایتنس هم خاموشه

    پاسخ
  2. سلام من ۱۱ پرومکس دارم ولی احساس می‌کنم دوربینش ی مقدار حالت برفکی داره مخصوصا در حالت فیلمبرداری . مشکل سخت افزاری ؟

    پاسخ
    • به آخرین نسخه iOS بروز کنید. اگر اشتباه نکنم جایی خونده بودم که بسیاری از کاربران مشکلی با دوربین دارند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید