آیفون های جدید اپل با همان شارژر 5 وات ولی بدون دانگل هدفون عرضه می شوند

دو سال پیش اپل آیفون 7 را معرفی کرد؛ این گوشی با تصمیمی بحث برانگیز به عنوان اولین گوشی هوشمند اپل بدون جک 3.5 میلی متری هدفون وارد بازار شد. امروز، اپل اذعان دارد که وقت آن رسیده است که مشتریان به طور کلی با اتصال 3.5 میلی متری خداحافظی کنند.

همانطور که The Verge گزارش داده است، دانگل لایتنینگ که کاربران را قادر می ساخت تا هدفون‌های سیمی را به آیفون متصل کنند، دیگر در جعبه‌های تلفن همراه این شرکت موجود نیست. شما هنوز هم می توانید آن را با قیمت 9 دلار از فروشگاه‌های معتبر اپل خریداری کنید و این قیمت از همتای تازه وارد گوگل نیز کمتر است؛ ولی اگر می خواهید از هدفون با اتصال 3.5 میلی متری استفاده کنید، باید این هزینه اضافی را پرداخت کنید.

شنیدن چنین خبری برای آیفون های سال 2018 اپل شگفت انگیز نیست، زیرا این روند از زمان رهاکردن پورت 3.5 میلی متری هدفون در آیفون 7 آغاز شده بود. پس از آن مشخص شد این شرکت فشار را به سوی دستگاه‌های بلوتوث و یا کسانی که از مبدل لایتینیگ استفاده می کنند وارد کرده است، و این فقط گامی از استراتژی بوده است. این تغییر نه تنها در آیفون هایی که امروز معرفی شدند تاثیر می گذارد بلکه مدل‌های جدید آیفون 8 هم دیگر از آداپتور در جعبه خود بهره مند نخواهند شد.

با این وجود، عجیب است که اپل در دستگاه‌های گران قیمت خود هم از شارژر 5 واتی استفاده کرده است. شارژ سریع در طول چند سال گذشته به شکل قابل توجهی رشد کرده است و اپل نیز در سال گذشته آن را پشتیبانی کرد. به نظر می رسد کمی متناقض است که این شرکت فناوری‌های جدید را برای مناطق خاصی عرضه می‌کند درحالی که دیگر افراد مجبور هستند برای برخی ویژگی‌ها که برای هر پرچمداری امری عادی هستند پول بیشتری پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید