لیستی از نرم افزار های ضروری ویندوز در سال 2018

نرم افزار های بسیاری برای ویندوز وجود دارند، در این متن ما لیستی از نرم افزارهایی که باید روی دسکتاپ و یا لپ تاپ خود نصب کنید آورده‌ایم. ما نرم افزارهای ضروری را در چهار جنبه دسته بندی کرده‌ایم: بهره وری و مفید بودن؛ اینترنت و ارتباطات؛ موسیقی، تصاویر و فیلم‌ها ؛ برنامه‌های عمومی و کمکی.

بهره وری و مفید بودن

WOX(رایگان)

wox

ویندوز ۱۰ قابلیت جستجویی با عنوان کورتانا(Cortana)را با خود به همراه داشت که با انتخاب دکمه‌ی ویندوز روی کیبورد و نوشتن نام نرم افزار، فایل و یا هرچیز دیگری که به دنبال آن می‌گردید و یا می‌خواهید درباره‌ی آن بیشتر یاد بگیرید؛ می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ما فکر می‌کنیم که نرم افزار اپن سورس Wox، یک گزینه‌ی خوب است؛ زیرا یک نرم افزار سریع برای یافتن فایل‌ها و پوشه‌های پراکنده روی سیستم شما است. نکته‌ی مهم تر این است که با ضربه زدن روی تنها چند کلید روی کیبورد امکان جستجوی سریع در وب  را هم برای شما فراهم می‌کند؛ چه بخواهید که یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید و یا از پیشوندهای سفارشی خود برای بارگذاری در یک موتور جستجوی دیگر استفاده کنید. Wox  هم چنین از افزونه‌های third-party‌هم پشتیبانی می‌کند،‌بنابراین شما می‌توانید هر کاری را از دریافت آدرس آی پی جاری خود تا جستجو در یوتیوب و Twitch و کنترل لیست پخش Spotify  خود، انجام دهید.

OneNote (رایگان)

از زمانی که استفاده رایگان از نرم افزار مورد علاقه‌ی پیشین ما(Evernote) کمی سخت شد و ارزان ترین ویژگی‌های آن هزینه‌ای بالغ بر ماهانه ۸ دلار دارند، فکر می کنیم که OneNote در حال حاضر بهترین گزینه برای استفاده است؛ به دلیل اینکه کاملا رایگان است و هم چنین نسخه‌ی اندروید و iOS آن هم در دسترس است و شما می‌توانید یادداشت‌های خود را روی چند دستگاه همگام سازی کنید و علاوه بر این به صورت پیش فرض هم روی ویندوز ۱۰ نصب است. اگر یک تبلت ویندوزی پیشرفته هم داشته باشید می‌توانید با یک قلم و یا با انگشت یادداشت‌های خود را روی آن نوشته و یا بکشید.

توصیه می‌کنیم افزونه‌ی OneNote Web Clipper را برای مرورگر کروم  یا فایرفاکس داشته باشید زیرا به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید صفحات وب جالبی که بازدید کرده اید را ذخیره نمایید. هم چنین با نصب  Office Lens برای اندروید یا iOS می‌توانید تصاویر، اسناد و موارد دیگری که اسکن کرده اید را مسقیما به OneNote بفرستید.

PhraseExpress (رایگان)

 

توسعه ی متن یکی از بزرگ ترین پیشرفت هایی است که می‌توانید در رابطه با بهره وری انجام دهید. به هر نوع تایپ خسته کننده ای که در طول روز انجام می‌دهید فکر کنید: نوشتن آدرس ها، پاسخ ایمیل‌ها، بیت‌های کد و هرچبز دیگر؛ تصور کنید که قادر هستید همه‌ی این‌ها را با زدن تنها چند کلید تایپ کنید. با این کار می‌توانید در زمان تایپ ساعت‌ها صرفه جویی کنید. نرم افزار PhraseExpress یک نرم افزار جدید در زمینه‌ی توسعه‌ی متن است.

به عنوان یک نمونه‌ی جدید، بدون حاشیه و متن باز هم چنین می‌توانید Beeftext  را امتحان کنید. تعدادی از دیگر علاقه مندان توسعه ی متن نیز Breevy را قبول دارند زیرا می‌توان به وسیله‌ی آن نرم افزارها را با میانبرهای متنی کوچک باز کرد. اما اولویت استفاده‌ی ما با PhraseExpress  است.

Todoist یا Microsoft To-Do (رایگان)

نبرد قدیمی هم چنان ادامه دارد. Todoist یکی از انتخاب های اصلی ما برای مدیریت وظایف است و فعالیت های اصلی آن کاملا رایگان هستند(برای فعالیت های اضافی مانند یادآوری های خودکار، پشتیبان گیری برای وظایف، برچسب‌های سفارشی و راهی برای بررسی همه‌ی وظایف خود برای یک پروژه، به صورت سالیانه ۲۹ دلار باید  بپردازید).Todoist  هم چنین به صورت قابل توجهی چند زیر ساختی است به این معنا که شما می‌توانید همه ی وظایفی که با کروم، فایرفاکس، مک، iOS، اندروید، ساعت‌های هوشمند اپل و اندروید، Gmail و Outlook اضافه کرده اید را با این نرم افزار استخراج کنید. اکنون به صورت رسمی دیگر دلیلی برای انجام ندادن وظایف خود ندارید.

Microsoft To-Do توسط تیم توسعه دهنده‌ی Wunderlist ایجاد شده است. شما به وسیله‌ی آن می‌توانید وظایف را دنبال کنید، یادآورها را فعال کنید و لیست وظایف خود را با رنگ های مختلف کد دهی کنید. شما حتی می‌توانید سرویس کوچک “یادآور هوشمند” را دریافت کنید،”روز من” می تواند با ژیشنهادهای مفید شما را به انجام وظایفی که ممکن است زودتر بخواهید انجام دهید، تشویق نماید.ما هم چنان در حال حاضر Todoist  را ترجیح می‌دهیم به دلیل اینکه نسبت به Microsoft To-Do روی دستگاه ها و مرورگرهای بیشتری کار می‌کند.

اگر شما وسوسه شدید که Wunderlist را بررسی کنید، خیلی به آن وابسته نشوید. همهنگونه که مایکروسافت در یک پست بلاگ در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد:”ما مطمئن هستیم که بهترین موارد Wunderlist  را در Microsoft To-Do آورده ایم، پس Wunderlist را کنار می گذاریم.”. هیچ تضمینی برای اینکه شما قادر باشید با کنار گذاشته شدن Wunderlist،تنظیمات و وظایف خود را به نرم افزار دیگری بفرستید(مانند Microsoft To-Do).

Office Online یا LibreOffice (رایگان)

liber

اگر نمی‌خواهید به مایکروسافت بابت Office 365 مبلغی بپردازید، Office Online همواره یک روش رایگان برای مشاهده و ساختن فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت است.(مانند همیشه اگر بخواهید یک نرم افزار تهیه‌ی سند، صفحه و ارائه ی کامل و جامع رایگان داشته باشید، باید Google’s office suite را امتحان کنید).

اگر نیاز به روش رایگان و آفلاین دارید، LibreOffice را در نظر داشته باشید. برای موارد پایه و اساسی یک گزینه‌ی خوب است. اما اگر بین نرم افزارهای مایکروسافت و LibreOffice شک داشتید، زمانی که بین دو بستر جابه جا می شوید، LibreOffice می‌تواند یک مقدار پیچیده باشد.

Sumatra PDF (رایگان)

یافتن یک بازکننده‌ی PDF که زشت به نظر نرسد می‌تواند یم چالش باشد، اماSumatra PDF تاکنون بهترین بوده است. این نرم افزار فقط برای خواندن است و قابلیت ویرایش ندارد اما بهتر از مایکروسافت است که همه ی فایل های PDF را در مرورگر Edge باز می‌کند. ما طرفدار رابط واضح و زیبا و سریع Sumatra PDFهستیم علاوه بر این این نرم افزار دارای یک نسخه‌ی قابل حمل است برای مواقعی که بخواهید بدون نصب نرم افزار جدید یک نگاه سریع به فایل PDF بیاندازید.

اینترنت و ارتباطات

Google Chrome یاFirefox Quantum (رایگان)

فایرفاکس همواره بعد از گوگل کروم قرار دارد و هنوز هم روند به همین صورت است. موزیلا با انتشار فایرفاکس کوانتوم در نوامبر۲۰۱۷ پیشرفت های قابل توجهی را در فایرفاکس به وجود آورد و دو مرورگر کروم و فایرفاکس از نظر کارایی و قابلیت استفاده بیشتر از همیشه به هم نزدیک شدند. بنابراین نمی‌توان گفت که یکی از دیگری بهتر است و این یک دیدگاه کاملا شخصی است. از کدام رابط کاربری لذت می‌برید؟ کدام مرورگر افزونه‌ای که شما بیشتر استفاده می کنید را دارد؟ کدام یک منابع اجرایی کمتری را هنگامی که ۳۰ تب به صورت یکجا باز هستند، مصرف می‌کنند؟

هنگامی که می‌خواهید تعداد زیادی تب را با هم باز کنید، به نظر می‌رسد سرعت آن کند می‌شود، اما از نظر قدرت CPU کمتر و حافظه از سایر مرورگرها بهتر است.اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، احتمالا هر دو مرورگر را روی سیستم خود نصب داشته باشید یا به این دلیل که گاهی نیاز دارید بین آن‌ها جابجا شوید و یا اینکه گاهی دوست دارید قبل ازز اینکه تصمیم نهایی را برای استفاده از مرورگر بگیرید، چند ماه هردوی آن‌ها را امتحان کنید.

Opera هم یک رقیب خوب برای کروم و فایرفاکس است که پرسرعت، با VPN ای که در آن تعبیه شده و با مجتمع کردن پیام رسان های واتس اپ، فیس بوک و تلگرام به صورت مستقیم در ساید بار دسترسی آسان آن قرار دارد، می‌باشد. اگر شما طرفدار چت کردن زیاد باشید این گزینه برای شما مناسب تر است.

Caprine یا Franz (رایگان)

امروزه شما می‌خواهید نرم‌افزاری مانند Pidgin را برای صحبت با دوستانتان در پیام رسان های اینترنتی استفاده کنید و هم چنین احتمالا از پیام رسان هایی استفاده می کنید که هر دو نسخه‌ی ویندوز و موبایل آنها موجود است؛ مانند واتس اپ، Google Hangouts و….

اگر شما فقط از فیس بوک استفاده می‌کنید، Caprine را که یک نرم افزار ساده و قدرتمند است و به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از مرورگر وب، پیام ها را ارسال و یا دریافت کنید. برای محاوره‌ی کمی قدرتمندتر، Franz را بررسی کنید که به شما اجازه ی چت و بسیاری سرویس های دیگر را می دهد. هم چنین می‌توانید از آن برای بررسی پیام رسان های Slack, WeChat, Skype, Telegramو HipChat استفاده کنید.

Skype (رایگان)

سرویس های بسیاری وجود دارند که می توانید از آن ها برای تماس تصویری با دوستان و همکاران خود استفاده کنید از جمله: WhatsApp, Google Hangouts, Houseparty و حتی پیام رسان Facebook. گوشی هوشمند شما هم بدون شک یک سرویس تماس تصویری به صورت پیش فرض دارد.

مایکروسافت اخیرا اسکایپ را برای کاربر پسندتر بودن و حتی قابلیت های بیشتر، آپدیت کرده است. اسکایپ همه‌ی قابلیت‌های زیر را دارد: اشتراک فایل، تماس تصویری تک به تک و گروهی، پیام رسانی متنی و آنی، اشتراک صفحه، ترجمه و پیام رسانی صوتی. تنها نکته ی منفی آن این است که قابلیت همگام سازی با فیس بوک و وارد کردن مخاطبین موجود را ندارد.

eM Client یا Mailbird (رایگان)

البته که شما می توانید از نرم افزار ایمیل مایکروسافت استفاده کنید که در ویندوز ده به صورت ئیش فرض وجود دارد & اما رابط کاربری آن هنوز یک مقدار سنگین است& مخصوصا اگر بیشتر عادت به طراحی bare-bones یک نرم افزار مثل Thunderbird موزیلا یا  Outlook داشته باشید. نرم افزار ایمیل eM Client یک مقدار ساده تر به نظر می رسد اما مجموعه ای از تعداد زیادی ویژگی است که به صورت رایگان ارائه می‌کند. شما می توانید تم آن را سفارشی سازی کنید، اطلاعات مفهومی بیشتری را درباره‌ی یک ارتباط ایمیلی با نوار ساید بار دسترسی آسان(شامل فایل هایی که تعویض کرده اید یا رخدادهای جدیدی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید)، ایمیل ها را در زمان مشخصی ارسال کنید و با همین نرم افزار ایمیل هایی که به زبان خارجی نوشته شده اند را ترجمه کنید.

Mailbird  یک گزینه‌ی خوب است. از آنجا که ویژگی های سبک تری را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌دهد و یک راه ساده تری را برای افزودن سه حساب کاربری ایمیل ارزشمند به یک حساب  است و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. رابط کاربری آن از دید مشتریان eM کمی ساده تر است اما نه در حد نرم افزار ایمیل ویندوز.

Microsoft News یاFlipboard (رایگان)

اگر اخبار قدیمی را دنبال می‌کنید، احتمالا یک نرم افزار RSS  مانند Nextgen Reader را ترجیح می‌دهید. اما اگر می خواهید با یک سبک دیگر با اخبار و رویدادهای روز همگام باشید،نرم افزار Microsoft’s News انتخاب بسیار خوبی است؛ یک نرم افزار رایگان که خلاصه‌ی بسیار زیبایی را از اخباری که نسبت به موضوعات آن ها اظهار علاقه مندی نمده اید را در اختیار شما می گذارد. هم چنین شما می توانید منابع مورد علاقه ی خود را برای خواندن انتخاب کنید.

Flipboard قدیمی حتی روش گرافیکی تری را برای نمایش اتفاقاتی که در دنیا رخ می داد را با تمرکز بر مجله ای مانند design  که تصاویر بزرگتر و متن کمتری را در هر صفحه ارائه می‌دهد. این برای مطالعه‌ی لذت بخش عالی است مخصوصا اگر برای یافتن مباحث مورد علاقه  یک نگاه کلی به عناوین بیندازید. این نرم افزار برای دریافت یک حس سریع از هر مطلبی که اکنون مایل به دریافت اطلاعات درباره‌ی آن هستید، می باشد.

Discord (رایگان)

اگر شما فرد علاقه مند به بازی(gamer) هستید و این نرم افزار را نصب نکرده اید، به خودتان آسیب زده اید. Discord یک نرم افزار برای ساخت جلسه ی ملاقات مجازی برای چت و گفتگو با دوستان است. چت صوتی تعبیه شده به صورت عجیبی برنامه ریزی ملاقات بعد، میزبانی یک رخداد آنلاین و یا صحبت کردن به صورت واقعی با مردمی که سال ها با آن ها به صورت متنی صحبت می کردید را تسهیل می‌کند.

موسیقی، تصاویرو فیلم

VLC (رایگان)

بهترین دلیل برای نصب VLC  روی ویندوز این است که این نرم افزار،هزاران بار بهتر از Windows Media Player عمل می‌کند. هر فایلی را که به آن بدهید به زیبایی پخش می‌کند. به عبارت دیگر اگر می خواهید یک فیلم با کیفیت بالا را روی لپ تاپ نیمه حرفه ای ببینید، به عنوان مثال VLC  می تواند این امکان را به بهترین شکل ممکن برای شما فراهم کند.

Adobe Bridge CC, digiKam, و Google Backup and Sync (رایگان)

البته که شما می توانید تصاویرتان را به صورت دستی با برنامه‌ی پوشه‌ی هوشمند دسته بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که در صدر هر عکسی که می گیرید هستید. این موارد به کار زیاد احتیاج دارد بنابراین توصیه می کنیم در عوض از نرم افزار رایگان Adobe Bridge CC استفاده کنید. این نرم افزار یک ویرایشگر عکس حرفه‌ای نیست اما یک نظم دهنده ی تصاویر بسیار عالی است. تصاویر خود را با برچسب ها، رتبه بندی، کلمات کلیدی، ابعاد، تاریخ تهیه و… دسته بندی کنید. اگر نرم افزاری را می خواهید که ویژگی های بیشتری داشته باشد، نرم افزار متن باز digiKam  ارزشمند تر است. ما مخصوصا دوست داریم تصاویرمان را به راحتی از کتابخانه ی آفلاین به سرویس های دیجیتال مانند سامسونگ یا فیس بوک انتقال دهیم، زیرا همیشه همه ی عکس ها را روی دوربین یا هارد نگه داری نمی کنیم.

نرم افزار پشتیبان گیری Google Backup and Sync را حتما بررسی کنید. این نرم افزار برای سازماندهی و مرتب کردن تصاویر نیست بلکه یک روش بسیار خوب برای دریافت تصاویری است که در Google Photos آپلود کرده اید. هم چنین بسیار مفید و کاربردی است و به صورت رایگان از تصاویر شما بک آپ(پشتیبان) تهیه می‌کند. اگر کیفیت تصاویر شما بالاتر از ۱۶ مگاپیکسل و یا فیلم برداری شما 4K است احتمالا باید مبلغی را به گوگل برای فضای ذخیره سازی بیشتر و به منظور عدم فشرده سازی تصاویر بپردازید. هم چنین در صورتی که بخواهید یک مجموعه ی آنلاین بسازید که با دوستانتان به اشتراک بگذارید،  می توانید از Google Photos برای کمی سازمان دهی به کتابخانه استفاده کنید.

Adobe PhotoShop Express, Paint.NET, or Gimp (رایگان)

اگر می خواهید فقط یک ویرایش ساده انجام دهید مانند چرخاندن، تغییر جهیت و یا تغییر رنگ عکس؛ و پارامترهایی را هم تنظیم کنید مانند: کنتراست، تنظیم نور و سفیدی، استفاده از Adobe PhotoShop Express کار اشتباهی است. با این نرم افزار می توانید تصاویر RAW  را ویرایش کنید، بسیاری از مسائل را حل کنید و فیلترهای بسیاری را روی عکس های خود استفاده کنید. این نرم افزار یک ابزار عالی برای مواقعی است که به چیزی فراتر از ابزار ویرایش ویندوز احتیاج داشته باشید.

کاربران پیشرفته تر که عملکردی مشابه فتوشاپ که رایگان باشد را نیاز دارند، باید Paint.NET و Gimp را بررسی کنند که کنترل بیشتری را روی عکس ها فراهم می کنند.این دو نرم افزار مانند قبل خیلی قدرتمند به عملکرد خود ادامه می دهند و هم چنان هم باقی هستند و به روز رسانی می شوند.

HandBrake (رایگان)

اگر شما علاقه مند به ویرایش و تبدیل فیلم ها به جای (یا در کنار) تصاویر هستید، HandBrake  باید در صدر لیست شما باشد. این ابزار تبدیل فیلم رایگان هنگامی که با نرم افزار دیگری مانندMakeMKV جفت شود، امکان ساختن فیلم های بسیار جالبی را برای شما فراهم می‌کند. از آنجا که تنظیمات بسیاری دارد می توانید از راهنکای کار با این نرم افزار استفاده کنید.

تعداد زیادی از فیلم هایی که میخواهید تبدیل کنید را دسته بندی کنید و اجازه دهید که HandBrake  تا صبح اجرا شود و صبح هنگامی که از خواب برخیزید با فیلم های جدید خود روبرو می شوید  و در صورتی که بخواهید کار اضافه تری انجام دهید نرم افزار را طوری تنظیم کنید  که پس از پایان کارش به صورت خودکار کامپیوتر شما را خاموش کند.

(Spotify ($10 و (Amazon Music Unlimited ($8–10

Spotify که برای ویندوز نرم افزار دارد، یک سرویس جریانی بسیار خوب است. اگر به موسیقی علاقه مند باشید و یا دوستانی داشته باشید که اینگونه باشند، حتما با نرم افزار Spotify آشنایی دارید و نیازی نیست که آن را معرفی کنیم.  کار با Spotify  کمی ساده تر از سرویس های دیگر مانند Apple Music است به دلیل اینکه نسخه‌ي ویندوز آن هم موجود است. Google Play Music نسخه ی دسکتاپ ندارد بنابراین به یک برنامه ی متن باز برای گوش کردن به موسیقی در خارج از مرورگر خود احتیاج دارید. هم چنین لیست پخش و رسانه‌های Spotify  بسیار جالب تر هستند.

ما هم چنین به نرم افزار Amazon Music Unlimited هم علاقه داریم که هزینه ‌ی آن برای استفاده ی معمولی ۸ دلار و استفاده ی خاص ۱۰ دلار است. این نرم افزار نسخه ی دسکتاپ و یک کتابخانه ی جامع هم دارد بنابراین اگر نسخه ی دسکتاپ آن را داشته باشید مجموعه ای غنی از موسیقی و رایو را برای شنیدن در اختیار دارید.

برنامه های کمکی

Dropbox, Google Drive و Mega 

سرویس های ذخیره سازی ابری بسیاری وجود دارند که برای پشتیبان گیری یا به اشتراک گذاری فایل های خود می توانید از آن ها استفاده کنید. ما با بررسی این موارد به این نتیجه رسیدیم که Dropbox خیلی خوب است و همه ی موارد مورد نیاز برای افرادی که به ذخیره سازی ابری احتیاج دارند را فراهم می‌کند. تنها ۲ گیگابایت از این سرویس را می توانید به صورت رایگان دریافت کنید.

Google Drive تا ۱۵ گیگابایت فضای رایگان به شما تخصیص می دهدو همگام سازی این فایل ها با دسکتاپ، لپ تاپ و یا موبایل و کار کردن با آن ها به صورت آفلاین بسیار ساده است. حتی اگر فضای بیشتری نیاز داشته باشید می توانید از نرم افزار Mega استفاده کنید که ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری را به صورت رایگان دریافت می کنید و می توانید فایل ها را همگام سازی کنید. تنها نقطه ضعف آن این است که در یک بازه ی زمانی ۲۴ ساعته انتقال آن در حدود ۱ گیگابایت یا بیشتر بسیار آزار دهنده است. بنابراین این برنامه برای زمانی خوب است که بخواهید فایل هایتان را ذخیره کنید و در یک موقعیت خاص از آن ها استفاده کنید.

qBittorrent (رایگان)

نرم افزار رایگان qBittorrent  بسیار ایده آل است. رابط آن بسیار ساده مدیریت می‌شود و برای هر کسی که از نرم افزار  torrent-downloading استفاده می‌کند، آشناست هم چنین متن باز بودن آن هم یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

این برنامه همه ی موارد اساسی را پوشش می دهد از جمله پشتیبانی از ارتیاطات vpn، دانلود های مبتنی بر RSS و یک رابط کاربری وب از راه دور برای کنترل برنامه از راه دور. هم چنین این قابلیت که می تواند دانلودها را به صورت خودکار پس از اتمام دانلود به یک پوشه‌ی جدید به غیر از پوشه ی دانلودها انتقال دهد بسیار خوب و جالب است. علاه و بر این می توانید برنامه را با محدودیت های پهنای باند طوری زمان بندی کنید که مانع از مصرف همه ی حجم ارتباط اینترنت شما بشود و حتی می توانید آن را طوری تنظیم کنید که پس از پایان یک دانلود حجیم و طولانی خودش و یا سیستم را خاموش کند.

(Backblaze ($5

پس از پایان عمر Backblaze،Crashplan انتخاب اصلی ما برای سرویس های پشتیبانی گیری است و هزینه اش برابر با نصف ارزان ترین مبلغی است که اکنون باید در Crashplan  بپردازید و البته همه ی کارهای مشابه را هم انجام می دهد. کافی است فقط نرم افزار را نصب کنید و فایل ها و پوشه هایی که می خواهید پشتیبان گیری کنید را انتخاب نمایید و به Backblaze اجازه دهید که کار خود را انجام دهد. زمانی که هارد شما دچار مشکل شد و یا اشتباها یک فایل حساس را shift-delete کردید، ۶۰ دلاری که به صورت سالانه می پردازید هم اکنون بسیار باارزش به نظر می رسد.

7-Zip یا PeaZip (رایگان)

شما می توانید فایل های ZIP را در ویندوز به صورت مستقیم از حالت فشرده خارج کنید و احتمالا با این مدل از فایل های فشرده بیشتر سروکار دارید. برای انواع دیگر مانند RAR,.TAR,.ISO,.VDI, و.VHD نرم افزار 7-Zip یک برنامه ی کم حجم و مناسب است. اگرچه رابط کاربری آن خیلی زیبا نیست اما این مورد برای خیلی از افراد اهمیتی ندارد. اگر از نظر شما مشکلی وجود داشت می توانید از PeaZip استفاده کنید که رابط کاربری گرافیکی زیباتری دارد.

Notepad++ (رایگان)

اگر به یک ویرایشگر متن خوب علاقه مند هستید، Notepad++ یک ابزار بسیار خوب مخصوصا برای ویرایش کد است. در این نرم افزار هیچ تفاوتی ندارد که از چه زبان برنامه نویسی ای استفاده می کنید، به دلیل اینکه یک تنظیم دیداری دارد که به صورن خودکار متنغیرهای شما را در کد رنگی می‌کند و این یک روش بسیار خوب برای سازماندهی کد است و تنها یکی از قابلیت های اساسی این نرم افزار به شمار می رود.

پشتیبانی از ماکروها، قابلیت جستجوی بسیار کامل و جالب، رابط کاربری زیبا برای کار کردن با چندین سند به صورت همزمان  و پشتیبانی از افزونه ها ؛ مواردی هستند که این نرم افزار را به یک جایگزین بسیار خوب برای ویرایشگر متن ویندوز تبدیل کرده اند.

Ditto Clipboard (رایگان)

به جای داشتن کلیپ برد پیش فرض خسته کننده که فقط آخرین موردی که کپی کرده اید را به خاطر می سپارد، Ditto Clipboard یک تاریخچه‌ی جاری از هر چیزی که شما کپی کرده اید را ذخیره می‌کند. تفاوتی ندارد که مواردی که کپی کرده اید عکس، متن و یا کد باشند؛ شما می توانید آن ها را انتخاب کنید و در هر مکان دیگری مجددا آن ها را paste کنید.

The PC Decrapifier (رایگان)

هنگامی که لپ تاپ جدیدی می خرید و مشاهده می کنید که تعداد زیادی نرم افزار غیر مفید روی آن نصب است و این مسأله شما را نگران می‌کند، The PC Decrapifier را نصب کنید. این برنامه ی مفید و کاربردی پیشنهاداتی را بر اساس تجربیات کاربران درباره ی اینکه چه مواردی را باید نگه دارید و کدام یک را باید حذف کنید به شما می دهد.

Wiztree (رایگان)

ما طرفدار اساسی Wiztree هستیم زیرا یک نرم افزار بسیار مفید و کاربردی است که به سرعت به شما نشان می دهد فایل ها و پوشه ‌های مختلف چه مقدار فضا را روی سیستم شما اشغال کرده اند. این برنامه از WinDirStat  که اغلب افراد برای اسکن کردن درایوها از آن استفاده می کنند، سریع تر است و هم چنین برای یافتن فایل های عجیب که فضای زیادی را هم اشغال کرده اند مانند فایلی که یک گیگیابایت فضا گرفته است و یا یک فیلم با حجم بالا که به صورت تصادفی به پوشه ای اشتباه کپی کرده اید ؛ بسیار مناسب است. این موارد را حذف کنید و از فضای کامل هارد خود استفاده نمایید.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «لیستی از نرم افزار های ضروری ویندوز در سال 2018;

  1. سلام. من با یکی از این برنامه ها مخالفم. اون هم vlc هست.
    بهترین نرم افزار پخش کننده pot player هست. که حتی از vlc, km player و همه پخش کننده های دیگر بهتر است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید