گوگل اکنون اجازه می دهد ارسال ایمیل ها در اندروید را لغو کنید

ویژگی لغو ارسال (Undo Send) در جیمیل یک نعمت خدادادی برای افرادی است که بدون بررسی متن و غلط های املایی به سرعت آن را ارسال می کنند. من نمی توانم تعداد دفعاتی که از این ویژگی در جیمیل استفاده کرده ام را شمارش کنم، من اینکار را حتی زمانیکه هنوز فایل ها ارسال نشده اند انجام دادم.

در حال حاضر، Android Police (پلیس اندروید) این ویژگی را در برنامه اندروید جیمیل قرار داده است. این ویژگی در نسخه وب و iOS جیمیل و همچنین در گوگل اینباکس، از خیلی وقت پیش قرار داشته و اکنون به اندروید آمده است.

دقیقا مشخص نیست چه زمانی برای اندروید معرفی شده است، مشخص نیست که این ویژگی به نسخه خاصی نیاز دارد یا خیر. حتی اطلاعاتی در دست نیست که آیا این ویژگی از طریق تغییرات سرور در دسترس قرار گرفته است. اما هر چه که باشد، اکنون این ویژگی اینجاست و کار می‌کند.

هنگامی که یک پیام را ایجاد کرده اید و روی ارسال (Send) ضربه می زنید، شما یک اعلان “در حال ارسال” (Sending) به همراه یک دکمه لغو (Undo) در پایین صفحه خواهید دید. شما 10 ثانیه زمان دارید تا روی آن ضربه بزنید و فرآیند را لغو کنید؛ جیمیل سپس پیش نویس را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید کار نیمه تمام خود را به درستی تمام کنید.

برخلاف نسخه وب، گزینه ای برای افزایش محدودیت زمانی وجود ندارد. پلیس اندروید اشاره کرد گوگل ظاهرا می تواند پیام های ارسال شده به دیگر کاربران جیمیل را بازگرداند. این در حالی است که کسانی که از دیگر سرویس ها استفاده می کنند، تاخیر کوتاهی قبل از دریافت ایمیل را تجربه می کنند. این همان چیزی است که باعث استفاده از این ویژگی می‌شود.

در صورتی که این ویژگی در دستگاه شما در دسترس نیست، باید کمی صبر کنید تا این ویژگی در حساب شما فعال شود، یا می توانید جیمیل را به آخرین نسخه موجود (نسخه 8.7 در APK Mirror) بروزرسانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید