راهنمای استفاده از قفل هوشمند در گوشی های گلکسی S9

قفل هوشمند  _smart lock_ یکی از بهترین ویژگی های گوشی گلکسیs9 است که امروزه کاربران از آن استفاده می کنند. با استفاده از قفل هوشمند می توانید در بعضی مواقع از قفل صفحه استفاده نکنید. در این راهنما نحوه استفاده از قفل هوشمند گلکسی s9  و هر چیز دیگری را که باید بدانید را به شما معرفی می کنیم.

وقتی شما در خانه حضور دارید دلیلی برای استفاده از قفل اثر انگشت برای دسترسی به مخاطبین خود ندارید، درست است؟ همین مساله هم در هنگام رانندگی صدق می کند. اساسا، قفل هوشمند مکان ها یا دستگاه های قابل اعتماد را تشخیص می دهد و گوشی می تواند خود را باز کند. به این ترتیب مجبور نیستید از اثر انگشت و یا فیلم خود ، ۱۵۰ بار در روز استفاده کنید. در عوض،زمانی که واقعا به آن ها نیاز دارید، این قفل ها در دسترس خواهند بود.

می توانید از این ویژگی مفید در خانه یا هنگام اتصال به استریوی ماشین خود استفاده کنید و حتی گزینه‌ای برای تنظیم آن برای اعتماد به صدای شما وجود دارد. اگرچه شما هنوز هم مجبور به استفاده از پین، اسکنراثر انگشت و یا اسکن چشم، در موارد خاص هستید.

نحوه استفاده از قفل هوشمند (smart lock)  در گوشی گلکسی s9

برای شروع قفل هوشمند را در صفحه قفل و منوی امنیتی در تنظیمات پیدا کنید. این ویژگی گزینه‌های متعددی را برای دسترسی سریع دستگاه به شما ارائه می دهد: تشخیص همراه بودن، مکان های مورد اعتماد، دستگاه‌های مورد اعتماد و هم خوانی صدا. در اینجا دستورالعمل‌های گام به گام در این مورد به شما ارائه داده می شوند:

  • دکمه تنظیمات در نوار اطلاع رسانی )یا پیدا کردن تنظیمات درمنوی اصلی گوشی)
  • صفحه قفل و امنیت را انتخاب کنید
  • روی قفل هوشمند ضربه بزنید (smartlock)
  • برای ادامه فیلم یا رمز عبور خود را وارد کنید

حال گلکسیS9  را شما برای هنگام اتصال و نزدیکی به دستگاه یا مکانی خاص تنظیم کرده‌اید تا گوشی در چنین مواقعی بدون قفل باشد. اگر از استریو جدا شدید یا مکان مورد اعتماد را ترک کردید قفل هوشمند گوشی شما خاموش می شود. یعنی اینکه شما باید یک پین وارد کنید یا دوباره از اثر انگشت خود برای دسترسی به گوشی خود استفاده کنید. اگر گوشی را گم کردید یا دزدیده شد اتصال قطع می شود و گوشی قفل خواهد شد. ( سرعت گوشی Galaxy s9 خود را افزایش دهید )

به یاد داشته باشیم که هنوز لازم است که  انگشت خود را برای باز کردن قفل روی صفحه نمایش بکشید به این دلیل که از تماس های تصادفی یا شماره گیری جلوگیری می کند. این قابلیت فقط روش های پیشرفته امنیتی را در شرایطی که واقعا لازم نیست، کنار می گذارد و استفاده روزانه از گوشی را آسان تر می کند.

جزییات بیشتر و نظرات نهایی

گزینه دیگر ” تشخیص همراه بودن” on-body detection  است.این دکمه زمانی که گوشی در حرکت است مانند زمانی که شما آن را در حال راه رفتن نگه می دارید، استفاده می شود. زمانی که از حرکت باز می ایستید یا گوشی را زمین می گذارید، گوشی قفل می شود و یا به پین یا اثر انگشت شما نیاز دارد. برای فعال سازی این ویژگی روی دکمه on-body detection    و سپس دکمه switch  ضربه بزنید.

خانه خود را به عنوان یک مکان مورد اعتماد تنظیم کنید و فقط یک بار آن را زمانی که به خانه برگشتید روشن کنید. تا زمانی که در خانه هستید به پین یا اثر انگشت نیازی نداشته باشید. زمانی که این مکان مورد اعتماد را ترک کنید باید از یک روش امنیتی استفاده کنید. این قابلیت شگفت آور، مفید و راحت است. قفل هوشمند برای تشخیص مکان ازGPS و وای فای و نقشه های گوگل استفاده می کند.

اگر بچه دارید شاید نخواهید از قفل هوشمند استفاده کنید

فراموش نکنید که حالت همخوانی صدا را نیز امتحان کنید. برای استفاده از این ویژگی،Trusted voice یا همخوانی صدا را در منوی قفل هوشمندsmart lock  فعال کنید وی سپس دستورالعمل‌ها را برای آموزش نرم افزار برای تشخیص صدای فردی خود را دنبال کنید. حال فقط بگویید ok google  در این حالت دیگر به  اسکنر اثر انگشت ، پین و یا اسکن چشم نیاز نخواهید داشت.

حال، آیا قفل هوشمند ارزش استفاده دارد؟ قطعا. تنظیم آن بسیار آسان است، عالی کار می کند و  استفاده از اسکنر اثر انگشت یا روش های قفل صفحه نمایش را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید که مکان های قابل اعتماد ، ممکن است سریع تر از آنچه انتظار دارید باتری گوشی شما را تخلیه کنند اما نگران کننده نیست. و یکی از ویژگی‌هایی است که همه باید از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید