هم اکنون می توانید طرح جدید کروم را در رایانه خود فعال کنید

چند روز گذشته طی تلاش های یک توسعه دهنده، یک طراحی مخفی در رابط کاربری نسخه iOS کروم فاش شد. این طرح را می توان با فعال کردن پرچم “UI Refresh Phase 1″ از طریق رابط ‘chrome://flags” فعال کرد.

با این حال، این بروزرسانی ها به برنامه تلفن همراه محدود نمی شوند؛ آخرین نسخه (ورژن 68) دسکتاپ، که در حال حاضر در هنگام امن نبودن یک سایت به شما هشدار می دهد، این طرح را دارد و در مرورگرهای کروم ویندوز، مک و لینوکس نیز اعمال می‌شود. همانند تنظیمات iOS، آن را می توان با استفاده از گزینه ای در chrom://flags فعال کنید.

اطمینان حاصل کنید آخرین نسخه کروم نصب شده است:

  • به chrome://flags/#top-chrome-md بروید.
  • گزینه برجسته شده UI Layout for the browser’s top chrome را از Default به Refresh تغییر دهید.
  • پس از نمایش برچسب روی Relaunch کلیک کنید تا کروم راه اندازی مجدد شود.
  • اگر این طراحی را دوست ندارید، مراحل بالا را تکرار کرده و فقط گزینه Refresh را روی Default قرار دهید.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، ظاهر زبانه ها و نوار آدرس به شدت تغییر می‌کند. دکمه زبانه جدید در حال حاضر به صورت نشانه +  در سمت چپ ردیف زبانه ها قرار دارد و به نظر می رسد هیچ عقیده ای به رنگ های ویندوز ندارد زیرا زمانی که یک پنجره فعال است در نوار عنوان ترکیب می‌شود. تنظیمات نماییه به نوار آدرس منتقل شده اند و اکنون شکلک شما را به جای نام نمایش می دهد. همه چیز شامل نوار آدرس، آیکون ها، دکمه های شناور و… را در برمی گیرد. به علاوه، هنگامی که تنها یک وب سایت در پنجره باز باشد، به جاب نشان دادن آن به عنوان یک برگه، با نوار اعلان ترکیب می‌شود.

مطمئنا این طراحی جدید با همه سازگار نیست، و قطعا گوگل مشاهدات نهایی را در این نسخه از کروم اعمال خواهد کرد و سپس آن را برای همه اجرایی و اجباری خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید