علت آپدیت نشدن سیستم عامل Apple watch چیست؟

این که آیا شما آخرین نسخه ی سیستم عامل Apple watch را آپدیت می کنید یا در حال نصب یک نسخه ی بتا هستید؛ بهتر است که همیشه مراحل رفع مشکل را هنگامی که همه چیز از دسترس خارج است داشته باشید. زمانی که همه چیز به آرامی پیش می رود، ممکن است به یکباره و به سادگی روند نصب و یا آپدیت آن چنان که مورد انتظار است پیش نرود.  گاهی ممکن است مشکل از اتصال اینترنت باشد و گاهی هم مشکل تأئید اعتبار وجود دارد. برخی اوقات برنامه راه اندازی مجدد نمی‌شود و بسیاری مشکلات دیگر.

اگر در نصب و یا آپدیت سیستم عامل Apple watch خود به مشکل برخورد کردید، در ادامه راه حل هایی را معرفی می کنیم که می توانید آن ها را امتحان کنید.

  • آیا آخرین نسخه ی  iOS را نصب کرده اید؟
  • آیا از اتصال اینترنت خود اطمینان دارید؟
  • از برنامه خارج شوید و برنامه را restart کنید
  • برنامه را پاک کنید و آن را تعمیر کنید

آیا آخرین نسخه ی iOS را روی دستگاه خود نصب کرده اید؟

شما باید قبل از اینکه علامت آپدیت سیستم عامل نمایش داده شود، سیستم عامل iOS، ساعت هوشمند خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید(همین عمل را برای نرم افزار نسخه ی بتا هم انجام دهید.)

توجه داشته باشید که اگر Apple Watch سری ۰ دارید و می خواهید سیستم عامل آیفون خود را به iOS 12 ارتقا دهید، هم چنان می توانید از watchOS 4 با آیفون خود استفاده کنید، اما نمی توانید از watchOS 5 یا بالاتر روی مدل قدیمی تر، پیش از ارتقای آیفون خود استفاده نمایید.

آیا شما روی iOS آزمایشی سرمایه گذاری کرده اید؟

ما گزارشاتی را درباره ی افرادی که از iOS نسخه ی آزمایشی(بتا)  استفاده می کنند شنیده ایم که نمی توانند  آپدیت های مربوط به سیستم عامل  watchOS را دریافت کنند. چند دلیل برای این موضوع وجود دارد: دلیل اول اینکه ممکن است ساعت هوشمند شما در برنامه ی بتای توسعه دهنده ی watchOS ثبت نشده باشد. اگر شما از برنامه ی بتای عمومی استفاده می کنید، ممکن است مشکلس در اتصال اینترنت شما وجود داشته باشد.اگر مشکل از این مسائل نبود و هم چنان شما نتوانستید watchOS  را به روز رسانی کنید، بهتر است که آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

باید مطمئن شوید که به وای فای متصل هستید و Apple Watch شما آیفون را می شناسد.

  1. به قسمت تنظیمات آیفون خود بروید.
  2. وای فای را انتخاب کنید(هم چنین مطمئن شوید که بلوتوث هنگامی که در آن هستید، روشن باشد.apple watch
  3. برای دسترسی به Control Center صفحه ی Apple Watch را به بالا بکشید، در صورتی که آیفون شما به  Apple Watch متصل باشد، یک علامت سبز رنگ به معنای اتصال را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

خروج اجباری و راه اندازی مجدد

هم چنان مشکل وجود دارد؟ از اپلیکیشن ساعت هوشمند روی آیفون به اجبار خارج شوید و Apple Watch خود را ریستارت نمایید.

  1. اپلیکیشن ساعت روی آیفون خود را باز نمایید.
  2. دوبار دکمه ی Home را بزنید تا رابط وظایف چندگانه باز شود.
  3. برای بستن آن watch app را بالا بکشید.
  4. apple watch
  5. برای خروج اجباری، کارت اپلیکیشن ساعت را به طرف بالا بکشید.

سپس

  1. دکمه ی کناری روی Apple Watch خود را فشار داده و نگه دارید.
  2. دستگاه را خاموش کنید.

apple watch

پاک کردن وتعمیر کردن

اگر با هیچ کدام از دو راه حل بالا مشکلات رفع نشدند، حال نوبت آن فرا رسیده است که از گزینه ی قطع اتصال و اتصال مجدد Apple Watch و آیفون استفاده نمایید. توجه داشته باشید که قطع اتصال Apple Watch به صورت خودکار از بیشتر اطلاعات شما نسخه ی پشتیبان تهیه می‌کند اما ممکن است دیگر دسترسی به برخی موارد مانند کارت های پرداخت اپل خود نداشته باشید. هم چنین شما ساعت را از قسمت  Find My iPhone حذف کرده اید و فعالسازی قطع شده است.

هنگامی که Apple Watch فرایند بازیابی اش را به پایان رساند، همه موارد تنظیم شده اند و به عنوان بخشی از فرایند بازگردانی Apple Watch به آخرین نسخه ی watchOS  ارتقا یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید