Google Docs از یک سیستم مخصوص جهت رفع مشکلات دستوری استفاده خواهد کرد

Google Docs آپدیتی با موضوعیت « هوش مصنوعی مخصوص رفع مشکلات دستوری» دریافت خواهد کرد. این بروزرسانی به کاربران کمک خواهد کرد هنگام نوشتن متن هایشان از شر اشتباهات دستوری مسخره ای که مرتکب می شوند خلاص شوند.

این تصحیح کننده مشکلات دستوری که بر پایه یک هوش مصنوعی بنا شده، کنار تصحیح کننده مشکلات املایی – که در حال حاضر نیز در حال کار است – در Google Docs به کار مشغول خواهد شد. این قابلیت جدید از الگوریتم های ماشینی که قابلیت یادگیری دارند استفاده می‌کند و در حین تایپ کردن، اصلاحیه های دستوری به کاربر ارائه می دهد. این هوش مصنوعی در حال حاضر در اختیار افرادی قرار می گیرد که درخواست استفاده از آن را در Early Adopter program  برای G suite ثبت می کنند. (لینک ثبت درخواست روی نام سرویس قرار داده شد.)

طبق توضیحات کمپانی گوگل، سیستم تصحیح کننده مشکلات دستوری (Grammar Checker) همان طور که از نامش پیداست قادر به تشخیص اشتباهات دستوری است. منظور از اشتباهات دستوری، استفاده نا به جا از «حروف تعریف» تا موارد پیچیده تر چون استفاده نادرست از «عبارات وابسته(شرطی)» می باشد. برای رسیدن به چنین سطح دقت بالایی، این قابلیت از شیوه برخوردی که بر پایه ترجمه بنا شده (translation-based) استفاده می‌کند؛ چراکه این شیوه برخورد در گذشته توانایی خود را به خوبی ثابت کرده است.

 

در یک کنفرانس خبری که پس از معرفی این هوش مصنوعی تشکیل شد، آقای David Thacker، قائم مقام مدیریت محصولات G Suite کمپانی گوگل، نظر خود را راجع به این قابلیت جدید اینچنین بیان کرد:

ما در اصلاح مشکلات دستوری، روشی فوق العاده تاثیرگذار که بر پایه ترجمه ماشینی بنا شده، ایجاد کرده ایم. برای مثال، در ترجمه یک زبان، مترجمین، زبانی… چون فرانسه را انتخاب می کنند و سپس آن را به انگلیسی ترجمه می کنند. روش ما نیز دقیقا مشابه همین است: نوشتار انگلیسی نادرست را تشخیص داده و انتخاب می کنیم، سپس از تکنولوژی خود استفاده می کنیم تا آن را تصحیح کنیم یا به عبارت دیگر، آن را به نوشتار انگلیسی قابل قبول ترجمه کنیم. نکته جالب ماجرا آنجاست که تکنولوژی «ترجمه زبان»، تکنولوژی ای است که ما تاریخچه دور و دراز و بسیار موفقی در آن داریم.

در حال حاضر قابلیت رفع مشکلات دستوری فقط در اختیار افرادی قرار می گیرد که از G Suite استفاده می کنند. کمپانی گوگل هنوز برای قابل دسترس کردن این قابلیت در حساب های همه مشتریان خود زمان خاصی را مشخص نکرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید