وضعیت زنگ هشدار گوشی آیفون در حالت های مختلف

بر خلاف تلفن های ساده قدیمی، اگر آیفون تان خاموش باشد و یا باطری آن تمام شده باشد زنگ هشدار به صدا در نخواهد آمد. تنها در صورتی صدای زنگ هشدار را خواهید شنید که آیفون تان بر روی “حالت بی صدا” یا “مزاحم نشوید” باشد.

تفن های نوکیا قدیمی که تنها قابلیت برقرار کردن تماس و فرستادن پیامک را داشتد، دارای ویژگی عالی بودند: برای مثال حتی در صورت خاموش بودن تلفن هم زنگ هشدار به صدا در می آمد. به این معنی که می توانستید با علم به این که تنها در زمانی که تعیین کرده اید صدای زنگ هشدار برای بیدار کردنتان به صدا در خواهد به رخت خواب بروید.  بعضی از گوشی های اندرویدی هنوز هم این ویژگی را دارند. اما آیفون شما- به علاوه آیپد- متاسفانه چنین قابلیتی را ندارند.

وضعیت زنگ هشدار درصورت خاموش شدن گوشی

اگر آیفون تان خاموش باشد زنگ هشدار به صدا در نخواهد آمد. اگر می خواهید زنگ هشدار خاموش شود، آیفون تان باید روشن ، در حالت  “بی صدا” و یا در حالت “مزاحم نشوید” باشد. در این صورت هشدار در زمان تعیین شده به صدا در خواهد آمد.

وضعیت زنگ هشدار در صورت خالی بودن باتری

اگر در طول شب باطری آیفون تان تمام شود، هشداری که تنظیم کرده اید ، به صدا در نخواهد آمد. تلفن های آیفون عملکرد بسیار خوبی در نگه داری باطری در صورت استفاده نکردن از آن ها دارند، به خصوص زمانی که حالت انرژی کم (Low Power) را فعال کرده باشید. بنابراین نیازی به نگرانی نیست اگر تنها 20 در صد از باطری تان باقی مانده باشد. اما در حالتی که فقط 5 درصد از باطری تان باقی مانده باشد، و بخواهید هشت ساعت  در طول شب بخوابید، به احتمال بسیار قوی در طول شب باطری گوشی تان تمام می شود. پس بهتر است گوشی را شارژ کنید تا نگران زنگ هشدار نباشید.

آیا در حالت بی صدا و مزاحم نشوید هشدار خاموش می شود؟

تا زمانی که آیفون تان روشن باشد، هشدار به صدا در خواهد آمد. پس بله، اگر تلفن تان در حالت بی صدا و یا مزاحم نشوید باشد هشدار نیز عملکرد تعریف شده ی خود را دنبال می کند.

اگر صفحه گوشی خاموش باشد هشدار اجرا خواهد شد؟

بله، خاموش شدن صفحه گوشی یکی از ویژگی های ذخیره نیرو در تلفن های هوشمند است. تا زمانی که دکمه ی خانگی را لمس کنید، صفحه نمایش دوباره روشن خواهد شد و هشدار در زمانی که باید به صدا در خواهد آمد.

تایمر های تعریف شده برای آیفون

تایمرها، قرار های ملاقات تقویم و یادآورها همگی همانند هشدار ها عمل می کنند. اگر تایمری را تنظیم کنید و گوشی تان را خاموش کنید تایمر به صدا در نخواهد آمد. به جای آن، زمانی که دوباره تلفن تان را روشن کنید، تایمر به سرعت به صدا در خواهد آمد. احتمالا برای یادآوری این که تایمری را از دست داده اید.

اگر، به هر دلیلی، باطری آیفون تان رو به کاهش است و در طول شب دوام نخواهد آورد- و نمی توانید آن را شارژ کنید- و به هشداری برای بیدار شدن در صبح نیاز دارید، باید خلاق باشید. به ساعت زنگ دار قدیمی متوسل شوید و یا شارژی قرض بگیرید، یا از دوست مورد اعتمادی (یا پذیرش هتل) خواهش کنید شما را هنگام صبح از خواب بیدار کند. چون نمی توانید به گوشی تان تکیه کنید. این مطلب را مطالعه کنید : حذف تاریخچه ی مرورگر اینترنت در گلکسی S9

دیدگاهتان را بنویسید