اندروید P احتمالا به صورت رسمی در ۲۹ مرداد رونمایی می شود

زمان بسیار زیادی است که منتظریم؛ اگر به توئیت ایوان بلس تکیه کنیم، به نظر می‌رسد که بالاخره اندروید P به طور رسمی این ماه منتشر می‌شود. این فاش‌کننده معروف اسرار، تصویر زیر را اوایل امروز در توئیتر خود منتشر کرد. از این توئیت اینگونه به عمل می‌آید که اعلان انتشار در روز 29 مرداد به وقوع خواهد پیوست:

— Evan Blass (@evleaks) August 2, 2018

احتمالاً از آنجایی که طراحی آزمایشی نهایی هفته گذشته برای آزمایش منتشر شد، این خبر زیاد هم غافلگیرکننده به نظر نیاید. ضمناً این تاریخ با تاریخ معرفی اندروید اریو (8.0) – در روز 30 مرداد سال گذشته – همخوانی دارد.

از آنجایی که مدت زمان دوره آزمایشی رو به پایان است، دو سؤال بزرگ وجود دارند که باید در روز معرفی به آن‌ها پاسخ داده شود. اول اینکه: مسئله‌ای که قبلا مطرح بوده هنوز هم پا برجاست و ما هنوز نام رسمی نسخه جدید سیستم عامل اندروید را نمی‌دانیم. گوگل قبلاً اشاره‌ای جزئی کرده بود که ممکن است این سیستم عامل، «اندروید بستنی‌یخی» (Android Popsicle) نامیده شود؛ منتهی احتمال اینکه کمپانی فقط قصد دست انداختن طرفداران را داشته است نیز وجود دارد!

سؤال دیگر – و احتمالا مهم‌تر – این است که: پس از انتشار رسمی اندروید، کدام دستگاه‌ها قادر به دریافت آپدیت خواهند بود؟ به طور عادی، گوشی‌های پیکسل و نکسوس گوگل همین حالا هم به عنوان داوطلبین صفوف اول دارندگان نسخه جدید اندروید به حساب می‌آیند. منتهی امسال، اولین سالی بود که به سایر تولیدکنندگان نیز اجازه داده شد از نسخه آزمایشی استفاده کنند. این اتفاق می‌تواند بدان معنی باشد که آن گوشی‌ها نیز پس از گذشت مدت کوتاهی از معرفی رسمی نسخه نهایی، آن را دریافت خواهند کرد. البته تضمینی وجود ندارد که همچین چیزی در کار باشد.

اگر تاریخ گفته شده توسط ایوان بلس درست باشد، احتمالاً دیگر مجبور نباشیم بیش از این برای فهمیدن چنین اطلاعاتی انتظار بکشیم.

دیدگاهتان را بنویسید