رونمایی رسمی از آیفون XR با صفحه نمایش Face ID،LCD و دنیایی از رنگ ها

اپل چند ساعت قبل، از آیفون XR که مقرون به صرفه ترین محصول خود در خط تولید سال ۲۰۱۸ است رونمایی کرد. این محصول در رنگ های متنوع با بدنه ی آلومینیومی سبک تر موجود است و با وجود صفحه ی Face ID،edge-to-edge(شناساگر چهره) و سیستم ناوبری مبتنی بر gesture شباهت بسیاری به آیفون ۱۰ دارد اما بر خلاف Xs و Xs Max، تنها یک دوربین در پشت آن وجود دارد و از نمایشگر  LCD به جای OLED استفاده کرده است.

آیفون ۱۰ آر

ساختار  آیفون XR  همچنان شیشه ای و فلزی است که از ۷۰۰۰ سری آلومینیوم خاص(aerospace-grade anodized) برای قالب و یک glass در پشت آن بهره برده است. آیفون XR  در شش رنگ مختلف شامل: سفید، مشکی، آبی، نارنجی، زرد و قرمز در دسترس است. این محصول همانند آیفون ۱۰ از IP67 (توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت سی دقیقه و به عمق یک متر) پشتیبانی می‌کند.
نمایشگر LCD  آیفون Liquid Retina، XR  است که اپل آن را پیشرفته ترین LCD  ای می نامد که تاکنون در گوشی های هوشمندش به کار برده است. اندازه ی آن 6.1 اینچ با رزولوشن ۱۷۹۲x۸۲۸ است که از نمایشگر آیفون ۸ پلاس بزرگتر است. در این محصول دیگر هیچ لمس ۳ بعدی ای وجود ندارد اما در عوض از سیستم لمسی هپتیک(haptic) که مشابه آن را در مک بوک به کار گرفته بود، استفاده می‌کند و علت اینکه استفاده از دوربین از همان قفل صفحه آغاز می‌شود همین است.
آیفون ۱۰ آر
در جلوی آیفون XR یک سیستم تشخیص چهره(Face ID) و یک دوربین با عمق واقعی تعبیه شده است.
آیفون XR از پردازنده ی مرکزی A12 Bionic، اولین قطعه ی ۷ نانومتری در دنیا که پیش تر از آن در  Xs و  Xs Max در دوربین عقب آن ها به کار گرفته شده بود، استفاده کرده است. دوربین آن ۱۲ مگاپیکسل با ۱.۴ میکرون پیکسل است که از قابلیت عکاسی از چهره (portrait) فقط با یک دوربین با استفاده از شبکه ی عصبی پشتیبانی می‌کند. هم چنین قابلیت کنترل بوکه(نواحی نورانی خارج از فوکوس در پس‌زمینه‌ی عکس) پس از عکاسی و در اپلیکیشن photos را خواهید داشت.
طول مدت زمان باتری آن یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۸ پلاس است.

قیمت و تاریخ عرضه ی آیفون ۱۰ آر

قیمت آیفون XR از ۷۵۰ دلار شروع می‌شود و در نسخه های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس است. تاریخ عرضه ی آن هم یک مقدار دیرتر است. شما می توانید در ۱۹ ام اکتبر آن را پیش سفارش دهید و عرضه ی آن در ۲۶ ام اکتبر آغاز می‌شود.
به نظر شما آیفون XR  چگونه است؟ آیا مایل به خرید آن هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید