مایکروسافت قصد دارد راه حلی برای آپدیت‌ های آزاردهنده ویندوز 10 ارائه دهد

بالاخره مایکروسافت در صدد برآمد تا راه حلی برای این روشی که ویندوز 10 آپدیت ها را مدیریت می‌کند ارائه دهد. مایکروسافت برای انجام این کار از یادگیری ماشین بهره می برد. اگر این کار به نتیجه برسد، در آینده آپدیت کردن ویندوز 10 کمتر آزاردهنده خواهد بود.

ویندوز 10 در مواقع نصب آپدیت، ممکن است کمی پرخاشگرانه عمل کند. در صورتی که ندانید چطور آپدیت های ویندوز 10 را مدیریت کنید، آپدیت ها فوراً و در حجم های بالا دانلود می شوند و در زمانی که هیچ انتظارش را ندارید، شروع به نصب آن می کنند. امکان این که کامپیوترتان را در مواقع نامناسب ریبوت کنند نیز وجود دارد.

روشی نوین در آپدیت کردن ویندوز 10

مایکروسافت برای جلوگیری از وقوع این آپدیت های وقت و بی وقت، نقشه ای در آستین دارد. این روش در حال حاضر دارد توسط کارمندان داخلی ویندوز 10 تست می‌شود. نکته کلیدی این روش، هوش مصنوعی ای است که مایکروسافت امید دارد قادر باشد به طور دقیق بهترین زمان نصب آپدیت ها را پیش بینی کند.
این مدل پیش بینی کننده در حال حاضر در حال تست شدن در Insider Preview Build 17723 (RS5) و  Insider Preview Build 18204 (19H1) ویندوز 10 می باشد. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، این مدل باید به ترتیب در اواخر امسال و اوایل سال 2019 به دست همه کاربران ویندوز 10 برسد.

رئیس بخش کارمندان داخلی ویندوز، Dona Sarkar، در پستی در وبلاگ خود که ویژگی های جدید موجود در RS5 و 19H1 را تشریح می کرد، از مخاطبان پرسید: «آیا تا به حال مجبور شده اید به خاطر آپدیت شدن دستگاهتان در مواقع نامناسب، انجام کار خود را به تعویق بیندازید یا اجباراً انتظار بوت شدن ویندوز را بکشید؟» تمام کاربران در جواب به این سؤال گفته بودند: «بله».

مایکروسافت به این بازخوردها جواب داده و گفته است:

ما منطق ریبوت شدن ویندوز را طوری بروزرسانی کرده ایم که از یک سیستم جدید وفق پذیرتر و دارای قابلیت پیش بینی استفاده کند. مدلی طراحی کرده ایم که قادر به پیش بینی است و می تواند به طور دقیق زمان مناسب برای ری استارت شدن دستگاه را پیش بینی کند. این بدان معنی است که ویندوز نه تنها قبل از ری استارت کردن دستگاه، مورد استفاده بودن یا نبودن آن را بررسی می‌کند، بلکه حتی پیش بینی می‌کند آیا دستگاه را فقط برای مدت کوتاهی رها کرده اید و به سرعت باز خواهید گشت یا خیر.

حداقل می دانیم که مایکروسافت همچین قصدی دارد.

بیایید زود قضاوت نکنیم

به قول معروف، جوجه را آخر پاییز می شمارند. بنابراین ما نیز تا وقتی که عملکرد این روش نوین مدیریت آپدیت های ویندوز 10 را به چشم خود ندیده ایم، بهتر است قضاوتی نکنیم. تا آن موقع، پیشنهاد می کنیم از مطلب سایت مای‌ترفند درباره چگونگی غیر فعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 استفاده کنید. و سؤالات نیز باقی بمانند برای وقتی که ببینیم این روش واقعا چطور کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید